Je bedoeld via de westkant langs Keulen via Kreuz Köln West om bij de A3 te komen? Gevoelsmatig is dat een heel eind om en zou ik eerder de Zoobrücke nemen en bij gelegenheid eventueel via de A559 en A59 rijden en pas bij Siegburg oversteken naar de A3.Egbert schreef: ma 23 aug 2021, 13:49 Ik zou zelf trouwens niet door de stad gaan, wat is er mis om van AK Köln-Nord via de A1 en A4 naar Dreieck Heumar te gaan? Lijkt me een stuk prettiger rijden.
Kijk je op maps dan is de omweg t.o.v. de A1 - A3 via kreuz Leverkusen maar een kilometer of 3 dus is het wellicht best een aardige optie. Ik ben opgegroeid niet ver van de grensovergang A57 - A77 en heb de A57 ook veel gereden voorheen maar ben nog nooit langs de "verkeerde" kant van Kölle gewisseld van de A3 naar de A57 of andersom. Bij voorkeur deed ik dat iets verder noordelijk omdat dat korter is.
Je weet dat er ook mensen buiten de randstad wonen?
En van je vertrekpunt.Wesso schreef: ma 23 aug 2021, 14:30 Het hangt nogal van het tijdstip en pech af. Op dit moment staan er een paar files bij Baustellen op de A3 tot aan Köln. Je kunt dat omzeilen via de A57, maar dan moet er niets aan de hand zijn op de ring van Köln zoals op de A1, Leverkusener Rheinbrucke zoals Chris al zei. Of dwars door de stad rijden.
Het spitsuur bij Köln is sowieso iets om te vermijden als het maar enigzins kan.. Alles wat niet vast staat is nog steeds niet fijn.Willem schreef: ma 23 aug 2021, 15:44 Op rustige momenten is de route door Keulen een goede manier om van de A57 naar de A3 (of omgekeerd) te rijden. Qua kilometers is dat de kortste optie.
Alleen moet je dat uiteraard niet tijdens het spitsuur doen....