Zoals jullie kunnen zien heb ik mij speciaal aangemeld.
Het verhaal van een snelweg in de buurt van Utrecht die heeft gediend als uitwijk strip voor vliegtuigen gaat waarschijnlijk inderdaad over de A28. Het strookt in iedergeval met de verhalen van mijn grootvader die betrokken is geweest bij de aanleg. Hij werkte in die tijd in opdracht van Rijkswaterstaat. Volgens zijn verhaal is het stuk tussen Soesterberg en Zeist dusdanig ontworpen dat het binnen een uur vrijgemaakt kon worden van obstakels. Dit is ook terug te vinden in de ontwerpen van de viaducten die op dit stuk over de snelweg zijn ontworpen, alsmede ook de originele betonnen rijbaan. Wat zeker is, is dat Defensie zijn stempel op dit stuk snelweg heeft gedrukt gezien de route dwars door de oefengebieden en bases.
Autosnelwegen als landingsbanen
Moderator: Moderatoren
-
- zandpaadje
-
- dorpsstraat
Re: Autosnelwegen als landingsbanen
Weet wel dat dit geldt voor (een deel van) de Straße des 17. Juni in Berlin, en de A115 in diezelfde stad...
Voorheen hier onder de naam B88...
Chaufferen is een vak!
Chaufferen is een vak!
-
- 4x5 autosnelweg
De afgelopen dagen zouden in Finland dit soort stukken weg afgesloten geweest zijn om vanwege de welbekende redenen te oefenen om vliegtuigen te laten landen. Dat was voor het eerst sinds tientallen jaren.
Een van die plekken zou hier ergens bij Joutsa geweest zijn.

Een van die plekken zou hier ergens bij Joutsa geweest zijn.

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Hoofdmoderator
Hier wellicht ook wel.

IMG_8758 by Benjamin van der Velden, on Flickr
Locatie: https://www.google.com/maps/@67.0614174 ... 312!8i6656

IMG_8758 by Benjamin van der Velden, on Flickr
Locatie: https://www.google.com/maps/@67.0614174 ... 312!8i6656
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- expressweg
Geen autosnelweg, maar wel een bijzondere vermelding voor 1 in Polen
De DW604 (Wielbark, Podlaski) is volledig gerenoveerd over een lengte van ~3km (wissel van asfalt naar beton, open ruimte stevig verbreed) en had vandaag een training
De DW604 (Wielbark, Podlaski) is volledig gerenoveerd over een lengte van ~3km (wissel van asfalt naar beton, open ruimte stevig verbreed) en had vandaag een training
-
- 2x4 autosnelweg
I can beat that!
Gilze-Rijen (zelfs 2 banen niet)? Midden-Zeeland? Hoogeveen? Ameland? Teuge? Deelen?brun schreef: ↑vr 24 jan 2020, 17:40het lijkt me niet dat dit stuk snelweg ooit zo gedacht was. Het ligt vlak aan de kust, loopt van noordwest-zuidoost en heeft dus het grootste deel van het jaar de wind pal van links, wat voor landende straaljagers heel lastig is. Op alle vliegvelden in Nederland die maar één baan hebben, loopt die baan van zuidwest naar noordoost, omdat dat de heersende windrichting is.
Ik denk dat er prima met zijwind geland kan worden.

'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje