Hadden we nou maar zoiets als een

Moderator: Moderatoren
Ja, N242 dan waarschijnlijk. GeweldigAttietattie schreef: ↑vr 14 apr 2023, 12:14Dat was op de N242 of de A7. Ten behoeve van de afsluiting van de N243.
Als je dit opvallend vindt, kan je het nog wel eens druk krijgen.
Zeker, maar deze tekst viel mij toch wel meer op dan andere teksten. Meestal zie je op gele borden een zinsconstructie als "Voetpad dicht vanaf". Dat is het normale taalgebruik bij verkorte zinnen, net zoals bij krantenkoppen. Door de toevoeging van het woordje "Dit" lijkt het een volzin te zijn, maar zonder het woord "is". Daardoor wordt het een volzin met een andere betekenis.Attietattie schreef: ↑zo 30 apr 2023, 9:44 Als je dit opvallend vindt, kan je het nog wel eens druk krijgen.![]()
Geen idee. Misschien staat er enkele honderden meters in de rug een bord dat het fietspad vanaf dáár dicht is. En het voetpad dus pas vanaf hier.
Het lijkt voor mij eerder een zin door die hoofdletter.Sibren schreef: ↑zo 30 apr 2023, 10:49Meestal zie je op gele borden een zinsconstructie als "Voetpad dicht vanaf". Dat is het normale taalgebruik bij verkorte zinnen, net zoals bij krantenkoppen. Door de toevoeging van het woordje "Dit" lijkt het een volzin te zijn, maar zonder het woord "is". Daardoor wordt het een volzin met een andere betekenis.![]()
Vermoedelijk is de afsluiting t.b.v. een bouwproject en komt t.z.t. het voetpad, na realisatie, weer terug.Schelpenpaadje schreef: ↑zo 30 apr 2023, 10:14 Zonder einddatum lijkt het alsof het voetpad definitief verdwijnt. (..)
Hier een bericht van een voetpad uit Groningen,
A7 vanaf Hoorn richting de Afsluitdijk, na het lange stuk vanaf vd Valk/Shell, na de bocht thv begin Robbenoordbos. Staat een tekstkar én vlak daarachter dat statische bord. Beiden tonen de melding: kans op file over 3 kilometer.Snelwegfreak schreef: ↑vr 14 apr 2023, 12:03 Ik weet niet meer waar, maar ik zag onlangs een tekstkar met daar vlak achter een statisch/vast bord dat was gekleurd/ontworpen als een tekstkar, inclusief de rood-witte vlakken en een geel op zwarte tekst als zijnde een schermMaar damn, waar was dat nou?
![]()
Exact hetzelfde??Durashift schreef: ↑vr 05 mei 2023, 1:09A7 vanaf Hoorn richting de Afsluitdijk, na het lange stuk vanaf vd Valk/Shell, na de bocht thv begin Robbenoordbos. Staat een tekstkar én vlak daarachter dat statische bord. Beiden tonen de melding: kans op file over 3 kilometer.zag ik vanmiddag.
Wat het nut ervan is, zo dubbelop?