[N057] Brielle - Middelburg

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » wo 10 mei 2006, 9:28

100.
De limiet van 120 is pas na dekwalificatie ingevoerd (volgens mij) ;)

Overigens ontgaat mij de reden waarom een vrachtwagen hier een andere vrachtwagen in zou willen halen...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 10 mei 2006, 9:31

Dezelfde redenen waarom vrachtwagens op de snelweg inhalen. Eentje die 78 rijdt, gaat iedereen voorbij (80 - 87)

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » wo 10 mei 2006, 10:13

Nou dan moet je maar geduld leren opbrengen. :roll:

Ds79m
2x3 autosnelweg

Bericht door Ds79m » wo 10 mei 2006, 10:19

Als er 2 rijstroken zijn, geen inhaalverbod en een duidelijk snelheidsverschil, lijkt het me logisch dat de achterste gaat inhalen.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » wo 10 mei 2006, 10:32

Het is dus te smal... :roll:

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » wo 10 mei 2006, 11:27

Veel smaller dan de rijstroken op de A2 Utrecht-Amsterdam zal het niet zijn, daar op dat stuk N57.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » wo 10 mei 2006, 12:14

Ja hoor. *iemand* zei dat het te smal was. Dan geloof ik die *iemand*. De laatste keer dat ik op de N 57 heb gereden is zeker 15 jaar geleden geweest. En ik herinner me het hele wegvak niet eens. Wel de Volkeraksluizen (A29), opmerkelijk genoeg. Van de foto's van Erwin herkende ik de lantaarnpalen :shock:, maar was voor mij de smalheid echt een verrassing. Kennelijk vond ik als kind alles wat een middenberm had breed zat (mij viel wel altijd de smalle bruggen zonder middenberm op: zoals bij Dordrecht en Zaltbommel). En op de A 27 stonden (vroeger) borden dat de linkerrijstrook ontoegankelijk was voor verkeer breder dan 2 meter.

Wally
verkeersader

Bericht door Wally » wo 10 mei 2006, 19:03

Exacte afmetingen kan ik hier niet geven, maar de haringvlietdam heeft smallere rijstroken dan de standaard auto(snel)weg.
Vooral bij harde wind is inhalen voor vrachtwagens hier zowat onmogelijk.

Ik heb zelf ruim een jaar hier dagelijks overheen gereden. Heb eigenlijk nooit meegemaakt dat vrachtauto's elkaar gaan inhalen, alhoewel het misschien net wel kan.

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » wo 10 mei 2006, 21:07

De A2 Asd-Ut voldoet met rijstrookbreedtes van 3,10 meter ook niet aan de standaardbreedte.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » wo 10 mei 2006, 21:20

Ik denk dat de N 57 neigt naar 2,75, 2,75... als ik dat zo zie...

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 10 mei 2006, 21:28

Dat zou wel verrekte smal zijn, dan heb je met een vrachtwagen aan beide zijden slechts 10cm speelruimte...

hneel
verkeersader

Bericht door hneel » wo 10 mei 2006, 21:29

En bovendien vaal sterke zijwind.

Waarbij de pilaren er ook nog eens voor zorgen dat die wind met horten en stoten komt.

A35-racer
dorpsstraat

Bericht door A35-racer » do 11 mei 2006, 22:44

Palance schreef:
René schreef:En waarom al die onzin - omdat men het vertikt om op de beschikbare aardenbaan een fatsoenlijke tweede (2-strooks!) rijbaan aan te leggen...
Ook dat. Maar het is ook te danken aan die 'fijne' weggebruikers die nog altijd vinden dat ze wel in kunnen halen ook al kan het niet - en die verzieken het dus nu voor de rest.
En die 'fijne' weggebruikers kunnen nu met 11 km doorgetrokken streep niet meer inhalen?

Als we zo doorgaan met het creeeren van schijnveiligheid lopen we op een gegeven moment rond in een transparante hamsterbal. Stel je voor dat je bij een gevaarlijke bezigheid gewond raakt (of erger). :cry:

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » ma 24 jul 2006, 9:18

AD.nl schreef:Aanpak van N57 start later

VOORNE - De werkzaamheden aan de N57 starten later dan gepland. Om de overlast voor het verkeer zo veel mogelijk te beperken, wordt niet begin 2007, maar in mei of juni begonnen met het veiliger en breder maken van de weg.

Rijkswaterstaat is er bij het inplannen van het vele groot onderhoud aan wegen in Zuid-Holland achtergekomen dat het niet handig zou zijn begin volgend jaar al te starten met de aanpak van de N57 tussen Brielle en Goedereede. Dat zou volgens projectmanager Michiel Bonnema gelijktijdig zijn met werkzaamheden aan andere belangrijke verkeersaders. ,,Daardoor zou de overlast voor het verkeer onnodig groot zijn.’’

