Tegenwoordig loopt er ook al een autosnelweg voorlangs?
Moderator: Moderatoren
Ja, dat is Kernwasser Wunderland. Dat is een kerncentrale die ze uiteindelijk hebben moeten sluiten vanwege de protesten van de omgeving. Wat doe je dan met die toren en de rest: je maakt er een pretpark van. Logisch toch?Frank_NL schreef:Bij Kalkar (over de grens bij Nijmegen) staat ook een toren, hoewel, het lijkt meer op een onverwacht hooggebergte...
Het voorkomt zo weer een stukje definitieve kapitaalvernietiging. Hoewel ik natuurlijk liever had gezien dat die kerncentrale was opengebleven.Jeroen schreef:Ja, dat is Kernwasser Wunderland. Dat is een kerncentrale die ze uiteindelijk hebben moeten sluiten vanwege de protesten van de omgeving. Wat doe je dan met die toren en de rest: je maakt er een pretpark van. Logisch toch?Frank_NL schreef:Bij Kalkar (over de grens bij Nijmegen) staat ook een toren, hoewel, het lijkt meer op een onverwacht hooggebergte...
Einer breiten Öffentlichkeit bekannt geworden ist Kalkar vor allem durch die Auseinandersetzungen über den Bau des „Schnellen Brüters“, eines Kernkraftwerks mit einer geplanten Leistung von 300 Megawatt. Der 1973 am Rheinufer im Ortsteil Hönnepel begonnene Bau wurde zwar 1986 fertiggestellt, das Kraftwerk aber nicht in Betrieb genommen. Ein niederländischer Unternehmer errichtete auf dem Gelände den Freizeitpark „Wunderland Kalkar“.
Hoe denken anderen eigenlijk over kerncentrale's, ben er wel eigenlijk benieuwd naar.

Oke, het forum is inderdaad beschaafd, maar wat te denken van de autosnelweg zelf.........Ik vind niet dat dit passend is op een beschaafd autosnelwegenforum.
Ik ben er niet kapot van. Het is schoner dan de conventionele electricitetscentrales, maar áls het misgaat, gaat het ook goed mis en voor de 'gewone' burger kan je zoiets goed verborgen houden (niet iedereen heeft een Geiger-teller in huis). Je zit daarnaast met het afval wat je toch ergens kwijt moet. En met Tsjernobyl in het achterhoofd vraag ik me af of dit het beste is.Mark schreef:Hoe denken anderen eigenlijk over kerncentrale's, ben er wel eigenlijk benieuwd naar.
Dat is zo. Maar de gevolgen zijn net zo catastrofaal, mocht er iets misgaan.Chrizz schreef:Je kan de slecht onderhouden, en slecht geconstrueerde, en met andere veiligheidsinstellingen gebouwde Tsjernobyl centrale denk ik niet 1:1 vergelijken met een Nederlandse of Duitse centrale...
Dat zijn we sowieso. Kolen en olie hebben we in Nederland ook niet, dus die moeten ook uit het buitenland komen, en ons gas is met een jaar of 25 op. Er is (of komt) ook een koppeling met Noorwegen voor de levering van waterkrachtenergie. Zelfvoorzienendheid op het gebied van energie is voor Nederland een utopie.René schreef:Bovendien erg bedreigend, want hierdoor is tevens de situatie ontstaan dat we voor onze electriciteitsproductie afhankelijk zijn geworden van het buitenland.
Iemand enig idee hoeveel windmmolens je moet plaatsen om even veel energie op te wekken als de kerncentrale van Borselle? Ik heb ooit ergens gelezen dat je dan half Nederland vol zou moeten bouwen met windmolens... Kortom: geen serieus alternatief!René schreef:Windenergie is nog altijd te instabiel voor een afdoende grootschalige energielevering, en er lijkt voorlopig ook geen verbetering in te zitten.
Kalkar is nooit in bedrijf geweest.Chrizz schreef:In Kalkar? Die is al n tijdje buiten bedrijf, me pa is wel eens naar dat park geweest... Volgens mij hebben ze er ook wel eens wat van Cobra 11 opgenomen daar.