Google Earth & Maps
Moderator: Moderatoren
-
- Voorzitter
Re: Google Earth & Maps

-
- 2x3 autosnelweg
Dan zouden ze ook Democratic People's Republic of Korea moeten gebruiken in plaats van North Korea. Of Viet Nam.Chris schreef: ↑do 16 feb 2023, 15:54 Türkiye wordt in officiële communicatie van Engelstalige instanties toch wel veel gebruikt zie ik. In algemene media wel stukken minder.
Google Maps geeft het ook weer. Wellicht omdat het land zo bij de Verenigde Naties is geregistreerd. Net zoals Côte d'Ivoire en Eswatini.
-
- zandpaadje
Daarover gesproken: op de Nederlandse Google Maps staat Chennai nog steeds aangegeven als Madras, ondanks dat de naam van de stad in 1996 officieel veranderd is.
https://www.google.com/maps/place/Madra ... 20vMGM4dGs
-
- woonerf
Fotopad
Wellicht is het hier al eerder gevraagd, maar ik kan het zo 1-2-3 niet terug vinden:
Op bepaalde plekken in Google Maps is er geen Streetview beschikbaar, maar Fotopad. Ik zie de blauwe stippellijntjes wel verschijnen, maar als ik erop klik zie ik niks. Doe ik iets verkeerd? Of moet ik iets downloaden?
Groeten Harald.
Op bepaalde plekken in Google Maps is er geen Streetview beschikbaar, maar Fotopad. Ik zie de blauwe stippellijntjes wel verschijnen, maar als ik erop klik zie ik niks. Doe ik iets verkeerd? Of moet ik iets downloaden?
Groeten Harald.
-
- 2x5 autosnelweg
-
- woonerf
Excuus dat bedoelde ik ook. Als ik pegman er naar toe sleep komt de blauwe stippellijn in beeld, maar er gebeurt er niks.
-
- woonerf
Tip gekregen, ben er al achter. Het werkt niet in de Earth-weergave, alleen in de schematische weergave.
-
- 4x5 autosnelweg
Ik vind die kwaliteit van die fotopadfoto’s over het algemeen wel heel slecht. Zoals dit: https://goo.gl/maps/9BwsFG6a7QXb5oD47
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x3 autosnelweg

Laatst gewijzigd door Wesso op za 18 feb 2023, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
Het is een beetje hetzelfde als Mapillary. Soms volkomen onbruikbaar omdat het onscherp of tegen de zon is.
Maar goed, altijd beter dan niks. Mapillary heeft veel beelden van landen waar Google Street View niet is en de beelden hebben een creative commons licentie.
Maar goed, altijd beter dan niks. Mapillary heeft veel beelden van landen waar Google Street View niet is en de beelden hebben een creative commons licentie.
-
- Moderator
Ik vroeg mij af wat de langste afstand in een provincie is zonder onnodige omwegen te maken, zeg maar de standaard route in Google Maps.
In bijna elke provincie is wel een route tussen uiteinden van meer dan 100 kilometer, zelfs in Utrecht kom je nog op 80+ en in Flevoland op 90+ kilometer.
Het langste wat ik zo kon vinden was in Noord-Brabant, ook wel een flink stuk langer dan in andere provincies.

De langste in reistijd?

In bijna elke provincie is wel een route tussen uiteinden van meer dan 100 kilometer, zelfs in Utrecht kom je nog op 80+ en in Flevoland op 90+ kilometer.
Het langste wat ik zo kon vinden was in Noord-Brabant, ook wel een flink stuk langer dan in andere provincies.

De langste in reistijd?

-
- 2x3 autosnelweg
Met die route ga je wel door Gelderland en Limburg heen.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- expressweg
Daar kan 7 km bij door in de bossen ten oosten van Ossendrecht te beginnnen:

In Gelderland kan je trouwens goed in de buurt komen: 166 km tussen de provinciegrens met Overijssel in de N740 en slot Loevestein.

-
- Forumbeheerder

Dit is het langste wat ik er zobeetje uit krijg door in dezelfde provincie te blijven: 162 km. Vrij lastig omdat Google Maps snel de voorkeur geeft aan een route via de A326 om tijd te winnen (en dus een uitstapje naar Gelderland).
-
- verkeersader
De paar keer dat ik Antakya hoorde op de radio dacht ik dat ik het verkeerd verstond en ze Antalya zeiden.Chris schreef: ↑wo 15 feb 2023, 16:59 De naam Antiochië heeft vrijwel uitsluitend toepassing op referenties van 2000 jaar geleden, dat is toch geen modern exoniem van deze stad.
Het feit dat we er nu ineens achter komen dat Antakya blijkbaar het Antiochië uit de Bijbelse tijd was, onderstreept dat ook. Als Google Maps dat niet gewijzigd had, had iedereen het nog Hatay genoemd, zo onbekend is dit feit.
Autocorrect wilde het ook al zo verbeteren...
-
- Moderator
Eén van de meest irritante plaatsen om een routebeschrijving van te krijgen in Google Maps is Orange in Frankrijk.
Als je Orange intypt dan denkt hij eerst dat het een winkel of bedrijf in de buurt is, en ook als je Orange, France in typt dan pakt hij vaak een bedrijf in de buurt van de bestemming. Kennelijk moet je Orange, Vaucluse intypen om de juiste te krijgen. Terwijl er maar één plaats in Frankrijk is die Orange heet en alhoewel het geen grote stad is, is het ook geen obscuur dorp zoals iets als Saint-xxxxx wat tig keer voor kan komen.
Ik wilde de afstand meten tussen Orange en Valence. Als ik alleen Orange intyp, dan pakt hij bedrijven in Nederland. Doe ik het specifieker met Orange, France, dan krijg ik dit:

Als je Orange intypt dan denkt hij eerst dat het een winkel of bedrijf in de buurt is, en ook als je Orange, France in typt dan pakt hij vaak een bedrijf in de buurt van de bestemming. Kennelijk moet je Orange, Vaucluse intypen om de juiste te krijgen. Terwijl er maar één plaats in Frankrijk is die Orange heet en alhoewel het geen grote stad is, is het ook geen obscuur dorp zoals iets als Saint-xxxxx wat tig keer voor kan komen.
Ik wilde de afstand meten tussen Orange en Valence. Als ik alleen Orange intyp, dan pakt hij bedrijven in Nederland. Doe ik het specifieker met Orange, France, dan krijg ik dit:

-
- 2x5 autosnelweg
Echt, het wordt steeds meer een commercieel vehikel ten koste van de bruikbaarheid 

-
- 2x3 autosnelweg
Gek, als ik Orange intyp in de app krijg ik direct de stad bovenaan de lijst met zoekresultaten. Zo zou het ook op maps.google.com moeten zijn.
-
- 2x3 autosnelweg

-
- 2x3 autosnelweg
Ik heb daar dus bijna nooit last van. Maar ik doe het misschien een beetje anders dan gebruikelijk: eerst de bestemming selecteren in het zoekvenster, en dan de vertrekpositie instellen (vaak door 'Kiezen op de kaart').
-
- 2x2 autosnelweg
Allemaal geen last van, die oude Michelinkaart geeft nog altijd dezelfde afstand aan, en de route is toch zowat dezelfde.
Als het vaststaat op de A7, staat het vast op de N7 en is het drukker op de oude N86, en anders moet je maar een ander moment kiezen om door de Rhônevallei te rijden.

-
- autoweg
Het valt me op dat Google Maps routes naar westelijk Tirol tegenwoordig plant via de Arlbergtunnel en niet via de Fernpass. Als je de route sleept naar de Fernpass is die echter korter in afstand en tijd. Nou scheelt het niet heel veel en ik heb uit gemak ook wel eens de tunnel genomen, maar het was nooit de aangegeven route door Google. Wat zou hier nu achter zitten?
-
- expressweg

-
- Moderator
Iets wat op dat traject is veranderd is dat de Lermooser Tunnel nu een maximumsnelheid van 50 km/h heeft vanwege de in slechte staat verkerende brandveiligheidssystemen. Misschien is dat net genoeg weerstand om het te laten kantelen naar de Arlbergtunnel.
-
- autoweg
Orange is in Frankrijk ook nog een aanbieder van mobiele telefonie, dat zal vast bijdragen aan het aantal zoekresultaten. In Nederland zijn ze ook een tijdje actief geweest, maar uiteindelijk opgegaan in T-Mobile.keokiracer schreef: ↑zo 05 mar 2023, 17:06Zoekresultaten zijn niet hetzelfde als een routebeschrijving. Bij een routebeschrijving naar Valence krijg ik ook een winkel die Orange heet in Valence (wel een andere dan Chris
), bij Orange, France krijg ik wel gewoon de stad Orange.
-
- 2x3 autosnelweg
Dat weet ik, mijn eerste mobieltje was een prepaid bij Orange

-
- verkeersader
Ik kwam er laatst achter dat je eenvoudig een gratis 14 daagse proef account kunt aanvragen bij Cyclomedia. Gewoon een fake bedrijfsnaam invoeren.
Wel leuk om oude situaties terug te kijken zoals de N31 bij Zurich met klinker uitvoeg stroken
Wel leuk om oude situaties terug te kijken zoals de N31 bij Zurich met klinker uitvoeg stroken