En zomer 24 andere richting op lees ik. Gelukkig gaan we vanaf Maastricht via de oude route door Luik (solo). Dat kan hooguit wat drukker worden.
[E025][A602] Doortocht Liège
Moderator: Moderatoren
-
- dorpsstraat
Re: [E025][A602] Doortocht Liège
-
- 4x3 autosnelweg
Via de E42 langs Verviers kan ook goed voor veel bestemmingen in Luxemburg. Zijn alleen wel pittige hellingen.
-
- expressweg
-
- Voorzitter

-
- dorpsstraat
In ons geval eindigen we de rit richting vakantie vaak in Arlon voor overnachting (we doen het vaak in 3 dagen ipv 2 dagen zodat je ergens even kan stoppen) dus dan is via Luik de beste manier. Eventueel via Verviers en dan ergens doorsteken naar de autoweg onder Luik is dan een alternatief als door Luik het filerijden wordt.
-
- 4x3 autosnelweg
Ook op weg naar de Franse A31 is E42 en Luxemburgse N7 zo slecht nog niet. Google Maps geeft het maar een minuut of tien extra. Hoewel ik vermoed dat het in de praktijk wat meer is, kan het bij een goede file in Luik op de route door de stad helpen. In vorige zomers heb ik daar niet heel veel problemen gezien trouwens. Ja, het kan zijn dat je er langer over doet om langs de stoplichten te komen, maar het stukje secundair is vrij kort en dan is een kwartier extra best veel.
Vanaf

Laatst gewijzigd door Pino op ma 12 jun 2023, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- dorpsstraat
Ervaring hier vorig jaar augustus was ook geen gedoe. Alleen even wat werkzaamheden tussen kruispunt net na Visé en begin doorgang door Luik. Ze zijn daar de weg aan het ombouwen (zal uiteraard bekend zijn hierPino schreef: ↑zo 11 jun 2023, 11:42 Hoewel ik vermoed dat het in de praktijk wat meer is, kan het bij een goede file in Luik op de route door de stad helpen. In vorige zomers heb ik daar niet heel veel problemen gezien trouwens. Ja, het kan zijn dat je er langer over doet om langs de stoplichten te komen, maar het stukje secundair is vrij kort en dan is een kwartier extra best veel.

-
- expressweg
Ik kwam er vrijdag een week geleden rond 10 uur langs, E25 en dan door Luik richting Luxemburg. Inderdaad die werkzaamheden, dat was een kilometer of zo langzaamrijdend en stilstaand verkeer (het gaat naar één rijstrook voordat je de Quai op gaat), daarna was Luik zelf totaal geen probleem. Het kan best zijn dat dat in de (vakantie) spits wat langer duurt, maar dan kun je nog altijd bij Herstal of Jupille er af en via de N653/N642 door Jupille en Grivegnée naar Angleur.
Vlak voor Cheratte begon het ook een beetje op te stropen maar dat was vanwege werkzaamheden op de E40 richting Brussel. Maar voor Luik moet je toch links blijven dus daar had ik weinig last van.
Vlak voor Cheratte begon het ook een beetje op te stropen maar dat was vanwege werkzaamheden op de E40 richting Brussel. Maar voor Luik moet je toch links blijven dus daar had ik weinig last van.
-
- woonerf
Idd in Luik geen probleem, was vooral voor de afslag naar de ring druk (de linker strook niet overigens) en daarna zoals gezegd voordat je echt de Quay opgaat. Wij rijden er over een dikke maand rond half 2 's nachts langs (nacht van donderdag op vrijdag) dus verwacht eigenlijk geen oponthoud. We houden Waze altijd goed in de gaten
.

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
-
- dorpsstraat
15 juni en afgelopen maandag geen problemen door Luik. Moeiteloos erdoorheen. Ook bij werkzaamheden verderop van en naar Luxemburg nabij Baraque de Fraiture geen file.
-
- Moderator
-
- 4x5 autosnelweg
Grappig, ik had er nooit zo bij stil gestaan dat de tunnel Cointe zo dichtbij station Guillermins lag.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- verkeersader
De A602 ligt zelfs als viaduct bóvenop de spoorlijn Ans-Luik, vroeger aangelegd als "hellend vlak" waar de treinen met kabels omhoog getrokken werden. Daarom zie je vanaf de snelweg het spoor niet en het station nauwelijks.