[D][FOTO] Diversen Duitsland
Moderator: Moderatoren
-
- dorpsstraat
Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland
Apart dat er geen wegnummers op het bord staan, maar alleen lege vakjes. Zouden ze toen met een omnummering bezig zijn geweest? Of dient het ergens anders voor?
Wegenvideo's uit Europa, op mijn Youtubekanaal 'Out-of-Holland' - Abonneer om niets meer te moeten missen!
https://www.youtube.com/channel/UCPyIUn ... loQgvhTVxA --> Vanaf nu in 1080p50 ;-)
https://www.youtube.com/channel/UCPyIUn ... loQgvhTVxA --> Vanaf nu in 1080p50 ;-)
-
- 2x4 autosnelweg
De borden zijn geplaatst in de tijd dat de A - nummering werd ingevoerd. Daarom is al wel rekening gehouden met een wegnummering, maar zijn de vakjes zelf nog leeg gelaten.
-
- Moderator
Tjonge, wat een slecht vormgegeven knooppunt. Geen vluchtstrook en een taper die eigenlijk een rechtsaffer is. Op Street View is te zien dat dit inmiddels is aangepast, alhoewel je de oude markering in 2008 nog kon zien. Er is nu geen taper meer, en de rechterrijstrook is nu een vluchtstrook, waarbij de linkerrijstrook verbreed is. Op Street View is ook te zien dat de jungle al over de kantmarkering is gegroeid van de linkerrijstrook.
Ik verbaas me toch altijd wel over de ontwerpeisen van Duitse knooppunten en aansluiting en het gebrek aan fatsoenlijk groenbeheer. Zelfs in 1990 zou zo'n wegindeling al behoorlijk verouderd zijn.
-
- Penningmeester

Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.
-
- 2x2 autosnelweg
In Kleve: voor vrachtverkeer is het Nijmegen, voor anderen Nimwegen

-
- 2x2 autosnelweg
B28 / (B10) Ulm - Neu-Ulm
Hierbij wat foto's van de B28 in en om Ulm:
https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 8388662096
De stadssnelweg opgekomen t.h.v. kruising Bismarckring/Zinglerstraße. Tot aan het Autobahndreieck Neu-Ulm, waar de wegen der B28 en B30 scheiden:

1.Wachten voor de VRI, op de achtergrond het Hans-und Sophie Scholl Gymnasium te Ulm

2.Een oudje op de kruising

3.Besliswegwijzer aldaar. De B28 staat er niet op

4.AS Neu-Ulm. We zijn inmiddels op de B28, en ook op de B10 die een klein stukje meelift (of andersom)

5.Es wird blau... We zijn dan ook aan de oever van de schöne blaue Donau. Op nadering van (AB.Dr.) Neu-Ulm

6.Dubbele aankondiging (Dr.) Neu-Ulm

7.Krap alignement

8.Hier dan eindelijk de B28 op het bord. Op nadering van AS Neu-Ulm

9.Uitsmijter. De B10 gaat eraf. In Neu-Ulm (Bayern) wonen zo'n 60.000 mensen. In Ulm (BaWü) het dubbele daarvan

10.Hier wordt nog gewerkt/gebouwd. Wat precies, dat weet ik (nog) niet

11.Vrijwel onmiddellijk na AS Neu-Ulm volgt het Dreieck met gelijk ook de besliswegwijzers

12.Impressie Dr. Neu-Ulm. Qua configuratie een trompet

13.De B28 volgt links zijn/haar weg richting A7 (Dreieck Hittistetten op Ulm <-> Memmingen)

14.Hm bordje met 3 cijfers achter de komma

15.Invoegen op de B30 terwijl we over de Iller rijden, een zijrivier van de Donau. Laatstgenoemde waterweg vormt in deze regio meest de grens tussen Baden-Würrttemberg en Bayern. Hier de Iller. Uiterst rechts nl. weer het welkomstbord van BaWü

Hierbij wat foto's van de B28 in en om Ulm:

