Google Earth & Maps
Moderator: Moderatoren
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85861
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: Google Earth & Maps
Ze zijn weer aan het inwinnen blijkbaar. Ik zag vorige week een Street View auto op de N307 bij Kampen.
-
Durashift
- expressweg
- Berichten: 3697
- Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32
Re: Google Earth & Maps
Ik had vorige maand een Google Astra (DLD kenteken) achter mij op de Hessenweg en Stoutenburgerlaan (Stoutenburg, gem. Leusden). maar ik zie dat de laatste update van juni vorig jaar is. Afgelopen jaar is het asfalt op de Stoutenburgerlaan vervangen, dat zie ik dus nog niet op de foto.
Als het goed is komen er ook drie fikse tractoren in beeld, want die kwamen ons tegemoet, rijbaanbreed. Ik kon toen nét een zijpad inrijden om ruimte te maken.
Als het goed is komen er ook drie fikse tractoren in beeld, want die kwamen ons tegemoet, rijbaanbreed. Ik kon toen nét een zijpad inrijden om ruimte te maken.
-
marcel
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 5920
- Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
- Locatie: Adliswil CH
Re: Google Earth & Maps
Hier is inderdaad aan gesleuteld. Het idee is liever niets tonen dan foute data.Chris schreef: wo 30 apr 2025, 23:03 Het valt mij ook op dat er zo wat later op de avond een stuk minder wegen zijn met verkeersinformatie. Vooral van de N-wegen zijn er hele stukken of gebieden met niet of nauwelijks verkeersinformatie. Ik vraag mij af of ze de grens van floating car data hebben veranderd.
-
keokiracer
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 9080
- Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
- Locatie: Halsteren
Re: Google Earth & Maps
Jammer dat nu voor lokaal verkeer de verkeersinfo compleet waardeloos is want er wordt nooit iets getoond.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85861
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: Google Earth & Maps
Ik ben benieuwd of men de data weegt ten opzichte van het normale gebruik. Wat wij in Nederland een rustige weg noemen, is in Spanje of Zweden een belangrijke doorgaande weg, daar wil je wel verkeersinformatie van tonen lijkt mij.
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
- Berichten: 22109
- Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Google Earth & Maps
Ik gebruik de verkeerslaag van Maps om een indicatie van de verkeersdrukte te hebben, zeker ook op het OWN.
-
mavas
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 19012
- Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
- Locatie: Zuid-Kennemerland
Re: Google Earth & Maps
https://radar.avrotros.nl/artikel/googl ... dien-61549
Google Maps stuurt auto’s over het privé-pad van Tom: “Met alle gevolgen van dien”
Typisch verhaal weer over digitale navigatie. Je vraagt je telkens toch af hoe dit nu weer kan gebeuren.
Google Maps stuurt auto’s over het privé-pad van Tom: “Met alle gevolgen van dien”
Typisch verhaal weer over digitale navigatie. Je vraagt je telkens toch af hoe dit nu weer kan gebeuren.
-
Piles
- autoweg
- Berichten: 1543
- Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02
Re: Google Earth & Maps
Dan mag je je processen wel eens tegen het licht houden.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 32773
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
- Locatie: A15xA29
Re: Google Earth & Maps
Helaas is dat schering en inslag bij veel bedrijven.
Ik ben lid van de Consumentenbond. Daar lees ik elke mand wel voorbeelden van particulieren die geen contact krijgen met een bedrijf, geen geld terugkrijgen of geen goederen geleverd. En als de bond er zich tegenaan bemoeit dan ineens kan bijna altijd alles direct worden opgelost.
Ik ben lid van de Consumentenbond. Daar lees ik elke mand wel voorbeelden van particulieren die geen contact krijgen met een bedrijf, geen geld terugkrijgen of geen goederen geleverd. En als de bond er zich tegenaan bemoeit dan ineens kan bijna altijd alles direct worden opgelost.
Laatst gewijzigd door Palance op do 08 mei 2025, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
JanVerhoeven
- verkeersader
- Berichten: 739
- Lid geworden op: wo 31 jan 2024, 18:49
Re: Google Earth & Maps
Laatst gewijzigd door JanVerhoeven op vr 09 mei 2025, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Alain
- expressweg
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
-
Joshua
- autoweg
- Berichten: 1510
- Lid geworden op: di 24 okt 2023, 20:34
- Locatie: WAL. , BELG.
Re: Google Earth & Maps
Waar, Welk font?
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 32773
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
- Locatie: A15xA29
Re: Google Earth & Maps
Nou, ik durf dus wel degelijk te beweren dat het schering en inslag is dat, als een bedrijf niet doet wat het moet doen en je komt geen steek verder dat het inschakelen van iets als de Consumentenbond, Radar, de Telegraaf of weet ik veel welk medium dat voor publiciteit zorgt, bedrijven ineens wel weten wat ze horen te doen. Zelfs als er alleen nog maar gedreigd wordt met publicatie.JanVerhoeven schreef: do 08 mei 2025, 21:05nu is het wel zo dat ze met miljoenen consumenten in Nederland, daar een rubriek van wel een stuk of 6 (!) verhalen per maand (!) mee kunnen vullen. Net als de kranten lees je daar over de uitschieters, niet de reguliere gang van zaken en dus ook geen weergave van dat het dus 'schering en inslag' zou zijn.
Ik heb zelf ook wel eens die bond ingeschakeld vanwege een flink akkefietje met Eneco. Toen konden dingen ook wel ineens worden opgelost. Maar dat heeft hun blad niet gehaald.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
Harald80
- dorpsstraat
- Berichten: 195
- Lid geworden op: za 07 apr 2018, 13:18
Re: Google Earth & Maps
Het valt mij de laatste tijd steeds vaker op, dat Streetview beelden plaatst die in het donker of in de schemering gemaakt zijn. Heb het op meerdere plekken al gezien, zoals hier op de M25 in het VK: https://maps.app.goo.gl/ESK7aQuG5gA2RBoU8.
Ook irritant: Ik maakte gisteravond in Streetview een rondje over de E25 bij Luik, bij elk stap voorwaarts versprong het beeld naar het OWN. Of naar een punt ergens naast de weg. Dit gebeurde ook bij elk viaduct/tunneltje/onderdoorgang.
Ook irritant: Ik maakte gisteravond in Streetview een rondje over de E25 bij Luik, bij elk stap voorwaarts versprong het beeld naar het OWN. Of naar een punt ergens naast de weg. Dit gebeurde ook bij elk viaduct/tunneltje/onderdoorgang.
-
Mundial
- verkeersader
- Berichten: 647
- Lid geworden op: za 11 jun 2016, 19:18
- Locatie: Elsene/Ixelles
Re: Google Earth & Maps
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 43246
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
- Locatie: Friesland
Re: Google Earth & Maps
Bij Luik en Verviers liggen de wegen van het OWN heel erg dicht op de snelweg waardoor het algrotime soms ten onrechte denkt dat je op de andere weg bent.Harald80 schreef: za 24 mei 2025, 19:54 Ook irritant: Ik maakte gisteravond in Streetview een rondje over de E25 bij Luik, bij elk stap voorwaarts versprong het beeld naar het OWN. Of naar een punt ergens naast de weg. Dit gebeurde ook bij elk viaduct/tunneltje/onderdoorgang.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85861
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: Google Earth & Maps
Google Maps gaf veel snelwegen in Nordrhein-Westfalen als afgesloten aan: https://www1.wdr.de/nachrichten/google- ... w-102.html

