Idem voor een 6 en een 9?Attietattie schreef:Een O en een 0 zijn onwenselijk omdat ze te symmetrisch zijn. Grappenmakers zouden de borden kunnen omdraaien waardoor de route niet meer klopt.
[FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden
Moderator: Moderatoren
-
- 2x5 autosnelweg
Re: [FOTO] Gele borden Rotterdam
-
- 2x4 autosnelweg
Die zijn al een stuk minder symmetrisch. Als je de hele tijd 6 volgt en je ziet ineens alleen nog een 9, die op 20 boven de grond hangt met 2m lege paal erboven, dan weet jij hoe laat het is. En dat geldt in mindere mate voor de O of 0.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- 4x5 autosnelweg
Als je de "6" en "9" echter naast elkaar geplaatst ziet worden, dan weet je wellicht niet hoe de omleiding verder verloopt, maar wel hoe laat het is...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x4 autosnelweg
Het gaat niet om wat er gebruikt wordt, het gaat om wat er onwenselijk is. Er staat in de richtlijnen simpelweg dat je de O en 0 bij voorkeur niet gebruikt.Victor schreef:De O wordt gewoon gebruikt hoor, net als andere symmetrische letters als de H. Vaak wordt de beginletter van de plaatsnaam gebruikt.
-
- 4x5 autosnelweg
Ik heb ook wel eens lege pijlen gezien als omleidingsroute.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x4 autosnelweg

-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x4 autosnelweg
Er staat ook nergens beschreven dat het onwenselijk is dat ik een wind in je gezicht laat.
-
- 4x5 autosnelweg
Op de A16 bij Ridderkerk-Zuid stonden vanmiddag gele omleidingsborden naar Hilgersberg (ipv Hillegersberg)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x5 autosnelweg
Re: [FOTO] Gele omleidingsborden
Ik zag in Vaals een aantal borden staan in het Frans, vanwege de afsluiting van een deel van de weg naar Gemmenich.
Nu is mijn Frans niet perfect, maar er zitten toch wat foutjes in en bij het eerste bord stond ik echt verdwaasd te kijken wat er nou bedoeld werd. Had men niet beter iets van Route Barrée ofzo kunnen gebruiken?

Ook wel leuk, de toevoeging (NL) achter Vaals, terwijl je hier al een kilometer ofzo in Nederland bent.

Nu is mijn Frans niet perfect, maar er zitten toch wat foutjes in en bij het eerste bord stond ik echt verdwaasd te kijken wat er nou bedoeld werd. Had men niet beter iets van Route Barrée ofzo kunnen gebruiken?

Ook wel leuk, de toevoeging (NL) achter Vaals, terwijl je hier al een kilometer ofzo in Nederland bent.

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Hoofdmoderator
Lijkt haast wel op vertaalwerk via Google Translate 

Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- Wegnummerfotograaf

https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- 2x4 autosnelweg
Als je achter Vaals wel NL zet, zou je verwachten dat er in plaats van "volg V" zou staan "volg/suivre V".
-
- 2x3 autosnelweg
"Par le biais de trafic Belgique caillé" is inderdaad translatoriaans.Snelwegfreak schreef:Lijkt haast wel op vertaalwerk via Google Translate

-
- dorpsstraat

-
- Voorzitter
Hors service d'expédition is ook een belabberde vertaling.
Als we het niet kunnen in het Frans, moeten we het misschien ook niet doen.
Het was zeker teveel moeite even de Waalse wegbeheerder te vragen hoe zoiets correct vermeld kan worden?
Wat een aanfluiting.

Het was zeker teveel moeite even de Waalse wegbeheerder te vragen hoe zoiets correct vermeld kan worden?

-
- expressweg
Ik zag net ook het bord staan, ter plekke proeste ik het gewoon uit. Dit is toch wel heel erg...
Zelf uiteraard ook plaatje gemaakt en op Facebook gedeeld:

Zelf uiteraard ook plaatje gemaakt en op Facebook gedeeld:

-
- 2x3 autosnelweg
Als je het achter elkaar invoert in Google Translate wel, maar "doorgaand verkeer" levert "par le biais de trafic" op. "Caillé" is de letterlijke vertaling van "gestremd", als in gestremde melk. Oftewel kwark.Luuk22 schreef:Nee die komen met: à travers la circulation Belgique cailler of Sleeper Belgique cailler

