Energie, emissienormen auto's en alternatieve brandstoffen

Over de relatie tussen verkeer en milieu

Moderator: Moderatoren

Km357
2x2 autosnelweg

Re: Energie, emissienormen auto's en alternatieve brandstoffen

Bericht door Km357 » wo 15 mar 2023, 22:02

Iets met hypocrisie over elektrisch aangedreven auto's die de meeste mensen zichzelf niet eens kunnen veroorloven, als het in hun eigen achtertuin maar "proper" is. De postzegel die Europa maar groot is, gaat écht de wereld niet redden hoor.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Re: Energie, emissienormen auto's en alternatieve brandstoffen

Bericht door duikgek89 » wo 15 mar 2023, 23:06

Lekkere Kwal schreef: wo 15 mar 2023, 21:22 ^^ de concerns met miljoenen- zo niet miljardenwinsten moeten hun dieselmotoringenieurs langer aanhouden om specifiek de dieselmotoren op het niveau van benzinemotoren te krijgen.
Dat is en blijft in mijn ogen verspilling, ook als ze geld zat hebben.
Je hele argumentatie hangt aan het probleem groter en algemener voorstellen dan dat het in werkelijkheid is.
Mijn argumentatie hangt op wat ik zie en ook hoor van collega's en klanten; dat is ook geen wetenschappelijke onderbouwing maar wel iets anders dan een zelfingebeelde waanvoorstelling.
Laat staan dat je constatering van techneutentekort nog steeds niets zegt over hoe dieselmotoringenieurs opeens iets belangrijks zouden kunnen bijdragen in de keten van elektrische aandrijving. Zeker als dat niet eens bij hetzelfde bedrijf plaatsvindt.
Het klopt dat mensen met ervaring in dieselmotoren niet per definitie zomaar alles in de power-electronica wereld kunnen oppakken, maar het zijn (als ze niet recent in NL opgeleid zijn...) slimme en goed opgeleidde ingenieurs die je echt wel vrij snel goed genoeg kunt inwerken om er op korte termijn wat aan te hebben; de rest vinden ze dan on the job wel uit.