Een halfronde locloods

In Bielefeld blijkbaar tegenwoordig verbouwd tot uitgaansgelegenheid.
Moderator: Moderatoren
De B8 is verhuisd naar deze omlegging, als ik op OSM kijk zie ik dat de weg door Kaiserswerth en Wittlaer nu nummerloos is. Zelfs geen L of K nummer.Chris schreef: ↑vr 01 jun 2012, 13:47 B8 Duisburg - Düsseldorf
Vandaag is de Autobahnähnliche B8 opengesteld tussen het nieuwe Kreuz Duisburg-Süd en Froschenteich. Hiermee ontstaat een directe verbinding tussen Duisburg en Düsseldorf. Dit deel is genummerd als de B8, en niet als de A59, maar is wel een direct voortvloeisel van de A59. Helaas is het zuidelijke deel van de B8 niet geheel ongelijkvloers, rond Kaiserswerth zijn twee verkeerslichten. Het vandaag opengestelde deel is wel ongelijkvloers, met de aansluitingen Kreuz Duisburg-Süd, Froschenteich en Angermund.
Als je de bebording volgt wordt je op de aansluiting met de A46 al richting de A57 gestuurd: https://goo.gl/maps/GnkJsB1QtE32
Op welk punt?
De B326 was vroeger de autoweg (Schnellverkehrsstraße) Düsseldorf-Wuppertal en bijna volledige vervangen door de A46 op hetzelfde tracé. De paar kilometer B326 in Düsseldorf is vooral administratief, evenals het stompje B326 bij
Vanuit een ander perspectiefGuteFahrt schreef: ↑wo 28 nov 2018, 13:58 5.Weer wat verderop verdwijnt de B1 ondergronds in de Rheinufertunnel. Een kleine 2 kilometer lang, gebouwd tussen 1990-1993, gaan we hier onder de Altstadt van Düsseldorf door. Daar maakt de kerktoren (St. Lambertus) deel van uit, welke middenin beeld te zien is
Waaruit maak je op dat de B326 nog steeds administratief bestaat dan, als deze niet op de bewegwijzering staat ? hm-paaltjes ? Kaartmateriaal loopt wel vaker jaren achter. Gemeentelijke bordenmakers ook. Zaterdag zag ik dat de B6 in Bremen ook nog steeds op meerdere kleine bordjes bij kruisingen staat (niet meer op de wegwijzers en er zijn geen hm-bordjes) tussen de oprit naar de A281 en de B75. Ik vroeg me af wat de formele status dan is van dit stuk Bibeko. Niets Bundes meer denk ik.Coen Tunnel schreef: ↑vr 30 nov 2018, 18:40 De paar kilometer B326 in Düsseldorf is vooral administratief, evenals het stompje B326 bijWuppertal-Nord dat slechts een paar honderd meter lang is.
Financieel of ook qua weginrichting en doorstroming (Vmax en VRI's) ? Kan een gemeente, die in 2018 gegroeid is tot boven de 80.000 inwoners ook een B-weg downgraden in 2019 (zonder dat er een redelijk alternatief beschikbaar is) voor doorgaand verkeer, omdat ze ineens verantwoordelijk worden ? Was bijvoorbeeld Bad Oeynhausen verantwoordelijk voor de missing snelweglink A30-A1 (B61), maar ook bevoegd hier 1+1 van te maken ?
Dank. Zonder de bevoegdheden om (zonder instemming hogere overheid) een weg te veranderen dus. En wellicht wel een bijdrage voor groot onderhoud/reconstructie. Ik denk dat in Nederland Bibeko ook vaak de gemeente de straat veegt, de kolken leegt en de straatlampen vervangt. Althans: bepaald en betaald door de gemeente (veel is immers uitbesteed aan particuliere bedrijven). Maar dat zullen lokale afspraken zijn tussen provincie en gemeente (of rijk en gemeente).