Moderator: Moderatoren
Vandaag is bekend gemaakt dat Budimex het andere deelcontract mag gaan uitvoeren en mag hier 1 jaar over doen. Oplevering hiervan is wel vertraagd naar 2022.Jeff schreef: ↑do 23 apr 2020, 15:23 Knooppunt/afritcomplex Kijewo (A6/DK10)
GDDKiA heeft besloten om door te gaan met de deelcontracten zodra een aannemer van een opdracht gehaald wordt.
De volgende in serie betreft het klaverblad A6 / S3 / DK10: Deze zal in 3 grote en een aantal kleine deelcontracten worden opgedeeld om de snelheid erin te houden.
Het eerste grotere deelcontract wordt uitgevoerd door Strabrag en moet over 5 maanden worden opgeleverd.
De ombouw naar klaverblad moet eind 2021 worden opgesteld voor het verkeer.
Het lijkt behouden te worden. Dit is nu volgens mij nog het enige stuk oorspronkelijk Reichsautobahnbeton resterend. Op de A6 en A18 is alles nu weg.
Wat is daar eigenlijk het nut van? De wegen worden niet meer gebruikt als ik het zo zie.
Je kunt de vraag ook omkeren: wat is het nut van afbreken? Ik ben wel blij dat ze in elk geval nog een heel klein stukje van de historie bewaard hebben.
'Tegenwoordig' staat er bij de rechter foto.
Het lijkt me, zoals zoveel gebruikt in Duitsland, natuursteen en dan zijn het inderdaad kasseien of kinderkopjes. Klinkers zijn bakstenen of betonstraatstenen.