Deze wegwijzers zijn al vrij oud, want op sommige exemplaren wordt naar plaatsen verwezen die al járen geleden door een grotere plaats zijn geannexeerd. Een jaar of 10 geleden zijn alle wegwijzers van dit type geheel gerestaureerd.

Moderator: Moderatoren
Ik heb er een gezien die bij de vernieuwing op 2 ijzeren palen is geplaatst.Ammoniumdichromaat schreef:Ze zijn alle bevestigd aan een betonnen paal
Volgens mij stonden ze er al toen ik in daar de jaren 70 fietste.Ammoniumdichromaat schreef:Deze wegwijzers zijn al vrij oud
Wat bedoel je precies? Noordehoogebrug mag bijvoorbeeld zijn geannexeerd, maar dat wil niet zeggen dat het dan van de wegwijzers moet verdwijnen.Ammoniumdichromaat schreef:want op sommige exemplaren wordt naar plaatsen verwezen die al járen geleden door een grotere plaats zijn geannexeerd.
Gerestaureerd? Volgens mij zijn er geheel nieuwe wegwijzers geplaatst die een beetje lijken op de oude. De kleuren van de oude waren anders en de letters ook.Ammoniumdichromaat schreef:Een jaar of 10 geleden zijn alle wegwijzers van dit type geheel gerestaureerd.
Zo. Een streekgenoot én leeftijdgenoot.Ammoniumdichromaat schreef:Ik kan mij die borden ook nog van de jaren '70 herinneren.
Ammoniumdichromaat schreef:Ellerhuizen
Dat klopt. Dat is makkelijk na te gaan op Google Streetview:Ammoniumdichromaat schreef:Volgens mij staan er ook wegwijzers van dit type langs de Noordwolderweg
Er staan er zelfs twee:harry schreef: Dat klopt. Dat is makkelijk na te gaan op Google Streetview: (...)