De stadssnelweg opgekomen t.h.v. kruising Bismarckring/Zinglerstraße. Tot aan het Autobahndreieck Neu-Ulm, waar de wegen der B28 en B30 scheiden:

1.Wachten voor de VRI, op de achtergrond het Hans-und Sophie Scholl Gymnasium te Ulm

2.Een oudje op de kruising

3.Besliswegwijzer aldaar. De B28 staat er niet op

4.AS Neu-Ulm. We zijn inmiddels op de B28, en ook op de B10 die een klein stukje meelift (of andersom)

5.Es wird blau... We zijn dan ook aan de oever van de schöne blaue Donau. Op nadering van (AB.Dr.) Neu-Ulm

6.Dubbele aankondiging (Dr.) Neu-Ulm

7.Krap alignement

8.Hier dan eindelijk de B28 op het bord. Op nadering van AS Neu-Ulm

9.Uitsmijter. De B10 gaat eraf. In Neu-Ulm (Bayern) wonen zo'n 60.000 mensen. In Ulm (BaWü) het dubbele daarvan

10.Hier wordt nog gewerkt/gebouwd. Wat precies, dat weet ik (nog) niet

11.Vrijwel onmiddellijk na AS Neu-Ulm volgt het Dreieck met gelijk ook de besliswegwijzers

12.Impressie Dr. Neu-Ulm. Qua configuratie een trompet

13.De B28 volgt links zijn/haar weg richting A7 (Dreieck Hittistetten op Ulm <-> Memmingen)

14.Hm bordje met 3 cijfers achter de komma

15.Invoegen op de B30 terwijl we over de Iller rijden, een zijrivier van de Donau. Laatstgenoemde waterweg vormt in deze regio meest de grens tussen Baden-Würrttemberg en Bayern. Hier de Iller. Uiterst rechts nl. weer het welkomstbord van BaWü

-
- 4x5 autosnelweg
-
- 2x3 autosnelweg
Tja, De B28 bij Ulm-zuid wordt op de Wegenwiki omschreven als Autobahnähnliche Straße of Gelbe Autobahn, maar de blauwe bewegwijzering en
maken het wel apart...

-
- Voorzitter

-
- 2x2 autosnelweg
Wat ik me zelf afvraag m.b.t. het bord op de laatste foto. Wat betekent dat precies? Wasserschutzgebiet oké, maar had heeft dat met tanktransport te maken?
-
- 2x2 autosnelweg

Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- Voorzitter

-
- 2x3 autosnelweg
Het antwoord staat hier. Transporteurs van stoffen die de waterkwaliteit kunnen aantasten moeten extra voorzichtig zijn.GuteFahrt schreef:Wat ik me zelf afvraag m.b.t. het bord op de laatste foto. Wat betekent dat precies? Wasserschutzgebiet oké, maar wat heeft dat met tanktransport te maken?
-
- 2x2 autosnelweg
-
- autoweg
Ik zal ook eens een duit in het zakje doen- de BAB4 vanaf Kreuz Kerpen tot Kreuz Olpe-Süd.

1. Kreuz Kerpen. Vreemd dat Mönchengladbach (A61) of Frankfurt er nog niet bij staan.

2. Kreuz Köln-West. Frankfurt wordt nu aangegeven, net als het plaatsje Olpe welke nog 90 kilometer hiervandaan ligt.

3. Een korte dubbelnummering, samen met de BAB3.

4. Met een tweede TOTSO slaan we af om op de BAB4 te blijven.

5. Uitzicht op Müllenholz na het verlaten van het Königsforst.

6. Zoiets zou je nooit in Nederland kunnen zien.

7. Idem

8. Olpe is nog 37 km. Je zou hier makkelijk Frankfurt en/of Siegen toe kunnen voegen.

9. Het laatste stukje eyecandy voordat de BAB4 weer een beboste omgeving induikt.

10. Kreuz Olpe-Süd. Ik krijg Ten Esschen vibes van dit soort vorkborden.

1. Kreuz Kerpen. Vreemd dat Mönchengladbach (A61) of Frankfurt er nog niet bij staan.

2. Kreuz Köln-West. Frankfurt wordt nu aangegeven, net als het plaatsje Olpe welke nog 90 kilometer hiervandaan ligt.

3. Een korte dubbelnummering, samen met de BAB3.

4. Met een tweede TOTSO slaan we af om op de BAB4 te blijven.

5. Uitzicht op Müllenholz na het verlaten van het Königsforst.

6. Zoiets zou je nooit in Nederland kunnen zien.

7. Idem

8. Olpe is nog 37 km. Je zou hier makkelijk Frankfurt en/of Siegen toe kunnen voegen.

9. Het laatste stukje eyecandy voordat de BAB4 weer een beboste omgeving induikt.

10. Kreuz Olpe-Süd. Ik krijg Ten Esschen vibes van dit soort vorkborden.

- SPOILER: TOON
-
- Voorzitter
Meernickdh schreef:10. Kreuz Olpe-Süd. Ik krijg Ten Esschen vibes van dit soort vorkborden.

Dit is niet meer de E40.Extratje. Wie kan de fout ontdekken?
-
- autoweg
-
- 2x4 autosnelweg
De Nederlandse A7 op een Duitse omleidingsroute bij Leer:

Overigens was die omleiding nogal irriterend. Ik kwam uit Aurich en wilde bij Neermoor de A31 op. Pas bij de oprit stond het eerste bord dat de oprit wegens werkzaamheden dicht was en je een U-route moest volgen. De volgende afslagen waren tijdelijk ook dicht zodat je pas bij de Eemstunnel de A31 op kon. Vervolgens bleek de afslag bij Meppen richting de Nederlandse A37 ook dicht te zijn. Toen had ik het wel weer gehad met alle Baustelles.

Overigens was die omleiding nogal irriterend. Ik kwam uit Aurich en wilde bij Neermoor de A31 op. Pas bij de oprit stond het eerste bord dat de oprit wegens werkzaamheden dicht was en je een U-route moest volgen. De volgende afslagen waren tijdelijk ook dicht zodat je pas bij de Eemstunnel de A31 op kon. Vervolgens bleek de afslag bij Meppen richting de Nederlandse A37 ook dicht te zijn. Toen had ik het wel weer gehad met alle Baustelles.
-
- 2x2 autosnelweg

Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- 4x5 autosnelweg
Misschien ligt het aan het licht, maar ik vind de bewegwijzering er zo wel betreurenswaardig uit zien. Groningen is in een welhaast onleesbaar lettertype geschreven, en de "gewone" wegwijzer ziet er erg versleten uit...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- Voorzitter
Groningen staat gewoon in DIN1451 Engschrift en dat lijkt me voor zo'n tijdelijk bord meer dan voldoende, zeker als je een kruispunt nadert waar verkeer toch al moet afslaan en er een gigantische omleidingspijl naar links wijst, net als dat de reguliere bewegwijzering een duidelijk blauw vlak heeft dat verkeer naar de Autobahn naar links verwijst. Woordbeeld speelt ook mee en dit is duidelijk herkenbaar als Groningen en niet als een andere plaats. Het Nederlandse wegnummer geeft ook nog een goede indicatie. Op de tijdelijke bewegwijzering heb ik dan ook niks aan te merken.
De gewone wegwijzer ziet er voor rechtsaf inderdaad wat minder florissant uit, maar in Duitsland is dit nou ook weer geen grote uitzondering, en zo slecht is het nou ook weer niet.
De gewone wegwijzer ziet er voor rechtsaf inderdaad wat minder florissant uit, maar in Duitsland is dit nou ook weer geen grote uitzondering, en zo slecht is het nou ook weer niet.
-
- 2x2 autosnelweg
Ik heb nog een paar foto's van vorig jaar augustus in de aanbieding, van resp. de A67 en de A5.
28 foto's toegevoegd aan bestaand album:
https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 3860575725
Selectie:
A67:
1.Besliswegwijzer Mönchhof Dreieck

2.AS Raunheim

3.Aankondiging Rüsselsheimer Dreieck en Rüsselsheim-OSt

4.Rüsselsheim-Ost

5.Rüsselsheimer Dreieck

6.Na Groß Gerau. Zou er iets missen?

