Langs de A4 aan de zuidkant van Keulen, bij Frechen Süd:

Moderator: Moderatoren
Duits is Hbf, Zwitsers HB.Vinny schreef:Ik zou bij (stadsnaam) HB allereerst aan "hauptbahnhof" denken, al gebruikt men in Duitsland daar vaak de afkorting Hbf. voor.
Ja, maar dit is toch wel een vreemde manier om het aan te geven. Ik wist het ook niet.Er zou zich een mogelijkheid voor kunnen doen dat er wat mensen proberen een P&R plaats te vinden door de bestemming te volgen. Maar eigenlijk lijkt me de kans klein. Als je niet weet waar een term voor staat, dan negeer je hem gewoon lijkt me. Ik ken in Duitsland nou eenmaal meer plaatsen niet dan wel.
En zelfs daar komt het alleen bij station Zürich HB voor. Verder zijn er geen Hauptbahnhofen in Zwitserland.marcel schreef:Duits is Hbf, Zwitsers HB.Vinny schreef:Ik zou bij (stadsnaam) HB allereerst aan "hauptbahnhof" denken, al gebruikt men in Duitsland daar vaak de afkorting Hbf. voor.
Gebruiken ze de afkorting HB eigenlijk ook bij Bremerhaven op de borden (aangezien dat ook bij Bremen hoort)?Willem schreef:Je moet ter plaatse wel enigszins bekend zijn om die afkoring HB achter Isernhagen te kunnen plaatsen. Dat is inderdaad de afkorting van het hiervoor genoemde stadsdeel, maar dat moet je maar net weten.
Als je van die plaats nog nooit gehoord hebt (wat goed voorstelbaar is) kun je denken dat Isernhagen een uit de richting geslagen stadsdeel van Bremen is. Stadsdelen van Bremen worden immers ook met HB afgekort, zij het dan voor de betreffende naam, bv. HB-Sebaldsbrück.
Daarnaast kun je nog denken dat HB een afkorting is van een of andere voorziening die aan de afrit zit (waarbij HB dus niets met Isernhagen te doen heeft). Zo dom is de vraag dus niet.
Met een streepje tussen Isernhagen en HB is het verband tussen beide wat duidelijker. Normaal zetten ze in Duitsland wel altijd een streep tussen plaats en stadsdeel, dus het is vreemd dat ze dat hier niet doen.
Aparte variant voor een afstandenbord zo zonder streep.GuteFahrt schreef:We naderen Hamburg