Takenhofplein:
- SPOILER: TOON
- SPOILER: TOON
Moderator: Moderatoren
petervdveen schreef:Je moet er af bij poot 3
Jawel hoor, er staat "Overige richtingen".Chris079 schreef:Klopt, maar het staat er niet
Er staat: "overige industrieterreinen". Subtiel verschil.harry schreef:Jawel hoor, er staat "Overige richtingen".Chris079 schreef:Klopt, maar het staat er niet
(Normaal in Nederland is trouwens "Andere richtingen", maar Nijmegen zou Nijmegen niet zijn als het daarvan niet zou afwijken.)
Volgens mij, maar ik ben niet 100% zeker, is het met "de".Chris079 schreef:klopt, maar is het nou Berendonck ? of De Berendonck ? Klein verschil, maar toch..
Nee hoor. Er staat "Overige richtingen". Toch beter kijken als je de subtiele verschillen wil zien...Vinny schreef:Er staat: "overige industrieterreinen". Subtiel verschil.
De afgelopen decennia kan ik me alleen "andere richtingen" herinneren! Ik weet één kruispunt in Bergen op Zoom waar "overige richtingen" staat.Vinny schreef:Overigens is "andere richtingen" volgens mij nieuwer.
Kennelijk wel, want als iets niet expliciet vermeld wordt valt het per definitie onder "overige richtingen".Chris079 schreef:Oneens, bij de overige masten zijn 2 borden in dezelfde richting: één met "overige richtingen" en de ander met vermelding Bijsterhuizen. Dus Bijsterhuizen valt niet onder "overige richtingen".
Dat geldt eigenlijk voor het grootste deel van Nederland.Chris079 schreef:De afgelopen jaren zijn veel borden van de bewegwijzering in Nijmegen vervangen.
Als ik me niet vergis zijn die foto's gemaakt aan De weg door Jonkerbos tussen de Nieuwe Dukenburgseweg en de Hartertseweg. Dat is Bibekosirdanilot schreef:- Oost ipv nijmegen-oost (al weet ik niet of je hier in de bebouwde kom zit of niet)
Vermoedelijk geplaatst in de tijd dat er nog geen volledige A73 was. In ieder geval niet ten zuiden van Boxmeer. Borden lijken me uit de jaren '80 te komen en destijds liep de A73 niet verder dan Boxmeer, of was de weg nog in aanleg. Wellicht komen de borden nog uit de tijd dat Venlo nog via de N271 werd verwezen. Het lijkt er namelijk op dat onder de wegwijzer naar Malden en Mook ooit nog een andere wegwijzer heeft gehangen - als dat het geval was zal daar ongetwijfeld Venlo op hebben gestaan. Dat heeft dus ook niks met de wegwijzer op zich te maken, maar met een veranderde verkeerssituatie.sirdanilot schreef:Nadelen van de oude:
- geen vermelding Venlo (maar weer wel Arnhem)
Dat is alleen het geval bij een vermelding 'Centrum'.- deelstreep tussen twee witte bestemmingen (zorgt voor minder ruimte voor de letters)
De chevronpunten vind ik toch duidelijker.En ja, het pijltje kun je een nadeel noemen, maar volgens mij is dat meer een kwestie van smaak dan dat er écht mensen fout door gaan rijden of dat het écht onduidelijker is.
Grappig, in Veenendaal is een industrieterrein dat Andere heetharry schreef:Op een ander bord staat [industriesymbool] Overige. Dus kennelijk heeft Nijmegen een industrieterrein dat Overige heet.
Nee, op het kruispunt Grootstalselaan - St. Annastraat - Rijksweg (N844) - Scheidingsweg (alle takken van het kruispunt hebben een andere naam).duikgek89 schreef:Als ik me niet vergis zijn die foto's gemaakt aan De weg door Jonkerbos tussen de Nieuwe Dukenburgseweg en de Hartertseweg. Dat is Bibekosirdanilot schreef:- Oost ipv nijmegen-oost (al weet ik niet of je hier in de bebouwde kom zit of niet)
Ah bij de mac dus. Ik kom toch regelmatig over die kruising en die ligt ook bibeko (de borden staan overigens net aan de zuidkant van de kruising langs de rijksweg).waldo79 schreef:Nee, op het kruispunt Grootstalselaan - St. Annastraat - Rijksweg (N844) - Scheidingsweg (alle takken van het kruispunt hebben een andere naam).duikgek89 schreef:Als ik me niet vergis zijn die foto's gemaakt aan De weg door Jonkerbos tussen de Nieuwe Dukenburgseweg en de Hartertseweg. Dat is Bibekosirdanilot schreef:- Oost ipv nijmegen-oost (al weet ik niet of je hier in de bebouwde kom zit of niet)
Het is vanuit Malden gezien het eerste kruispunt in de kom.