A5:
1.Afstanden na
Herbolzheim met op de achtergrond de Kaiserstuhl

2.Toeristische info. Op de achtergrond het Zwarte Woud

3.Uitsmijter AS Riegel

4.Old skool A5 met 2x2 rijstroken op weg naar Freiburg na
Riegel

5.Aankondiging AS Teningen

6.Uitsmijter

7.Na Teningen. Uitzicht op het Zwarte Woud. Op Karlsruhe<->Basel heb je uit mijn hoofd alleen na KA-Süd en voor Freiburg-Nord kort recht vooruit zicht op dit gebergte. Voor de rest moet je naar links kijken, en met mooi, helder weer naar rechts voor de Vogezen

28 foto's toegevoegd aan bestaand album:

Selectie:
A67:
1.Besliswegwijzer Mönchhof Dreieck

2.AS Raunheim

3.Aankondiging Rüsselsheimer Dreieck en Rüsselsheim-OSt

4.Rüsselsheim-Ost

5.Rüsselsheimer Dreieck

6.Na Groß Gerau. Zou er iets missen?

A5:
1.Afstanden na

2.Toeristische info. Op de achtergrond het Zwarte Woud

3.Uitsmijter AS Riegel

4.Old skool A5 met 2x2 rijstroken op weg naar Freiburg na

5.Aankondiging AS Teningen

6.Uitsmijter

7.Na Teningen. Uitzicht op het Zwarte Woud. Op Karlsruhe<->Basel heb je uit mijn hoofd alleen na KA-Süd en voor Freiburg-Nord kort recht vooruit zicht op dit gebergte. Voor de rest moet je naar links kijken, en met mooi, helder weer naar rechts voor de Vogezen

-
- Moderator
Mooi.
Ik heb sommige voor de hand liggende routes in Duitsland eigenlijk al jaren niet meer gereden, zoals de A3 Arnhem - Frankfurt, wat ondertussen al wel 6 of 7 jaar geleden is. Dit kwam ook door de vele Baustellen, op weg naar het zuiden heb ik vaker de oostelijke route via Kassel gekozen, of juist de A61.
Ik heb sommige voor de hand liggende routes in Duitsland eigenlijk al jaren niet meer gereden, zoals de A3 Arnhem - Frankfurt, wat ondertussen al wel 6 of 7 jaar geleden is. Dit kwam ook door de vele Baustellen, op weg naar het zuiden heb ik vaker de oostelijke route via Kassel gekozen, of juist de A61.
-
- 2x2 autosnelweg
B68 Borgholzhausen - Künsebeck
Een stuk of wat foto's gemaakt (40) van de missing link in de A33 tussen Borgholzhausen (Bahnhof) en Halle-Künsebeck. Dit gedeelte is 15 kilometer lang en meest nog onderdeel van de B68. Dat zal na de completering van de Autobahn veranderen (afwaardering naar Landstraße).
Op de kaart:

Link naar het album:
https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 4532563521
Zie voor een samenvatting de spoiler:
Een stuk of wat foto's gemaakt (40) van de missing link in de A33 tussen Borgholzhausen (Bahnhof) en Halle-Künsebeck. Dit gedeelte is 15 kilometer lang en meest nog onderdeel van de B68. Dat zal na de completering van de Autobahn veranderen (afwaardering naar Landstraße).
Op de kaart:

Link naar het album:

Zie voor een samenvatting de spoiler:

