Het dorp heet De Krim en niet Krim.
Op de achterkant van dezelfde handwijzer staat het wel goed!
Omdat het zonde is om een topic de starten voor één foto, hier nog een paar plaatjes van de afgelopen week.
- SPOILER: TOON
Moderator: Moderatoren
In Noord-Holland gaan ze nu dus ook de hoge N-nummers aangeven.harry schreef:
Ik zou hier voor Bergen trouwens gewoon linksaf gaan. Rechtdoor, via de ring van Alkmaar, is om in kilometers. Bovendien is de weg langs/door de duinrand gewoon veel mooier en leuker om te rijden.harry schreef:
Enschede. Op dat bordje staat Twentewelle.sirdanilot schreef:In welke stad staat het bord met RING? Op het bruine bordje staat iets met Twente erin, in ieder geval...
Ook door de provincie hoor: http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ll=52. ... 6,,2,-7.92Vinny schreef:In Noord Holland zie je al jaren incidenteel hoge wegnummers op de bewegwijzering, maar volgens mij alleen nog bij wegwijzers die geplaatst worden door een gemeente...
N508, N516 zijn allemaal door de provincie geplaatst (en de N516 deels door de gemeente).Vinny schreef:In Noord Holland zie je al jaren incidenteel hoge wegnummers op de bewegwijzering, maar volgens mij alleen nog bij wegwijzers die geplaatst worden door een gemeente...
Daar kon je zo achter komen doordat [P] Roombeek op het bordje staat.sirdanilot schreef:In welke stad staat het bord met RING? Op het bruine bordje staat iets met Twente erin, in ieder geval...
Vijf stuks. Het woord heleboel is misschien wat overdreven.mavas schreef:Dat zijn een heleboel (mooie) foto's uit Noord-Holland
Toch is het vaag waarom de provincie NH het hier op de N512 wel gedaan heeft en bijvoorbeeld op de N513 of N511 (om een beetje in diezelfde hoek te blijven) niet, voor zover ik weet. Het lijkt mij een beetje inconsequent. Op die andere wegen staan trouwens wel hectometerpaaltjes met het wegnummer erop en (aan het begin) ook nog wel eens een wat groter bordje onder een voorrangsbord.harry schreef:Het was al eerder bekend dat N512 op (sommige) provinciale wegwijzers werd aangegeven. Bij deze wegwijzer is het leuke dat ze speciaal moeite hebben gedaan met een opzetbordje.
Dat is natuurlijk niet helemaal toevallig, maar gebaseerd op de situatie en verwachtingen in ongeveer 1992.Rein schreef:omdat ze toevallig een nummer boven de 400 hebben.
Er zijn ook landen die dat niet doen, zoals Duitsland. Waarom zou dat in Nederland wel moeten?Willem schreef:() andere landen zetten ook alle wegnummers op de borden, ongeacht (of) het een weg van belang is of niet. Waarom zou dat in Nederland niet kunnen?
Enkele criteria die ik zou kunnen bedenken:Rein schreef:En wanneer zijn ze belangrijk dan? Wat mij betreft worden die 5XX wegen in NH allemaal op de borden opgenomen. Het zijn gewoon duidelijke doorgaande wegen op regionaal niveau. Aangezien de nummers van die wegen bijvoorbeeld ook op Gmaps staan en mensen deze mogelijk zullen/willen gebruiken bij het uitstippelen van een route, lijkt het me logisch om ze gewoon op de borden op te nemen. Of anders gezegd: ik vind het onlogisch om ze niet op de borden te vermelden omdat ze toevallig een nummer boven de 400 hebben.
Ik heb trouwens wat intensiteiten opgezocht van de N5XX wegen in die regio (uit 2007):
N510 Alkmaar - Bergen (aan Zee): 15.000 voertuigen
N511 Egmond - Bergen: 3000 voertuigen
N512 Bakkum - Egmond - Alkmaar (N9): 13.000 voertuigen
N513 Castricummer Zeeweg (N203-strand): 22.000 voertuigen
Hoewel de meeste 2XX wegen in NH nog wel wat hoger zitten, rijdt op de meeste van deze 5XX wegen toch behoorlijk wat verkeer.