Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)
Moderator: Moderatoren
-
- Moderator
Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)
Deze brug is een prestigeproject van de gemeente Zwolle. Ik zie het nut eerlijk gezegd niet echt, er ligt een prima tunnel onder het spoor en er is nabij ook een fietstunnel en nabij is ook nog een andere brug over het spoor.
Sowieso is er de laatste 10 jaar wel erg veel geld in de stationsomgeving gestoken, waarbij je je kan afvragen of dit niet ten koste gaat van de staat van onderhoud in andere delen van de stad. Je ziet dat onderhoud elders in Zwolle wel behoorlijk versoberd is de laatste jaren.
Sowieso is er de laatste 10 jaar wel erg veel geld in de stationsomgeving gestoken, waarbij je je kan afvragen of dit niet ten koste gaat van de staat van onderhoud in andere delen van de stad. Je ziet dat onderhoud elders in Zwolle wel behoorlijk versoberd is de laatste jaren.
-
- 4x5 autosnelweg
Voor de tunnel onder het spoor heb je een chipkaart met tegoed nodig, dat zal niet iedereen hebben (hoewel je aan een passagekaart kunt komen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- autoweg
Ik had ook dat idee dat deze brug een prestige project van de gemeente Zwolle was. Dit zie je overigens ook in andere grotere plaatsen zoals Den Bosch en Utrecht. Komt deels door de instelling/houding van de NS en ProRail dat je alleen met een OV chipkaart gebruik mag maken van een tunnel/passage onder het station. In mijn ogen hebben de NS en ProRail op dit punt gewoon lak aan de gewone boeren/burgers/buitenlui.Chris schreef: ↑vr 04 feb 2022, 9:26 Deze brug is een prestigeproject van de gemeente Zwolle. Ik zie het nut eerlijk gezegd niet echt, er ligt een prima tunnel onder het spoor en er is nabij ook een fietstunnel en nabij is ook nog een andere brug over het spoor.
Met vriendelijke groet,
Peter Schoeber uit Remmerden
-
- 4x5 autosnelweg
In Utrecht kun je die brug gewoon als deel van het station zien. De wandelroute zonder chipkaart loopt buitenom, maar je kan wel gebruikmaken van de afhaalhoreca, die vaak ook aan die kant een afhaalmogelijkheid heeft.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x3 autosnelweg
En in Den Bosch staan geen poortjes - je kunt via de stationshal van de ene naar de andere kant op. Als ik passeer check ik ook niet in en uit.
-
- 4x3 autosnelweg
In Zwolle snap ik niet de toegevoegde waarde van een extra brug.
Een hoge spoorbrug overbrugt het emplacement tussen de Oosterlaan en de Hanzelaan, daarnaast is een tunnel voor het overige verkeer. Het Koggepad gaat aan de westkant onder het spoor door. En aan de oostkant een lange fietsverbinding van de Bloksteeg naar de Deventerstraatweg.
Een hoge spoorbrug overbrugt het emplacement tussen de Oosterlaan en de Hanzelaan, daarnaast is een tunnel voor het overige verkeer. Het Koggepad gaat aan de westkant onder het spoor door. En aan de oostkant een lange fietsverbinding van de Bloksteeg naar de Deventerstraatweg.
-
- 2x3 autosnelweg
Min of meer een toltunnel voor voetgangers dus.Palance schreef: ↑vr 04 feb 2022, 9:56 Voor de tunnel onder het spoor heb je een chipkaart met tegoed nodig, dat zal niet iedereen hebben (hoewel je aan een passagekaart kunt komen.

Donateur Vereniging Wegenforum
-
- 2x4 autosnelweg
-
- Secretaris

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- autoweg
-
- Forumbeheerder
Op diverse stations kan je een eenmalig "passageproduct" op de OV-chipkaart laden. Dan heb je alleen een OV-chipkaart nodig maar geen 10 of 20 euro aan saldo.Palance schreef: ↑vr 04 feb 2022, 9:56 Voor de tunnel onder het spoor heb je een chipkaart met tegoed nodig, dat zal niet iedereen hebben (hoewel je aan een passagekaart kunt komen.
-
- verkeersader
Veel, zo niet alle abonnementen die je momenteel bij NS af kunt sluiten, zijn op basis van NS Flex; dwz. factuur achteraf van gemaakte kosten.
Ik zou mensen die incidenteel en ad-hoc gebruik maken van een stationspassage, dan ook het €0-abonnement aanraden. Kun je ook nog eens met de bus of trein, is ook wel eens leuk.
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
Het zijn de hardste schreeuwers die het minste gelijk hebben: reizigers die van de ene kant naar de andere kant van het station moeten zonder regelmatig met het openbaar vervoer te reizen is ongeveer 0,01% van de voetgangers. Voor hen bestaat in de regel een heel goed alternatief: een kleine omweg. Alleen wanneer mensen 800 meter of meer moeten omlopen zal de spoorsector een poortvrije passage moeten garanderen. In de praktijk zie je dat de meeste stations dat inmiddels hebben. En als het argument is dat ze 'bij de leuke stationswinkels moeten kunnen komen' dan is er sprake van verwend kleutergedrag. Daar hoef je als overheid geen euro extra aan uit te geven.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- Voorzitter
Ik heb wel zo'n passagepas voor het station van Zwolle gehad, die ik vooral gebruikte in de tijd dat de supermarkten in Zwolle nog beperkt 's avonds en op zondag open waren. Gebruikte ik dat ding als ik wat van de AH To Go ging halen. Maar ik geloof dat mijn passagepas (de tweede al) inmiddels is verlopen.Palance schreef: ↑vr 04 feb 2022, 9:56 Voor de tunnel onder het spoor heb je een chipkaart met tegoed nodig, dat zal niet iedereen hebben (hoewel je aan een passagekaart kunt komen.
-
- dorpsstraat
Hier is duidelijk te zien dat er een "inloop" zit voordat de brug begint.
08415136-2032 Amsterdam Singelgracht 14 juni 1986
by peter_schoeber, on Flickr
Was ff aan het bladeren door dit draadje en deze viel me op,was dit bij het afscheid van de serie 1500?

by peter_schoeber, on Flickr
Was ff aan het bladeren door dit draadje en deze viel me op,was dit bij het afscheid van de serie 1500?
-
- autoweg

Met vriendelijke groet,