- SPOILER: TOON
-
- 2x2 autosnelweg
B1 Bad Meinberg - Barntrup
Een maand geleden heb ik wat rondgereden in het oosten van Nordrhein-Westfalen. Daarbij een gedeelte van de B1 in dit gebied op de foto gezet. Deel I loopt van Bad Meinberg tot Barntrup.
Op de kaart:

Link naar album (41 foto's):
https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 1216850740
Een selectie van een aantal plaatjes:
1.Bewegwijzering t.h.v. de aansluiting met de B239, ten oosten van Bad Meinberg

2.2+1 configuratie. Dat geldt ook voor het gedeelte vanaf Paderborn tot hier (een kleine 30 kilometer lang)

3.Afslag naar Wehren

4.Uitzicht op het Blomberger Wald/Lipper Bergland

5.Afslag naar Tintrup/Reelkirchen. Hier eindigt het 2+1 gedeelte

6.Herrentrup. Dorpje dat bij de stad Blomberg hoort

7.Tussen Herrentrup en Blomberg

8.Afslag naar Brakel en Steinheim, waar vanaf de B1 aansluiting is op de B252 richting zuiden...

9...en op de L712 (Ostwestfalenstraße) richting noorden. Beide wegnummers komen niet voor op de borden. In het geval van de B252 zou dit wel netjes zijn

10.Op nadering van Blomberg (ongeveer 15.000 inwoners). Een stadje met een burcht en oude vakwerkhuizen

11.In Blomberg. De B1 loopt op enige afstand langs het oude centrum richting het noorden.

12.Afslag naar Schieder-Schwalenberg en Siekholz, tussen Blomberg en Barntrup

13.Door het Blomberger Wald

14.Afslag naar Bad Pyrmont

15.Op nadering van Barntrup. Hier begint de 50 kilometer lange B66 naar Bielefeld. Deze loopt dwars door eerstgenoemde stadje

16.Om Barntrup is daarom een rondweg in aanbouw. Daar is aan de oostkant echter niks van te zien

Een maand geleden heb ik wat rondgereden in het oosten van Nordrhein-Westfalen. Daarbij een gedeelte van de B1 in dit gebied op de foto gezet. Deel I loopt van Bad Meinberg tot Barntrup.
Op de kaart:

Link naar album (41 foto's):

Een selectie van een aantal plaatjes:
1.Bewegwijzering t.h.v. de aansluiting met de B239, ten oosten van Bad Meinberg

2.2+1 configuratie. Dat geldt ook voor het gedeelte vanaf Paderborn tot hier (een kleine 30 kilometer lang)

3.Afslag naar Wehren

4.Uitzicht op het Blomberger Wald/Lipper Bergland

5.Afslag naar Tintrup/Reelkirchen. Hier eindigt het 2+1 gedeelte

6.Herrentrup. Dorpje dat bij de stad Blomberg hoort

7.Tussen Herrentrup en Blomberg

8.Afslag naar Brakel en Steinheim, waar vanaf de B1 aansluiting is op de B252 richting zuiden...

9...en op de L712 (Ostwestfalenstraße) richting noorden. Beide wegnummers komen niet voor op de borden. In het geval van de B252 zou dit wel netjes zijn

10.Op nadering van Blomberg (ongeveer 15.000 inwoners). Een stadje met een burcht en oude vakwerkhuizen

11.In Blomberg. De B1 loopt op enige afstand langs het oude centrum richting het noorden.

12.Afslag naar Schieder-Schwalenberg en Siekholz, tussen Blomberg en Barntrup

13.Door het Blomberger Wald

14.Afslag naar Bad Pyrmont

15.Op nadering van Barntrup. Hier begint de 50 kilometer lange B66 naar Bielefeld. Deze loopt dwars door eerstgenoemde stadje

16.Om Barntrup is daarom een rondweg in aanbouw. Daar is aan de oostkant echter niks van te zien

