Moderator: Moderatoren
Foutjes??? Het is gewoon broddelwerk. Niks klopt. Grammaticaal ook niet. Hadden ze niet even een woordenboek kunnen raadplegen en voor de zekerheid iemand die een beetje basiskennis Frans heeft?Palance schreef:Ik zag in Vaals een aantal borden staan in het Frans, vanwege de afsluiting van een deel van de weg naar Gemmenich.
Nu is mijn Frans niet perfect, maar er zitten toch wat foutjes in en bij het eerste bord stond ik echt verdwaasd te kijken wat er nou bedoeld werd. Had men niet beter iets van Route Barrée ofzo kunnen gebruiken?
Vrij vertaald staat er "Verkeer België door de omweg geklonterd". Er had iets veel simpelers kunnen staan zoals "Route vers Belgique fermée" of zoals Palance al als suggestie noemt: "Route vers Belgique barrée".Par le biais de trafic Belgique caillé
Voor sommige mensen is Google Translate het synoniem van woordenboek.Tachi schreef:Hadden ze niet even een woordenboek kunnen raadplegen
Google Translate maakt van "gestremd": "caillé". Het lijkt me ineens heel waarschijnlijk dat ze Google Translate hebben gebruikt...Tachi schreef:Vrij vertaald
Waar in Zeist?boe! schreef:Ik kwam toevallig dit bord vanmorgen tegen in Zeist.
Is dat nietWesso schreef:Of een bord dat de weg wijst naar de formatie-onderhandelingen