Moderator: Moderatoren
En heeft NRW daar ook plannen voor? Zonder het deel in NRW heeft het alsnog niet heel veel zin.Chris schreef:* nieuwbouw ontbrekende schakel A1 in de Eifel
Bij veel van deze verbredingen kun je je afvragen of het echt nodig is. De A60 tussen Winterspelt en Prüm is erg rustig, en ook voor de A61 in Rheinland-Pfalz lijkt 2x3 mij nou niet per se nodig. De A64 is alleen nog maar 2+1 bij de Biewerbachtalbrücke, voor de rest is de A64 en de aansluitende B52 tot aan de aansluiting met de A602 2x2 (weliswaar smalle) of 1x4 rijstroken. Een tweede Biewerbachtalbrücke lijkt mij een dure grap voor iets dat verder geen verkeersproblemen oplevert.* verbreding gehele A6 in RLP naar 2x3
* verbreding resterende deel A60 naar 2x2
* verbreding A60 AD Nahetal - Mainz naar 2x3
* verbreding gehele A61 in RLP naar 2x3
* verbreding resterende deel A62 naar 2x2
* verbreding A63 Saulheim - Klein-Winternheim naar 2x3
* verbreding resterende deel A64 Trier naar 2x2
Ook al is de A61 niet overbelast te noemen, door de vele vrachtauto's zie ik wel iets in verbreding. Het zou de doorloopsnelheid van de route aanzienlijk verbeteren. Voor het overige is dit Rheinland-Pfalz zoals we kennen. Omdat er zo weinig gebeurt in verhouding met de aangrenzende deelstaten, volgt op het ene grote infra-plan het andere. Het is een beetje het Juinen van Duitsland.Coen Tunnel schreef:Bij veel van deze verbredingen kun je je afvragen of het echt nodig is. De A60 tussen Winterspelt en Prüm is erg rustig, en ook voor de A61 in Rheinland-Pfalz lijkt 2x3 mij nou niet per se nodig. De A64 is alleen nog maar 2+1 bij de Biewerbachtalbrücke, voor de rest is de A64 en de aansluitende B52 tot aan de aansluiting met de A602 2x2 (weliswaar smalle) of 1x4 rijstroken. Een tweede Biewerbachtalbrücke lijkt mij een dure grap voor iets dat verder geen verkeersproblemen oplevert.
Dat is toch iets dat al jaren bekend is? Vooral het OWN ligt er in Duitsland buiten de Bundesstraßen er echt dramatisch bij. Het wegdek wordt tot in de eeuwigheid keer op keer weer opgelapt. En als er dan eindelijk eens een stukje van 2 kilometer compleet nieuw wegdek krijgt, dan is de weg eerst eens een paar maanden volledig afgesloten. Men zou dit veel efficiënter en beter moeten aanpakken. Aan de andere kant moet ik bekennen dat het berijden van slechte wegen wel gaat wennen.Rogier schreef:Met andere woorden, Duitsland investeert structureel te weinig in haar infrastructuur.
In NRW kan ik ook tal van wegen opnoemen die er ook dramatisch slecht bij liggen, evenals in Rheinland-Pfalz en Niedersachsen. Sauerland, Siegerland, maar ook in het Teutoburger Wald, de (West)-Harz of Eifel zijn veel wegen van slechte kwaliteit. Daar hebben ze dan natuurlijk ook meer te lijden onder winterse omstandigheden als in de vlakke gebieden, maar dan zou men er op z'n minst nog wat aan kunnen doen. Zoals gezegd zijn Bundesstraßen vaak allemaal prima voor elkaar, maar de wegen van het Land of Kreis zijn regelmatig verschrikkelijk van kwaliteit. En ja, mijn dorp waar ik woon ligt ook aan zo'n weg met "Straßenschäden". Alleen de bebouwde kom heeft prima asfalt...Vinny schreef:Dat is dan misschien specifiek een Hessens probleem. In NRW en NS liggen de wegen er wel goed bij, net als in Berlijn en de voormalige Oost-Duitse deelstaten.
Dat is absoluut correct. En dat is inderdaad lastig te controleren door de weggebruiker. Door het geval dat het wegdek vaan slecht is, ben ik er dan ook zeker niet gerust op dat alle viaducten ook van een goede kwaliteit zijn. Maar aan de andere kant rij ik daar geen kilometer minder om.Chris schreef:Het gaat niet alleen om de conditie van het wegdek, maar ook de conditie van kunstwerken.