[FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 8316
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door Wesso »

verfmeer95 schreef: vr 21 mar 2025, 18:01 Hoeveel mensen zouden op dit ritme gaan toeteren?
Maak daar maar tüteren van.
Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 32773
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: A15xA29

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door Palance »

Ze zijn creatief op Strijp. Ik heb in 2018 daar deze op de foto gezet.

Afbeelding
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
Gebruikersavatar
Sibren
verkeersader
Berichten: 713
Lid geworden op: zo 11 jun 2017, 22:31
Locatie: Groningen

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door Sibren »

Een omleiding voor een wandelroute in een natuurgebied wordt vaak provisorisch op een A4'tje vermeld, maar hier op een volwaardig geel bord. Het bruin-wit-blauwe symbool is hoe het wandelknooppuntnetwerk wordt aangegeven in Groningen en Friesland.

Locatie

Afbeelding
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)
Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 11335
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door Rein »

Mijn leraar Natuurkunde riep vroeger altijd wanneer iemand geen eenheden aangaf bij een getal: "vijftig wat? Frikandellen?" Daar moest ik even aan denken toen k dit bord tegenkwam.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 43246
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door Vinny »

Dat is duidelijk: Er is ruimte voor 60 criminelen. De andere moeten ze maar gewoon naar België schoppen ofzo :rofl2:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 32773
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: A15xA29

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door Palance »

Lekker flauw ;)

Afbeelding
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 23007
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door Wouter N14 »

^^ Ze hebben wel een paar gaten gedicht :yesyesyes:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 19178
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door boe! »

Langs de A27 bij Houten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 32773
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: A15xA29

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door Palance »

Ivm de afsluiting van de afrit Rotterdam-Terbregge van de A16 staan langs de Ring Rotterdam op diverse plekken gele borden met het advies de parallelbaan van de A16 te nemen en een afrit eerder. Daarbij wordt Hillergersberg (dus met een r teveel) genoemd.
Helaas heb ik er geen foto van.

Wel heb ik een foto van dit bord op het Wilhelminaplein. Het is niet goed te zien op de foto, maar de tekst is in een rode kleur.

Afbeelding

Afbeelding
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 23007
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door Wouter N14 »

Rode tekst zal wel, maar dat bord hoort blauw te zijn. Mag ik nu toch afslaan?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2958
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door Robbert297 »

^^ Nee, je moet rechtdoor!!!
Слава Україні
Gebruikersavatar
Thom
verkeersader
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 23:12
Locatie: Hulst, Goeree-Overflakkee en Rotterdam

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door Thom »

^^ Nee, U moet rechtdoor!!!
Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 32773
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: A15xA29

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door Palance »

Jammer dat iemand is vergeten de variabele in te vullen ;)

Afbeelding
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5920
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door marcel »

Kunnen er niet gewoon dit soort bordjes staan (maar dan natuurlijk geel)
Afbeelding
Attietattie
2x5 autosnelweg
Berichten: 15258
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door Attietattie »

In Nederland lopen er altijd 12 omleidingen door elkaar heen. Er staan meer tijdelijke borden dan permanente. Ergo: nee. ;)
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 43246
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door Vinny »

Thom schreef: vr 22 aug 2025, 0:56 ^^ Nee, U moet rechtdoor!!!
Helaas voor de wegbeheerder (of de uitvoerder): drie uitroeptekens maken een bord niet rechtsgeldig. Rode tekst ook niet, en het woord 'U' is heel beleefd, maar niet relevant voor de boodschap. Kortom, als een automobilist hier linksaf slaat en die weg is niet afgeloten of verboden in te rijden dan is hij niet strafbaar bezig en kan een bekeuring terecht worden aangevochten.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15698
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door Via »

Via schreef: za 14 dec 2024, 20:22
Attietattie schreef: zo 22 mei 2022, 19:34 Dat is niet zozeer sluikreclame. Het is soms van belang te weten van wie het bord is, zonder te moeten hoeven stoppen om op de achterzijde te kijken. Conform richtlijn mag het ook, ware het niet dat ik denk dat dit logo te groot is, maar dat zou ik moeten opzoeken (wat ik straks ook zéker ga doen!).

Edit: logo mag maximaal 100cm2 zijn en naar schatting is het 100cm2 of iets meer. Richtlijntechnisch dus niet zo'n bezwaar.
Het lijkt trouwens of die logo's steeds groter worden bij sommige bedrijven en ook in de rode rand van verkeersborden worden gezet. Mag dat wel?

Subtiel een kleine tekst of logo in de witte bies (of zwarte bies bij tekstborden) vind ik niet zo'n probleem en ook nog best mooi.
Hierop terugkomend, is een tekst als dit dan eigenlijk te groot?

Afbeelding
djiwie
stadsweg
Berichten: 461
Lid geworden op: ma 07 dec 2015, 21:05

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door djiwie »

Utrecht is tijdelijk een fietsstraat rijker. Sinds vanmiddag 17:00 is het middenstuk van de Maliebaan weer open, nadat de kruising met de Nachtegaalstraat/Burg. Reigerstraat door een rotonde is vervangen. Komend jaar worden van de ventwegen de riolering vervangen en uiteindelijk wordt het middenstuk een fietspad, auto's mogen dan alleen nog over de ventwegen.

De fietssuggestiestrook is nieuw, die is gisteren op de weg geverfd en de asmarkering is zwartgeverfd. Met tijdelijke drempels en fietsers op de rijbaan wordt nu 30 afgedwongen (was 50). Voorheen was dit 50 en moesten fietsers over de ventweg rijden.
Afbeelding

Het achterste bord is een fietsstraat bordje, met zwarte letters 'Blijf achter fiets'. Ook in het echt niet te lezen door het slechte contrast tussen zwart en blauw.
Afbeelding

(speciaal voor Attietattie: de aannemer heeft 2TB ingehuurd hiervoor)
Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 23007
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door Wouter N14 »

Jaja blijf achter de fiets op een 6 meter brede rijbaan :rofl2:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 32773
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: A15xA29

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door Palance »

De onderste foto: Had men daar op de achtergrond niet een :J29: bedoeld in plaats van een :C5: ?
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
Gebruikersavatar
Sibren
verkeersader
Berichten: 713
Lid geworden op: zo 11 jun 2017, 22:31
Locatie: Groningen

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door Sibren »

Gezien de afgeplakte :C4: is het logisch om een :C5: te plaatsen om duidelijk te maken dat de ventweg nu wél tweerichtingsverkeer is.
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)
djiwie
stadsweg
Berichten: 461
Lid geworden op: ma 07 dec 2015, 21:05

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door djiwie »

Klopt, dit was (en wordt weer) eenrichtingsverkeer, maar is nu tijdelijk een doodlopend tweerichtingsverkeer.
Attietattie
2x5 autosnelweg
Berichten: 15258
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door Attietattie »

djiwie schreef: vr 10 okt 2025, 21:34(speciaal voor Attietattie: de aannemer heeft 2TB ingehuurd hiervoor)
Wordt gewaardeerd!
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 32773
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: A15xA29

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door Palance »

Nog niet alle borden rondom het Nationaal Vuurwerk in Rotterdam zijn weggehaald. Naast de gebruikelijke omleidingsborden vond ik deze wel een mooie. Ik begrijp alleen de bedoeling van het 3e bord niet.

Afbeelding
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
Durashift
expressweg
Berichten: 3697
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door Durashift »

^^ Je bedoelt de derde sticker op het bord? Verbod op een geluidsdrager (speaker) in het openbaar gebruiken, lijkt mij.
Gebruikersavatar
Thom
verkeersader
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 23:12
Locatie: Hulst, Goeree-Overflakkee en Rotterdam

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door Thom »

^^ op de derde sticker zie ik twee personen waarvan 1 met een gebalde vuist. Ik interpreteer dit als: verboden geweld te gebruiken.
Durashift
expressweg
Berichten: 3697
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door Durashift »

Die )) staan meestal toch voor een signaal aanduiding? Geluidssignaal in dit geval.

Uit de huisregels van de website:
Het is verboden mee te nemen: vuurwerk, wapens, drugs of items die overlast geven aan andere bezoekers[/quote]

Denk dat dat derde verbod op dat laatste slaat?

https://hetnationalevuurwerk.nl/huisregels/
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85861
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door Chris »

Voor dit bord zijn al die zaken dus wel te verwachten?
Piles
autoweg
Berichten: 1543
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door Piles »

Thom schreef: wo 07 jan 2026, 1:05 ^^ op de derde sticker zie ik twee personen waarvan 1 met een gebalde vuist. Ik interpreteer dit als: verboden geweld te gebruiken.
Dat zie ik er ook in inderdaad. Helpt vast enorm, zo'n sticker :facepalm:
Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 24142
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam

Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden

Bericht door harry »

Thom schreef: wo 07 jan 2026, 1:05 op de derde sticker zie ik twee personen waarvan 1 met een gebalde vuist.
En de ander probeert hem achter de rode streep te wurgen? :dontknow:
wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.