Wij kennen dat als het Afwateringskanaal, ik moest opzoeken over welk het precies ging want de franstalige naam was me onbekend.

Moderator: Moderatoren
ofwel de typisch Luikse naam voor een tunneltje waarbij de grote weg even onder een kruispunt door duikt.Belgicisme, du côté de Liège, une trémie est une portion de route passant en dessous d'une autre voie de circulation (quittant momentanément le niveau commun avant d'y remonter quelques mètres plus loin).
Chris schreef: ↑vr 24 jun 2022, 22:15 https://sofico.org/liege-summer-rehabil ... rway-link/
De A602 gaat van 4 juli tot 23 augustus 2022 dicht voor al het verkeer om de tunnel Kinkempois te renoveren. Sofico heeft ook wat informatie in het Engels, Duits en Nederlands gepubliceerd.
Het komt er op neer dat alle voertuigen vanaf 7,5 ton, maar ook alle lange voertuigen, inclusief caravans (!) verboden zijn in transit door Luik. Die moeten omrijden via de E42-E411 via knooppunt Daussoulx. Voor Nederlandse vakantiegangers dus een relevante beperking.
Ik vraag mij af in hoeverre ze het gaan handhaven op de oude transitroute langs de dérivation, want ik zie daar telkens toch wel Nederlanders met caravans rijden terwijl dat volgens mij niet mag.