Maak daar maar tüteren van.
[FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden
Moderator: Moderatoren
-
Wesso
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 8316
- Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
- Locatie: Ede
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 32773
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
- Locatie: A15xA29
Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden
Ze zijn creatief op Strijp. Ik heb in 2018 daar deze op de foto gezet.


"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
Sibren
- verkeersader
- Berichten: 713
- Lid geworden op: zo 11 jun 2017, 22:31
- Locatie: Groningen
Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden
Een omleiding voor een wandelroute in een natuurgebied wordt vaak provisorisch op een A4'tje vermeld, maar hier op een volwaardig geel bord. Het bruin-wit-blauwe symbool is hoe het wandelknooppuntnetwerk wordt aangegeven in Groningen en Friesland.
Locatie

Locatie

Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)
-
Rein
- 2x4 autosnelweg
- Berichten: 11335
- Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden
Mijn leraar Natuurkunde riep vroeger altijd wanneer iemand geen eenheden aangaf bij een getal: "vijftig wat? Frikandellen?" Daar moest ik even aan denken toen k dit bord tegenkwam.


-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 43246
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
- Locatie: Friesland
Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden
Dat is duidelijk: Er is ruimte voor 60 criminelen. De andere moeten ze maar gewoon naar België schoppen ofzo 
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 32773
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
- Locatie: A15xA29
Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden
Lekker flauw


"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
Wouter N14
- Moderator
- Berichten: 23007
- Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
- Locatie: Roosendaal
Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 19178
- Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
- Locatie: Leusden
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 32773
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
- Locatie: A15xA29
Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden
Ivm de afsluiting van de afrit Rotterdam-Terbregge van de A16 staan langs de Ring Rotterdam op diverse plekken gele borden met het advies de parallelbaan van de A16 te nemen en een afrit eerder. Daarbij wordt Hillergersberg (dus met een r teveel) genoemd.
Helaas heb ik er geen foto van.
Wel heb ik een foto van dit bord op het Wilhelminaplein. Het is niet goed te zien op de foto, maar de tekst is in een rode kleur.


Helaas heb ik er geen foto van.
Wel heb ik een foto van dit bord op het Wilhelminaplein. Het is niet goed te zien op de foto, maar de tekst is in een rode kleur.


"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
Wouter N14
- Moderator
- Berichten: 23007
- Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
- Locatie: Roosendaal
Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden
Rode tekst zal wel, maar dat bord hoort blauw te zijn. Mag ik nu toch afslaan?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
Robbert297
- expressweg
- Berichten: 2958
- Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
- Locatie: Гронінген
-
Thom
- verkeersader
- Berichten: 858
- Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 23:12
- Locatie: Hulst, Goeree-Overflakkee en Rotterdam
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 32773
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
- Locatie: A15xA29
Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden
Jammer dat iemand is vergeten de variabele in te vullen


"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
marcel
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 5920
- Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
- Locatie: Adliswil CH
Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden
Kunnen er niet gewoon dit soort bordjes staan (maar dan natuurlijk geel)

-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15258
- Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
- Locatie: Almere
Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden
In Nederland lopen er altijd 12 omleidingen door elkaar heen. Er staan meer tijdelijke borden dan permanente. Ergo: nee. 
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 43246
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
- Locatie: Friesland
Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden
Helaas voor de wegbeheerder (of de uitvoerder): drie uitroeptekens maken een bord niet rechtsgeldig. Rode tekst ook niet, en het woord 'U' is heel beleefd, maar niet relevant voor de boodschap. Kortom, als een automobilist hier linksaf slaat en die weg is niet afgeloten of verboden in te rijden dan is hij niet strafbaar bezig en kan een bekeuring terecht worden aangevochten.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Via
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15698
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09
Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden
Hierop terugkomend, is een tekst als dit dan eigenlijk te groot?Via schreef: za 14 dec 2024, 20:22Het lijkt trouwens of die logo's steeds groter worden bij sommige bedrijven en ook in de rode rand van verkeersborden worden gezet. Mag dat wel?Attietattie schreef: zo 22 mei 2022, 19:34 Dat is niet zozeer sluikreclame. Het is soms van belang te weten van wie het bord is, zonder te moeten hoeven stoppen om op de achterzijde te kijken. Conform richtlijn mag het ook, ware het niet dat ik denk dat dit logo te groot is, maar dat zou ik moeten opzoeken (wat ik straks ook zéker ga doen!).
Edit: logo mag maximaal 100cm2 zijn en naar schatting is het 100cm2 of iets meer. Richtlijntechnisch dus niet zo'n bezwaar.
Subtiel een kleine tekst of logo in de witte bies (of zwarte bies bij tekstborden) vind ik niet zo'n probleem en ook nog best mooi.