Daarom is de planning nu dat in februari of maart de gekozen aannemer hoort dat hij het werk gaat uitvoeren. Enkele maanden later start deze dan met het werk.

Dat hield aanvankelijk alleen groot onderhoud aan de eenbaansweg in, maar besloten is om dat uit te breiden. Zo wordt de doorgetrokken streep op de weg vervangen door een betonnen middenbermscheiding. Dat voorkomt dat in de toekomst ook nog ingehaald kan worden. Dat inhalen op de als dodenweg bestempelde N57 heeft tot tientallen ernstige ongevallen geleid, waarbij ook doden vielen te betreuren.

Aan beide kanten van de weg komen bovendien openbetonblokken, waarover hulpdiensten bij calamiteiten kunnen rijden.

Bonnema: ,,We leggen een extra baan aan, zodat het verkeer tijdens de wegwerkzaamheden kan blijven doorrijden.’’

De ruimte voor de aanleg van de (tijdelijke) baan is sowieso nodig, omdat de middenbermafscheiding breder wordt dan de huidige streep die op de weg is gekalkt.

De N57 houdt na afloop van de werkzaamheden twee banen, alleen zijn ze straks iets breder. Het liefst zien de gemeenten op Voorne dat de N57 beide kanten op een extra rijbaan krijgt, maar dat gebeurt op zijn vroegst na 2011. De voornaamste reden is dat er geen geld voor is.

Wel komen er drie rotondes op kruisingen met de N57. ,,Die moeten de doorstroming verbeteren,’’ aldus Bonnema.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » ma 24 jul 2006, 13:16

In plaats van die barrier hadden ze op die beschikbare ruimte ook nog een extra rijstrook kunnen leggen, maak ik hieruit op... :roll:

N11-west
stadsweg

Bericht door N11-west » ma 24 jul 2006, 13:26

Komt het in niemand op om er een 2+1 weg van te maken? Als er toch een extra strook wordt aangelegd, en open betonblokken aan de zijkant, dan zal een 2+1 weg niet veel meer kosten. Het lijkt soms wel of het verboden is om een weg zo aan te leggen dat het verkeer kan opschieten. Lekker comfortabel trouwens, als je in de ambulance ligt en die gaat de file inhalen over open-betonblokken :roll:

Wally
verkeersader

Bericht door Wally » ma 24 jul 2006, 18:40

Die betonnen middenberm en grasbetonblokken aan de zijkant lijken mij ook een aardige som geld te kosten. Kan hiervoor niet gelijk de weg 2x2 gemaakt worden? Of desnoods 1 extra strook voor 1 richting. en dan na 2010 de andere strook erbij voor de andere richting?

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » ma 24 jul 2006, 20:52

Wally schreef:Die betonnen middenberm en grasbetonblokken aan de zijkant lijken mij ook een aardige som geld te kosten. Kan hiervoor niet gelijk de weg 2x2 gemaakt worden? Of desnoods 1 extra strook voor 1 richting. en dan na 2010 de andere strook erbij voor de andere richting?
Is dat voor schapen? :lol:
Of is het serieus gRasbeton? Je weet tegenwoordig maar nooit...

Ik ken wel gasbeton, maar grasbeton niet...

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » ma 24 jul 2006, 21:19

grasbetontegels zijn tegels in een raatstructuur, waar het gras doorheen kan groeien.

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » ma 24 jul 2006, 21:20

Palance schreef:
AD.nl schreef:De voornaamste reden is dat er geen geld voor is.
Wel komen er drie rotondes op kruisingen met de N57. ,,Die moeten de doorstroming verbeteren,’’ aldus Bonnema.
Ongelofelijk, wat een halfbakken oplossingen weer. Rotondes die doorstroming moeten verbeteren, nee dat geloof ik allang niet meer. Alleen turbo-rotondes kunnen wat hebben aan capaciteit, maar enkelstrooks werkt gewoon niet op zulke belangrijke wegen.
En ja, waar zou dat geld toch heengaan??? :roll:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

hneel
verkeersader

Bericht door hneel » ma 24 jul 2006, 21:34

2x2 zou de capaciteit vergroten.

En het motto is toch mobiliteit zoveel mogelijk beperken? :evil:
Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » ma 24 jul 2006, 21:37

René schreef:grasbetontegels zijn tegels in een raatstructuur, waar het gras doorheen kan groeien.
Ik kan me er weinig bij voorstellen... heb je ergens een foto?

Of zijn dat die dingen die je altijd ziet bij wegkanten, vooral in binnenbochten en andere uitgesleten plekken?

Chris
Moderator

Bericht door Chris » ma 24 jul 2006, 21:41

Ja.