-
- Voorzitter
Belabberde of zelfs incorrecte vertalingen, spelfouten, accenten die onterecht worden gebruikt of juist ontbreken: ik kan eigenlijk niks goeds aan deze borden ontdekken.
Frans is in dit soort gevallen juist lekker simpel en ongenuanceerd.
Route barrée.
Gemmenicherweg barrée 28 Novembre - 23 Decembre.
Excepte bus TEC.
Frans is in dit soort gevallen juist lekker simpel en ongenuanceerd.
Route barrée.
Gemmenicherweg barrée 28 Novembre - 23 Decembre.
Excepte bus TEC.
-
- Hoofdmoderator

Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- 4x5 autosnelweg
Of ervoor kiezen om geen Frans te gebruiken. Ik ga er toch wel vanuit dat bewoners van Gemmenich e.o. toch heus wel wat woordjes Nederlands begrijpen.
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- stadsweg
Re: RE: Re: [FOTO] Gele omleidingsborden
Als ik het goed zie: Van HooftSnelwegfreak schreef:Exact, het kan zo simpel zijn. Wie is verantwoordelijk voor deze bebording? Misschien een idee om hen hiermee te confronteren, want dit is toch wel erg treurig.
http://www.vanhooftbv.nl/contact/
-
- 4x5 autosnelweg
Klopt, als ik inzoom op mijn originele foto's zie ik ook die naam staan.
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Moderator
Wat vaak niet begrepen wordt is dat sommige termen typisch Nederlands zijn waar in het buitenland niet altijd een veelgebruikte term voor bestaat. Doorgaand verkeer wordt in het Frans al snel 'toutes directions' (alle richtingen). In het Engels daarentegen is 'through traffic' weer niet ongebruikelijk.
Zo zag ik eens iemand 'knot-point' schrijven (knooppunt). En 'off-drive' (afrit) heb ik ook eens gezien. Rijkswaterstaat / IenM gebruikt in filmpjes ondertiteld of gesproken in het Engels ook wel eens discutabele benamingen. Vaak zijn dat iets te letterlijke vertalingen.
Zo zag ik eens iemand 'knot-point' schrijven (knooppunt). En 'off-drive' (afrit) heb ik ook eens gezien. Rijkswaterstaat / IenM gebruikt in filmpjes ondertiteld of gesproken in het Engels ook wel eens discutabele benamingen. Vaak zijn dat iets te letterlijke vertalingen.
-
- 4x5 autosnelweg
Op de Balkan wordt Tranzit veel gebruikt. Dat begrijpt iedereen.Chris schreef:Wat vaak niet begrepen wordt is dat sommige termen typisch Nederlands zijn waar in het buitenland niet altijd een veelgebruikte term voor bestaat. Doorgaand verkeer wordt in het Frans al snel 'toutes directions' (alle richtingen). In het Engels daarentegen is 'through traffic' weer niet ongebruikelijk.
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Wegnummerfotograaf
Of "Transit"?Chris schreef:Doorgaand verkeer wordt in het Frans al snel 'toutes directions'
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
--Harry.
--Harry.
-
- Moderator
Ik kan me niet herinneren in Frankrijk die term gebruikt te zien worden. Maar misschien heeft Coen Tunnel wel wat voorbeelden. 

-
- Voorzitter

Ik ken langs de snelwegen eigenlijk alleen dit voorbeeld:
https://www.google.nl/maps/@50.5711707, ... 312!8i6656
Lokaal staat er soms nog wel een vrachtwagenverbod met een onderbordje als 'en transit', al wordt zoiets eerder met bv. 'sauf desserte locale' aangegeven. Bij de grenzen worden eigenlijk vooral pictogrammen gebruikt.
-
- autoweg
Ik kom net deze tegen op Facebook

Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!
-
- 2x2 autosnelweg
Die foto moet van vorig jaar zomer zijn, toen men de kruising daar (Troelstraweg/Valeriusstraat (RING Leeuwarden) heeft veranderd.
Als het om die gele omleidingsborden en teksten gaat dan kun je in Leeuwarden beter niet kijken (als je serieus bent).

Bron
Per abuis staat er Sneek onder de foto, dit was/is ook in Leeuwarden, bij de voet van de Achmeatoren. Zo doen ze dat.
En dan zo'n bericht er naast lezen.
http://www.omropfryslan.nl/nieuws/67002 ... borden-weg
Als het om die gele omleidingsborden en teksten gaat dan kun je in Leeuwarden beter niet kijken (als je serieus bent).

Bron
Per abuis staat er Sneek onder de foto, dit was/is ook in Leeuwarden, bij de voet van de Achmeatoren. Zo doen ze dat.
En dan zo'n bericht er naast lezen.
http://www.omropfryslan.nl/nieuws/67002 ... borden-weg
De gemeente wil met minder borden ook de 'verrommeling' in de openbare ruimte tegengaan
Sarcasmemeter?Voor elk bord is bekeken of er een wettelijke noodzaak voor is.