[D][FOTO] Diversen Duitsland
Moderator: Moderatoren
-
- 4x5 autosnelweg
Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland
De bewegwijzering begint een beetje oud te worden... 

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- woonerf
Gelijkaardige vraag over die flitsers, dit jaar in een baustelle waar 60km/uur gereden moets worden ook 20 teveel (hoop ik) en een mobiele camera flitste
hoeveel dagen mag je rekenen?

-
- 2x5 autosnelweg
Ik ben twee keer geflitst bij Jackerath en ontving de bekeuringen na een week of drie. Kreis Düren is bij Jackerath verantwoordelijk voor de afhandeling. Op andere locaties zal er dus een ander Kreis verantwoordelijk zijn, met mogelijk ook andere doorlooptijden.Albaufstieg schreef:Hoe snel had je de boete binnen?
-
- 2x2 autosnelweg
Naar Zwitserland worden vanuit Duitsland en Frankrijk alleen boetes vanaf 70 euro doorgestuurd. Hoe zit dat met Nederland?
-
- 2x5 autosnelweg
Ik kreeg twee keer een boete van 10 euro in de bus. Dat was in 2012. Kan natuurlijk daarna zijn gewijzigd.
-
- 2x2 autosnelweg
Wat foto's uit Bad Kreuznach van 4-9-2014:
https://picasaweb.google.com/monterie.de/BadKreuznach
Het viel mij op hoe vaak wegnummers ontbreken:
B48 ontbreekt rechtdoor

linksaf en rechtsaf

Hier staat het wel linksaf maar niet rechtdoor

Anderzijds staat de al meer dan tien jaar geleden omgeleide B41 nog steeds op de borden:

https://picasaweb.google.com/monterie.de/BadKreuznach
Het viel mij op hoe vaak wegnummers ontbreken:
B48 ontbreekt rechtdoor

linksaf en rechtsaf

Hier staat het wel linksaf maar niet rechtdoor

Anderzijds staat de al meer dan tien jaar geleden omgeleide B41 nog steeds op de borden:

-
- Penningmeester
Het bordje 'Museen' spreekt dus boekdelen!marcel schreef:Anderzijds staat de al meer dan tien jaar geleden omgeleide B41 nog steeds op de borden:

Ceterum censeo viam imperiam tertiam construendam esse.
-
- 2x2 autosnelweg
@ marcel: dat valt zeker op, zoals mij dat ook al eens was opgevallen. Dit zijn echter wel behoorlijk wat foutjes en ontbreken van wegnummers geconcentreerd in één plaats.
KH heb ik altijd al een niet voor de hand liggende afkorting gevonden van Bad Kreuznach, maar die zijn er wel meer. Is dat gewoon de eerste en de laatste letter van Kreuznach of staat de H nog ergens anders voor?
Dat is trouwens een hele mond vol, Bad Münster am Stein-Ebernburg.
Ik heb nog wat foto's gemaakt van de A61 vanaf Dreieck Jackerath tot aan de grensovergang nabij Venlo, waar de 61 in de A74 overgaat. Het betreffende gedeelte is ca. 45 kilometer lang en voert langs Mönchengladbach, Viersen en Kaldenkirchen. Een aantal Nederlanders (lees: forumgebruikers) zullen de route kunnen dromen, maar ik niet.
kaartje:

Set @ Flickr (80 foto's):
https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 860328661/
een selectie hieronder..
1. Direct na het Dreieck volgt afrit Jackerath

2.Afstandenbord na Jackerath

3.Bewegwijzering op het Kreuz Mönchengladbach-Wanlo

4.Mönchengladbach (hierna: MG) in zicht, Vmax gaat terug naar 120

5.Vorkbord afrit MG-Rheydt

6.Uitsmijter MG-Holt, hier kruist de B57 de A61 onderlangs. Het stadion van Borussia Mönchengladbach is hier niet ver vandaan

7.Venlo nog 25 kilometer, ook Roermond wordt aangegeven voor de A52 (afslaan bij Kreuz MG)

8.Hoogspanningscrossing nabij AS MG-Nordpark

9.Bewegwijzering Kreuz MG

10.Voorbij het Kreuz komt Mackenstein, als het treft kun je nog even gas geven tot aan de grens

11.Uitsmijter AS Viersen. Op de achtergrond de Süchtelner Höhen

12.Als je het niet treft wordt het filerijden. Wel met een reden overigens

13.Unfall

14.Vorkbord AS Nettetal

15.Vorkbord Kaldenkirchen-Süd met aansluiting naar de B221

16.Aankondiging Nettetal-West

17.West, Nord en Ost, het kan allemaal

18.Nederland in zicht en daarmee beter weer. Wie had dat gedacht.

KH heb ik altijd al een niet voor de hand liggende afkorting gevonden van Bad Kreuznach, maar die zijn er wel meer. Is dat gewoon de eerste en de laatste letter van Kreuznach of staat de H nog ergens anders voor?
Dat is trouwens een hele mond vol, Bad Münster am Stein-Ebernburg.

