Voor huizen weet ik dat niet precies, de belangrijkste verzekeringen zaten er bij mij bij in en ik vind het verder extreem on-interessant.
Moderator: Moderatoren
Ik denk dat een overstroming sinds 1953 wat meer in het 'DNA' van de samenleving zit en dat verzekeraars en overheden daarin wat slagvaardiger te werk kunnen gaan. Als het gaat om bijvoorbeeld de aardbevingsschade in Groningen dan is Nederland ook niet veel beter. En dan kan iemand als Eric Wiebes wel zeggen: we gaan nu aan de slag met bouwbedrijven en klusjesmannen. Maar nee, er is gesteggel over de schadeafhandeling en vervolgens gebeurt er dus helemaal niets. Mijn stelling is dat de overheid het dusdanig verkeerd gemanaged heeft dat de problemen veel groter zijn geworden als dat ze hadden hoeven zijn.. Een vergelijkbaar scenario in Nederland zou toch heel wat anders aangepakt worden, of vergis ik me daarin?
Ik las er in de krant ook over. Een verkeerslicht coalitie wordt het genoemd.
Belangrijk verschil is dat ze daar een kiesdrempel hebben en daarmee minder en grotere partijen in het parlement waardoor men makkelijker en dus sneller tot meerderheden kan komen.
Dat klopt, dat is ook mijn indruk en die van vele andere Duitsers. Het feit dat de FDP het verkeersministerie zal krijgen is een uiterst positieve verrassing. Over het algemeen heeft de FDP zich in flink wat zaken weten door te zetten in de onderhandelingen.Chris schreef: ↑wo 24 nov 2021, 12:02 Eerder werd gesproken dat het verkeersministerie naar de Grüne zou gaan, Anton Hofreiter werd daarbij genoemd. Hofreiter is ook van 1970 en wordt gezien als zijnde aan de linkerkant van de Grüne, ik denk dat het maar beter is dat hij geen minister wordt. Hij heeft ook geen echte bestuurservaring. Hij heeft het profiel van een activist.