Post hier je favoriete Raststätte

Moderator: Moderatoren

GuteFahrt
2x3 autosnelweg

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door GuteFahrt »

^^ Ja, maar.....
woutero schreef: ma 27 aug 2012, 23:19 Vroeger vond ik de raststättes in Duitsland erg fijn (guilty pleasure: Wienerschnitzel), maar tegenwoordig zijn bijna alle restaurants overgenomen door dezelfde paar ketens, waar ze een schnitzel uit de diepvries pakken en in de frituurpan gooien (en hetzelfde doen met de rest van het eten).

Bovendien heb ik een hekel aan die Sanifair toestand. Dan moet je €0,70 betalen voor de wc, waar je dan weer €0,50 van 'moet' besteden in de winkel (uiteraard besteed je die niet aan een product van €0,50). In die WC's word je dan weer doodgegooid met reclame voor Sanifair zelf en dingen als prostaatonderzoek. Wie heeft nou weer bedacht dat plassen langs de autobahn een merk moet hebben en een 'ervaring' moet zijn?! Ik doneer met alle liefde €0,50 aan een toiletjuffrouw, maar die Sanifair toestand vind ik elke keer weer een ergernis. Ik beeld me dan een vergadering in waar een marketingbureau een moodboard presenteert aan de uitbaters van de raststättes over de Sanifair Sanitary Experience...

Tegenwoordig ga ik in Duitsland meestal van de snelweg af naar een Autohof. Bedoeld voor vrachtwagens, maar daar vind je tenminste nog wat meer authentieke sfeer en echt eten.
Eigenlijk vind ik dat ook wel terechte punten. :mrgreen: Maar een schoon toilet is voor heel wat mensen heel wat waard.

Bericht van SWR als het gaat om hygiëne van Sanifair, van vorige maand:

https://www.swr.de/leben/verbraucher/ar ... k-100.html

Lang verhaal kort, geen aantreffen fecale bacteriën, maar wel veel andere ziektekiemen.
SWR (30-6-26) schreef:Besonders überraschend: Selbst an berührungslosen Papierspendern fanden sich sehr hohe Keimzahlen – teils über 200 koloniebildende Einheiten pro Platte. Eigentlich sollen diese Spender den Kontakt vermeiden. In der Praxis fassen viele Nutzende aus Ungeduld oder Unwissen doch hin – und verteilen Keime weiter.
Tank & Rast was het er niet mee eens:
Mit den Laborbefunden konfrontiert, verweist Tank & Rast auf eigene Hygienechecks durch das SGS Institut Fresenius. Laut Unternehmen wurde an den geprüften Standorten keine bedenkliche Keimbelastung an Toilettensitzen, Türgriffen oder Papierspendern festgestellt. Die Angaben zu erhöhten Bakterienzahlen könne man „nicht nachvollziehen“.
Dit kwam ik rond dit thema laatst ook nog tegen:

https://www.berliner-kurier.de/panorama ... i.10208996

Bratwurst drive-inn. Dat hebben we dan in Magdala aan de A4. Wel de Ausfahrt nemen (dan is het niet ver), maar het schijnt erg populair te zijn. En goed. ;)
Berliner Kurier (18-7-26) schreef:
Bratwurstkönig von der Autobahn

Als den „Bratwurstkönig von der Autobahn“ hat die Mitteldeutsche Zeitung den Drive-in mal bezeichnet und angemerkt, dass der Imbiss zu den „bekanntesten und meistbesuchten Grills in Thüringen“ gehört. Seit dem Umzug von der Raststätte Schorba, den Thomas Haase wegen der Verlegung des Jagdbergtunnels veranlassen musste, blüht das Geschäft eben im Gewerbegebiet, zwei Minuten von der Autobahn entfernt.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."