Ik heb nog eens goed gekeken naar de foto's van attieattie, en heb toch wel een paar bedenkingen. Met name op het gebied van uitlijning en layout van de borden:

- Waarom is het linker portaalbord zo groot? Is dat vanwege het onderbord?
- Het linker portaalboord: het werken met streepjes als 'bullets' staat goed als er meerdere bestemmingen onder elkaar staan. Als er maar één bestemming is, dan heeft het gewoon de functie van een liggend streepje. Maar dan is de uitlijning weer een beetje typisch. Het streepje is een 'tab' naar rechts geplaatst, maar de bestemming '- Amstel' is niet rechts of in het midden uitgelijnd. Eigenlijk een beetje lelijk. Een opsomming met maar één bestemming is geen opsomming.
- Het afritschildje is links uitgeleind, 'Amsterdam' is links uitgeleind, '- Amstel' is een tab naar rechts geplaatst, wegnummer is links uitgeleind, afstand is gecentreerd. Ik vind het een vrij rommelig beeld opleveren. Het zou m.i. beter staan als opsommingen met maar één bestemming rechts worden uitgelijnd, of helemaal links.
- Is het niet mogelijk om het wegnummer naast het afritnummer te plaatsen? Dat zou m.i. wat minder rommelig staan.
- Het onderbord snap ik op deze plek. Niet mooi, maar wel functioneel.
- Het rechter paneel is ook erg onrustig, maar daar kan ik niet een betere oplossing voor bedenken.

- Rechtdoor paneel vind ik mooi. Ik zou het op ringwegen niet gek vinden om achter plaatsnamen tussen haakjes een wegnummer te zetten: Amserfoort (A1) en Zaanstad (A8).
- Rechter paneel vind ik door de ouderwetse pijl een stuk rustiger dan het paneel met de kromme pijl. Maar ook hier is de uitlijning van -Amstel niet mooi. Niet links, niet rechts, niet midden. Wel met een tab, maar dat betekent niet echt wat als het geen opsomming is.

- Hier het afritnummer, Amsterdam en -Amstel gecentreerd, wat prima is. De pijl kan echter dan weer niet gecentreerd worden, omdat het wegnummer ernaast is gepropt. Maar er wordt ook niet gekozen om de pijl links uit te lijnen. Dus weer een beetje een rare plek voor die pijl.
- Wat als je op dit bord het wegnummer naast de het afritnummer zet en de pijl centreert? Is dat niet beter?