Ik heb nog wat foto's gemaakt van de A61 vanaf Dreieck Jackerath tot aan de grensovergang nabij Venlo, waar de 61 in de A74 overgaat. Het betreffende gedeelte is ca. 45 kilometer lang en voert langs Mönchengladbach, Viersen en Kaldenkirchen. Een aantal Nederlanders (lees: forumgebruikers) zullen de route kunnen dromen, maar ik niet.

kaartje:

Set @ Flickr (80 foto's):

een selectie hieronder..
1. Direct na het Dreieck volgt afrit Jackerath

2.Afstandenbord na Jackerath

3.Bewegwijzering op het Kreuz Mönchengladbach-Wanlo

4.Mönchengladbach (hierna: MG) in zicht, Vmax gaat terug naar 120

5.Vorkbord afrit MG-Rheydt

6.Uitsmijter MG-Holt, hier kruist de B57 de A61 onderlangs. Het stadion van Borussia Mönchengladbach is hier niet ver vandaan

7.Venlo nog 25 kilometer, ook Roermond wordt aangegeven voor de A52 (afslaan bij Kreuz MG)

8.Hoogspanningscrossing nabij AS MG-Nordpark

9.Bewegwijzering Kreuz MG

10.Voorbij het Kreuz komt Mackenstein, als het treft kun je nog even gas geven tot aan de grens

11.Uitsmijter AS Viersen. Op de achtergrond de Süchtelner Höhen

12.Als je het niet treft wordt het filerijden. Wel met een reden overigens

13.Unfall

14.Vorkbord AS Nettetal

15.Vorkbord Kaldenkirchen-Süd met aansluiting naar de B221

16.Aankondiging Nettetal-West

17.West, Nord en Ost, het kan allemaal

18.Nederland in zicht en daarmee beter weer. Wie had dat gedacht.

-
- 4x5 autosnelweg
Even een technisch vraagje. Hoe zit het met het wegbeheer van Duitse B-wegen? Is dat binnen sommige bebouwde kommen van de gemeente?
-
- Wegnummerfotograaf

https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
-
- woonerf
Et voila boete binnen, volledig int duits, betalen of niet? er staat geen prijs op enkel een blaadje met vraag achter gegevens.
ik ree 83km/uur waar je 60 mocht, dus volgens internet €40.
Is een terug rit om snel te vergeten al bij al auto pech gehad en al..
ik ree 83km/uur waar je 60 mocht, dus volgens internet €40.
Is een terug rit om snel te vergeten al bij al auto pech gehad en al..
-
- Voorzitter

Je kunt bezwaar maken dat de brief enkel in het Nederlands is, maar als je de feiten niet betwist heeft dat m.i. weinig zin.
Hier staat het verschil tussen Verwarnung en Bußgeldbescheid wat duidelijker uitgelegd.
-
- 2x2 autosnelweg
Hoe is de situatie eigenlijk precies bij het Kreuz en afrit Mönchengladbach-Wanlo? Als ik op GM en OSM kijk zie ik een halfklaverblad aansluiting nog voor het knooppunt en dan kun je die via de rangeerbaan nemen, die dan doorgaat naar de klaverturbine. In de fotoserie hierboven staat MG-Wanlo er nog op, maar bij de daaropvolgende foto is dat als sneeuw voor de zon verdwenen:

Waarschijnlijk heb ik een bord gemist?

Waarschijnlijk heb ik een bord gemist?
-
- 2x5 autosnelweg

-
- 2x2 autosnelweg

Het

-
- 2x2 autosnelweg
Interessant dat je parallelbaan noemt, valt me nu op. Ik had het nl. over een rangeerbaan.boe! schreef:ik rijd op de parallelbaan naar Kreuz Wanlo

Waar ligt het verschil: praat je enkel over een rangeerbaan als het alleen het knooppunt zelf betreft? Aangezien afrit MG-Wanlo er ook bij betrokken is betreft het een parallelbaan, zeg ik dat goed?
-
- Voorzitter
-
- 2x5 autosnelweg
Ja, de pijl zit achter dat bord.GuteFahrt schreef:Hetbord zit juist voor de pijl? Ik kan er niet iets van ontdekken.
-
- 2x2 autosnelweg
Wat ik mij afvraag n.a.v. onderstaande foto en het bestuderen van wat kaartmateriaal: wordt "Nettetal" gebruikt als verzamelnaam gebruikt voor een aantal dorpen in het gebied net over de grens?

De laatste afrit voor de grensovergang (1a) is Nettetal-West, maar Nettetal ligt volgens mij een stuk verder naar het oosten (volgens GM). Als ik in OSM kijk zie ik enkel Lobberich staan (spoiler):

De laatste afrit voor de grensovergang (1a) is Nettetal-West, maar Nettetal ligt volgens mij een stuk verder naar het oosten (volgens GM). Als ik in OSM kijk zie ik enkel Lobberich staan (spoiler):
- SPOILER: TOON
-
- Voorzitter

-
- 2x3 autosnelweg
Nettetal-West klinkt een beetje als Tietjerksteradeel-Noord. In dit verband vind ik het een beetje raar, omdat Kaldenkirchen(-Nord) als plaats op het bord staat onder Nettetal(-west), de gemeente waar het in ligt.
-
- 2x2 autosnelweg
Ik heb er een wat betere foto van:GuteFahrt schreef:Helemaal.
Nu kan ik me ook wel weer voor de geest halen dat ik het bord in een flits heb gezien. Getuige mijn eigen foto's vroeg ik me al af of ze afrit MG-Wanlo hadden verplaatst naar de A46...
Hetbord zit juist voor de pijl? Ik kan er niet iets van ontdekken.

Ik was er overigens 22 uur voor jou ... maar deze foto is van 2009.
-
- 2x3 autosnelweg
In Duitsland is dat normaal. Zo heb je ook Pfalzdorf wat officieel Goch-Pfalzdorf is. Hommersum is officiëel ook Goch-Hommersum.Wesso schreef:Nettetal-West klinkt een beetje als Tietjerksteradeel-Noord. In dit verband vind ik het een beetje raar, omdat Kaldenkirchen(-Nord) als plaats op het bord staat onder Nettetal(-west), de gemeente waar het in ligt.
-
- Voorzitter

-
- 2x3 autosnelweg

Bij Nettetal ligt dat waarschijnlijk iets anders. Kaldenkirchen is een Bezirk / Ortschaft van Nettetal. Dat klinkt toch meer als een plaats met enige status en dat wordt dan ook zo behandeld door de bewegwijzeringsdienst.
Blijft de vraag waarom Nettetal-West op de bewegwijzering staat. Misschien heeft het te maken met VeNeTe, een bedrijvenpark waar de Ne van Nettetal in zit.

-
- 4x3 autosnelweg
Desalniettemin heeft de eerste afrit van de A61 nog heel lang Nettetal-Kaldenkirchen geheten. En zo had je er nog wel een paar. Blij dat men daarop teruggekomen is. Thans nog resterende verwijzingen naar Nettetal zien vrijwel allemaal op de kern Lobberich, de grootste kern en hoofdstad van de gemeente. Ik wil niet uitsluiten dat de verwijzing Nettetal-West ziet op de westkant van die plaats, al lijkt het zeker vanuit het zuiden niet de meest logische route daarheen. Stond hier vroeger niet het doel (Nettetal-) Leuth op de borden? Dat is simpelweg de eerste kern aan de oostkant van de A61.Wesso schreef:Dat klinkt toch meer als een plaats met enige status en dat wordt dan ook zo behandeld door de bewegwijzeringsdienst.
Ook Wanlo is trouwens een zeer zelfstandig dorp, dat enkele kilometers verwijderd ligt van het aaneengesloten stadsgebied van Mönchengladbach. Dat mag wat mij betreft ook zelfstandig worden gehouden op de bewegwijzering. Het aparte aan Mönchengladbach wat dat betreft is dat het in de jaren '70 ineens drie of vier keer zo groot werd door allerhande annexaties, waaronder van het naburige Rheydt dat ongeveer even groot was/is. Bewegwijzering van allemaal buitengebieden als MG-Wasweisich geeft dan al helemaal een oneigenlijk beeld.
-
- 4x5 autosnelweg

Bestuurlijke samenvoegingen waren eind jaren '70 schering en inslag in Duitsland. Waarbij kleinere plaatsen onderdeel werden van grotere, en dat ook als zodanig op de wegwijzers kwam. We kennen allemaal nog wel het voorbeeld van Emmerich-Elten als eerste afrit van de BAB3. Maar ook op andere plaatsen had men grootse plannen. Gelukkig is door een aantal daarvan later een dikke streep gegaan. Het ultieme voorbeeld vind ik wel de Stadt Lahn (Gießen en Wetzlar + omgeving (1977-1979)). Na amper 2,5 jaar bleek dat veel te hoog gegrepen (protesten), en daarna zie je dat dat soort bestuurlijke molochs op z'n retour is. Maar in de bewegwijzering zie je op veel plekken toch nog die stedelijke grootheidswaanzin van destijds.
-
- 4x3 autosnelweg

Ceterum censeo dat in principe alle vermeldingen plaatsnaam-stadsdeel moeten worden verkort tot alleen het stadsdeel.
-
- 2x3 autosnelweg
Ik wist niet dat Elten en Kaldenkirchen ooit achter Emmerich en Nettetal hebben gestaan. Da's blijkbaar voor mijn tijdRene schreef: Maar in de bewegwijzering zie je op veel plekken toch nog die stedelijke grootheidswaanzin van destijds.

In het geval van Nettetal-West (op een vrij nieuw bord) lijkt het erop dat die grootheidswaanzin weer een beetje terug is. Ik kan zo even geen andere voorbeelden bedenken van gemeentenamen op de bewegwijzering.
- TOEVOEGING
- Het kan nog gekker. Nettetal en zijn hoofdplaats Lobberich op één bord.
-
- 4x5 autosnelweg
Bestaat Nettetal wel? Of is dat een soort "Zaanstad" / "Haarlemmermeer" een gedachtenconstructie om het hele dal een overkoepelende gemeentenaam mee te geven.