Een Peel P50 is 99 cm breed.RSK schreef:Ik geef het je te doen om een auto te vinden die er tussen past. Het is iets van 1m25.

Moderator: Moderatoren
Een Peel P50 is 99 cm breed.RSK schreef:Ik geef het je te doen om een auto te vinden die er tussen past. Het is iets van 1m25.
captain007 schreef:Hoe lelijk kan een weg worden met suggestiestroken, voor de aanpassing zag de weg er zo uit.
Het kan allemaal nog veel gekker, zo zag ik vandaag nota bene in mijn eigen woonplaats.
Ze hebben er wel zo'n bordje voor gezet, maar dat is het dus niet.Chris schreef:Maak er dan gewoon een fietsstraat van.
Is dat zo? Een fietsstraat heeft toch helemaal geen formeel aparte status (in Nederland althans)?Alfa schreef:Een fietsstraat zou overigens inhouden dat je geen fietsers meer mag inhalen, dat mag hier wel nog.
Maar goed, dan is er inderdaad geen enkele reden om er geen fietsstraat van te maken en het hele vlak rood te maken.
1 DECEMBER 1975. - Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
Titel II: Regels voor het gebruik van de openbare weg
Artikel 22novies. Verkeer in fietsstraten
In fietsstraten mogen de fietsers de ganse breedte van de rijbaan gebruiken voor zover deze slechts opengesteld is in hun rijrichting en de helft van de breedte langs de rechterzijde indien de rijbaan opengesteld is in beide rijrichtingen. Motorvoertuigen hebben toegang tot fietsstraten. Zij mogen de fietsers evenwel niet inhalen. De snelheid mag in een fietsstraat nooit hoger liggen dan 30 kilometer per uur.
Wegcode
Dat was ooit ook het plan. De aangelegde verbindingswegen zijn in feite gewoon de toe/afritten van de N470.Techum schreef:De N470 ongelijkvloers over het kruispunt leiden zou dan vast beter zijn.
Er was daar dus een soort Rottepolderplein idee gepland?Kaaiman schreef:Dat was ooit ook het plan. De aangelegde verbindingswegen zijn in feite gewoon de toe/afritten van de N470.Techum schreef:De N470 ongelijkvloers over het kruispunt leiden zou dan vast beter zijn.
Vandaag de dag nog steeds geconstateerd dat de gelijkvloerse aansluiting aanwezig is...paolie schreef:Politiek compromis. Bewoners vonden de helling te steil. Gaan we binnenkort waarschijnlijk terugdraaien (afsluiten gelijkvloerse kruising)mavas schreef:Vraag: Waarom is er een geregelde fietsoversteek op de Verlengde Beneluxbaan met de Hammarskjoldsingel, terwijl er nota bene een fietstunnel 10 meter naast ligt?