-
- Moderator
Dat ziet er wel afwisselend uit. De B1 is voor regionaal verkeer daar nog van best wel groot belang, de A2 ligt toch wat te ver weg.
Kom je in die regio nou nog veel Nederlanders tegen? Het is wat te ver voor een dagtrip (zoals Tecklenburger Wald of zo), maar volgens mij ook niet bekend genoeg voor een korte vakantie. Het Weserbergland heeft toch wel wat aardige plekken, maar mensen rijden eerder naar de Eifel, Sauerland of Harz denk ik.
Kom je in die regio nou nog veel Nederlanders tegen? Het is wat te ver voor een dagtrip (zoals Tecklenburger Wald of zo), maar volgens mij ook niet bekend genoeg voor een korte vakantie. Het Weserbergland heeft toch wel wat aardige plekken, maar mensen rijden eerder naar de Eifel, Sauerland of Harz denk ik.
-
- 4x3 autosnelweg
Je zit daar toch al aardig diep in Duitsland. Afstand is gevoelsmatig vergelijkbaar met het Sauerland, maar de Eifel komt toegankelijker over voor mij.
-
- 2x4 autosnelweg
Dit zijn de wat meer onbekende, of zeg "vergeten" delen van Duitsland. Leuk om daar eens foto's van te zien.
Qua afstand is het ding dat het vanuit Nederland te ver is voor een lang weekend c.q. dagje (lees: lange dag) uit. Tegelijk is het weer te dichtbij voor een langere reis. In sommige delen van Noord-Frankrijk zie je dat ook.
Aan de andere kant ligt deze streek, en vergelijkbare gebieden, teveel afzijdig van de bekende routes naar de diverse bekende vakantieregio's waardoor ze niet snel ontdekt worden.
Qua afstand is het ding dat het vanuit Nederland te ver is voor een lang weekend c.q. dagje (lees: lange dag) uit. Tegelijk is het weer te dichtbij voor een langere reis. In sommige delen van Noord-Frankrijk zie je dat ook.
Aan de andere kant ligt deze streek, en vergelijkbare gebieden, teveel afzijdig van de bekende routes naar de diverse bekende vakantieregio's waardoor ze niet snel ontdekt worden.
-
- 2x2 autosnelweg
Ja, daar zitten toch nog best aardig wat Nederlanders in die regio. Je hebt er ook nog best aardig wat campings. Juist de hoek Hameln, Barntrup, Höxter en Detmold zijn redelijk in trek. Het is denk ik zeker niet minder populair dan de Harz, eerder zelfs omgekeerd. Zoveel Nederlanders zitten niet in de Harz.Chris schreef: ↑za 19 mei 2018, 16:39 Kom je in die regio nou nog veel Nederlanders tegen? Het is wat te ver voor een dagtrip (zoals Tecklenburger Wald of zo), maar volgens mij ook niet bekend genoeg voor een korte vakantie. Het Weserbergland heeft toch wel wat aardige plekken, maar mensen rijden eerder naar de Eifel, Sauerland of Harz denk ik.
De Eifel is natuurlijk enorm druk bezocht door Nederlanders in de zomermaanden. Het Sauerland is wel beperkter t.o.v. de winter, alhoewel ook in de winter iedereen naar Winterberg en omgeving trekt, zodat je elders weinig Nederlanders ziet. In de zomer is dat uiteraard wat verspreider, maar lang niet zo massaal als in de Eifel. En zelfs in de zomermaanden is Winterberg toch weer een magneet voor vele Nederlanders, terwijl het Sauerland juist veel mooiere plekjes te bieden heeft. Opvallend is wel dat Belgen het Sauerland wat meer ontdekt hebben als pakweg 5 jaar geleden. Maar misschien is dat ook slechts een onterechte subjectieve waarneming.
De B1 vind ik overigens niet de mooiste weg door het Weserbergland. De B83 langs de Weser of de B64 bevallen me een stuk beter. En vooral natuurlijk de vele L en K-wegen door de dalen en heuvels.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
-
- autoweg
Een kennis van ons uit Rinteln viel het juist op hoe veel Nederlanders er bij hen in de regio rondsturen.