-
djiwie
- stadsweg
- Berichten: 461
- Lid geworden op: ma 07 dec 2015, 21:05
Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden
Utrecht is tijdelijk een fietsstraat rijker. Sinds vanmiddag 17:00 is het middenstuk van de Maliebaan weer open, nadat de kruising met de Nachtegaalstraat/Burg. Reigerstraat door een rotonde is vervangen. Komend jaar worden van de ventwegen de riolering vervangen en uiteindelijk wordt het middenstuk een fietspad, auto's mogen dan alleen nog over de ventwegen.
De fietssuggestiestrook is nieuw, die is gisteren op de weg geverfd en de asmarkering is zwartgeverfd. Met tijdelijke drempels en fietsers op de rijbaan wordt nu 30 afgedwongen (was 50). Voorheen was dit 50 en moesten fietsers over de ventweg rijden.

Het achterste bord is een fietsstraat bordje, met zwarte letters 'Blijf achter fiets'. Ook in het echt niet te lezen door het slechte contrast tussen zwart en blauw.

(speciaal voor Attietattie: de aannemer heeft 2TB ingehuurd hiervoor)
De fietssuggestiestrook is nieuw, die is gisteren op de weg geverfd en de asmarkering is zwartgeverfd. Met tijdelijke drempels en fietsers op de rijbaan wordt nu 30 afgedwongen (was 50). Voorheen was dit 50 en moesten fietsers over de ventweg rijden.

Het achterste bord is een fietsstraat bordje, met zwarte letters 'Blijf achter fiets'. Ook in het echt niet te lezen door het slechte contrast tussen zwart en blauw.

(speciaal voor Attietattie: de aannemer heeft 2TB ingehuurd hiervoor)
-
Wouter N14
- Moderator
- Berichten: 23007
- Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
- Locatie: Roosendaal
Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden
Jaja blijf achter de fiets op een 6 meter brede rijbaan 
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 32773
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
- Locatie: A15xA29
Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden
De onderste foto: Had men daar op de achtergrond niet een
bedoeld in plaats van een
?
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
Sibren
- verkeersader
- Berichten: 713
- Lid geworden op: zo 11 jun 2017, 22:31
- Locatie: Groningen
Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden
Gezien de afgeplakte
is het logisch om een
te plaatsen om duidelijk te maken dat de ventweg nu wél tweerichtingsverkeer is.
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)
-
djiwie
- stadsweg
- Berichten: 461
- Lid geworden op: ma 07 dec 2015, 21:05
Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden
Klopt, dit was (en wordt weer) eenrichtingsverkeer, maar is nu tijdelijk een doodlopend tweerichtingsverkeer.
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15258
- Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
- Locatie: Almere
Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden
Wordt gewaardeerd!djiwie schreef: vr 10 okt 2025, 21:34(speciaal voor Attietattie: de aannemer heeft 2TB ingehuurd hiervoor)
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 32773
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
- Locatie: A15xA29
Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden
Nog niet alle borden rondom het Nationaal Vuurwerk in Rotterdam zijn weggehaald. Naast de gebruikelijke omleidingsborden vond ik deze wel een mooie. Ik begrijp alleen de bedoeling van het 3e bord niet.


"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
Durashift
- expressweg
- Berichten: 3697
- Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32
Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden
-
Thom
- verkeersader
- Berichten: 858
- Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 23:12
- Locatie: Hulst, Goeree-Overflakkee en Rotterdam
Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden
-
Durashift
- expressweg
- Berichten: 3697
- Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32
Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden
Die )) staan meestal toch voor een signaal aanduiding? Geluidssignaal in dit geval.
Uit de huisregels van de website:
Uit de huisregels van de website:
Het is verboden mee te nemen: vuurwerk, wapens, drugs of items die overlast geven aan andere bezoekers[/quote]
Denk dat dat derde verbod op dat laatste slaat?
https://hetnationalevuurwerk.nl/huisregels/
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85861
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
-
Piles
- autoweg
- Berichten: 1543
- Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02
Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden
Dat zie ik er ook in inderdaad. Helpt vast enorm, zo'n stickerThom schreef: wo 07 jan 2026, 1:05op de derde sticker zie ik twee personen waarvan 1 met een gebalde vuist. Ik interpreteer dit als: verboden geweld te gebruiken.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
- Berichten: 24142
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
- Locatie: Leipendam
Re: [FOTO] Tijdelijke (omleidings)borden
En de ander probeert hem achter de rode streep te wurgen?Thom schreef: wo 07 jan 2026, 1:05 op de derde sticker zie ik twee personen waarvan 1 met een gebalde vuist.
wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.
--Harry.
