Moderator: Moderatoren
Ben daar nu een paar keer overheen gereden, en ik moet zeggen dat het reuze meevalt. Iedereen let daar wel goed op. Het valt qua chaos erg mee, omdat je ook best veel ruimte hebt. Het is daar prettiger rijden dan op die rotondes in Valencia.verfmeer95 schreef:Ik las jouw commentaar en ik dacht maar een ding: dat zal wel de Arc de Triomphe zijn. En inderdaad
![]()
![]()
![]()
Dit onderwerp gaat over de VS, en jij geeft een voorbeeld uit Europa, wat bovendien niet met de getoonde vs-rotondes vergelijkbaar is. Het voorbeeld uit Parijs heeft een heel ander ontwerp dan die nieuwe rotondes in de VS.
Sowieso was dit een vrij ingewikkeld en onoverzichtelijk complex, maar ik weet niet of het er nu beter op is geworden.
http://imgur.com/gallery/H0Pj7
Roundabouts are the new rage in city planning. Yes, they can and do cut down on congestion when used correctly. However seems like I'm always held up by some idiot that comes to a complete stop when there is no traffic.
Deze ligt niet op de I-90 maar net ten noorden daarvan op de 520 hier.Chris schreef:Een rotonde bovenop I-90 in Medina, Washington (een suburb van Seattle).
Dat is een bewering die wel wat uitleg verdiend. Op welke wijze helpen rotondes om benzine te besparen? Het lijkt me eerder het tegendeel omdat auto's altijd moeten afremmen en terug optrekken. Maar misschien vergelijken ze met four-way stop-kruispunten.5. Gas savings
Carmel estimates drivers save 24,000 gallons of gas per year per roundabout. They reached that calculation based on vehicle counts ranging from 14,000 to 47,000 per roundabout per day.