Afbeelding

Ds79m
2x3 autosnelweg

Bericht door Ds79m » ma 24 jul 2006, 21:42

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » ma 24 jul 2006, 22:08

Weer wat geleerd... en nu weer ontopic ;)

Wally
verkeersader

Bericht door Wally » di 25 jul 2006, 17:35

In plaats van dure rotondes lijkt het mij handiger om als tijdelijke maatregel de huidige verkeerslichten beter af te stellen. O.a. kortere ontruimingstijden en meer groen voor de doorgaande richting. Dit scheelt volgens mij al enorm en maakt de investering in tijdelijke rotondes overbodig.

Wally
verkeersader

Bericht door Wally » vr 06 okt 2006, 23:50

Nieuws over het stuk N57 op Schouwen-Duiveland. Een aparte draad lijkt me overbodig, daarom maar hier.
PZC schreef:Kraaijensteinweg op de schop

BURGH-HAAMSTEDE - De Kraaijensteinweg (N57) gaat ingrijpend op de schop. Er zijn plannen voor de aanleg van drie rotondes, een parallelweg en een fietstunnel of fietsbrug. Voor de aanpassing van de weg wordt een bedrag van vier miljoen euro uitgetrokken.
De Kraaijensteinweg is sinds de aanleg van de stormvloedkering een druk bereden weg. Ooit was het de bedoeling om parallel aan de weg een nieuwe weg aan te leggen en aan te laten sluiten op de weg over de Brouwersdam. Van dat zogeheten ’poldertracé’ is tot op heden echter niets terechtgekomen hetgeen betekent dat de Kraaijensteinweg alle verkeer vanaf de kering moet verwerken. Met de drukte is ook de verkeersonveiligheid toegenomen en laat de doorstroming te wensen over. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft daarom besloten de weg flink onder handen te nemen. Het eerste kruispunt na de kering - daar waar de Kraaijensteinweg de Cauersweg kruist - wordt vervangen door een rotonde. Hetzelfde gebeurt op de kruising van de Kraaijensteinweg met Zandweg en Steursweg. Ook de aansluiting van de Kraaijensteinweg op de Serooskerkseweg wordt in de vorm van een rotonde gegoten.

Wegverlegging

Om te voorkomen dat de rotonde al te dicht bij de rotonde richting recreatieverdeelweg komt, wordt het laatste stukje Kraaijensteinweg iets verlegd in de richting van Zierikzee.

Aan de ’dorpszijde’ van de Kraaijensteinweg ligt een fietspad. Het is de bedoeling dat aan de ’polderzijde’ van de Kraaijensteinweg een parallelweg wordt gerealiseerd. Deze kan zowel door fietsers als door langzaam (landbouw)verkeer benut worden. Verder studeren de plannenmakers nog op manieren om een veilige oversteekmogelijkheid voor fietsers te creëren. Vooral in de drukke zomermaanden is het bepaald geen sinecure om de weg veilig over steken en daarom wordt nu voorgesteld om ter hoogte van Burgh een fietstunnel of een fietsbrug te realiseren. Beide oplossingen hebben volgens H. Eckhardt van het door wegbeheerder Rijkswaterstaat ingehuurde ingenieursbureau Arcadis voor- en nadelen. Een tunnel is behoorlijk kostbaar. Een brug is goedkoper maar neemt veel ruimte in beslag en past ook niet altijd even fraai in het landschap. Eckhardt: ,,Bij de Kraaijensteinweg zou het vanwege het vrachtverkeer ook een behoorlijk hoge brug moeten worden. Dus daar studeren we nog op.“ Eckhardt benadrukt dat de plannen zoals die er momenteel liggen nog niet meer dan schetsplannen zijn. Aanwonenden en andere belanghebbenden mogen nog hun zegje er nog over doen. In Sportcentrum Westerschouwen wordt maandag 9 oktober een inloop-avond aan de herinrichtingsplannen gewijd. Van 19.00 tot 21.00 uur kunnen belangstellenden er terecht.

Ds79m
2x3 autosnelweg

Bericht door Ds79m » za 07 okt 2006, 0:20

Ze kunnen beter nu eens een keer die verbinding tot aan de Brouwersdam afbouwen :roll:

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » za 07 okt 2006, 3:01

Met de drukte is ook de verkeersonveiligheid toegenomen en laat de doorstroming te wensen over.
Nou, ik kan je op een briefje geven dat rotondes de doorstroming NIET bevorderen, dus dit zijn weer halve oplossingen....
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » za 07 okt 2006, 9:22

Ds79m schreef:Ze kunnen beter nu eens een keer die verbinding tot aan de Brouwersdam afbouwen :roll:
Ik snap echt niet waarom ze dat niet doen. Wat is daar zo verkeerd aan :wtf: