In Mönchengladbach staat trouwens minimaal één voorwegwijzer met Schwalmtal erop.
Moderator: Moderatoren
Kun je Selfkant ook onder dat rijtje scharen?Wesso schreef:Nettetal is alleen een gemeentenaam. Het is in 1970 ontstaan door fusie van meerdere gemeenten in of rond het dal van de Nette. Schwalmtal idem dito.
Toch is het zo dat als twee plaatsnamen op één bord staan, dat een eigen leven gaat leiden. Het beste zag je dat bij stationsnamen:Pino schreef:Overigens heb ik ook moeite met een ander soort samenvoeging dat je in Duitsland wel ziet, namelijk afritnamen die bestaan uit twee zelfstandige plaatsnamen: Wiesloch/Rauenberg (was ooit vaste gast op de verkeersinformatie, pas bij het zien van de borden kwam ik erachter dat Rauenberg geen Ortsteil van Wiesloch is), Heidelberg/Schwetzingen, dan soort werk.
Toch maar weinig gemeentenamen:Rene schreef:Toch is het zo dat als twee plaatsnamen op één bord staan, dat een eigen leven gaat leiden. Het beste zag je dat bij stationsnamen:
Andersom. De gemeenten heten Etten-Leur (http://borden.plaatsengids.nl/pgemEttenLeur.html) en Gilze en Rijen (http://borden.plaatsengids.nl/pgemGilzeenRijen.html).Peter schreef:- Etten-Leur gemeente officieel Etten en Leur, maar website is al Etten-Leur
- Gilze-Rijen
Dat is een ander verhaal, maar wel vergelijkbaar.GuteFahrt schreef:Kun je Selfkant ook onder dat rijtje scharen?
Vinny loopt een café binnen:- Naarden-Bussum
In Duitsland zou je dan HHW-BOL kunnen krijgen. Ik heb dat zo wel eens in een document gezien en ik had geen flauw idee wat er mee bedoeld werd...- Heerhugowaard-Broek op Langedijk
Ik heb me erg vaak afgevraagd waarom dit niet 1 gemeente is. Die twee plaatsen lopen volledig in elkaar over en het is eigenlijk onbegrijpelijk dat ze nooit in elkaar zijn opgegaan. Overigens gaat dit volgend jaar ofzo alsnog gebeuren, incl Muiden meen ik.Vinny schreef:Vinny loopt een café binnen:- Naarden-Bussum
"Ben ik hier in Naarden-Bussum-Centrum?"
Ik heb niet veel vrienden gemaakt die dag...
Eigenlijk was dit de enige linkse uitvoeger die ik in Duitsland kendeNu zit ik naar de BAB46 te kijken, zouden we dit er ook niet onder kunnen scharen?
Ik was toch verbaasd, vorige week toen ik daar reed. Zo vaak kom ik daar niet in de richting zuid-noord.mhkamp schreef:Iedereen weet dat de BAB81 bij Gärtringen een linkse uitvoeger is.
Volgens mij staat daaronder Magdeburg.Albaufstieg schreef: Foto van wat VW's op de Autobahn, januari 1943. Enig idee waar deze locatie zich bevindt? Op het vorkbord rechts meen ik de vermelding van ''Hannover'' te zien.