Het valt mij trouwens op dat Google Maps inderdaad geen verkeersinformatie heeft van weinig bereden wegen, in Spanje zelfs overdag van autosnelwegen. Het lijkt dat de drempel voor het minimum aan verkeer voor verkeersinformatie wel hoog is komen te liggen, misschien te hoog. 's Avonds laat zie je in Nederland ook veel gaten in de verkeersinformatie vallen.

Het valt mij trouwens op dat Google Maps inderdaad geen verkeersinformatie heeft van weinig bereden wegen, in Spanje zelfs overdag van autosnelwegen. Het lijkt dat de drempel voor het minimum aan verkeer voor verkeersinformatie wel hoog is komen te liggen, misschien te hoog. 's Avonds laat zie je in Nederland ook veel gaten in de verkeersinformatie vallen.
-
keokiracer
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 9080
- Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
- Locatie: Halsteren
Re: Google Earth & Maps
Beelden van deze maand gespot:
https://www.google.com/maps/@51.4839138 ... FQAw%3D%3D
https://www.google.com/maps/@51.4839138 ... FQAw%3D%3D
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
djiwie
- stadsweg
- Berichten: 461
- Lid geworden op: ma 07 dec 2015, 21:05
Re: Google Earth & Maps
Zag zo snel geen topic over Apple Maps, maar ik zag vanmiddag de streetview-auto van Apple door Utrecht rijden (Maliebaan). Duits kenteken.
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 19178
- Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
- Locatie: Leusden
-
marcel
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 5920
- Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
- Locatie: Adliswil CH
Re: Google Earth & Maps
Intern hadden we een discussie over Google Maps op papier. Dat herinnerde mij eraan dat we in 2013 een boek gekregen hebben met de landen van het Ground Truth project tot dan toe.

Nederland:

Er zitten ook plaatjes in, o.a. screenshots van ons interne tool (Vinny zal het zich wel herinneren)

Nederland:
Er zitten ook plaatjes in, o.a. screenshots van ons interne tool (Vinny zal het zich wel herinneren)
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85861
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: Google Earth & Maps
Ik vraag mij ook af of voor historische referentie er een soort 'snapshot' bewaard wordt, zoals je vroeger met fysieke kaarten had. Als alles altijd geüpdate wordt, kan je niet meer terugkijken naar een historische situatie. Wat met papieren kaarten wel kon.
-
marcel
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 5920
- Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
- Locatie: Adliswil CH
Re: Google Earth & Maps
Per object / feature in the data wordt wel de history bewaard, bijv. om bij problemen te kunnen achterhalen wat er ooit fout gegaan is. Kopieën van de hele data bewaren we maar enkele maanden.
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 43246
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
- Locatie: Friesland
Re: Google Earth & Maps
Ik heb ooit het hele forum over me heen gekregen omdat ik uit die tool wat plaatjes uit Luik had gezien maar niet kon 'bewijzen' wat daar stond omdat Streetview nog niet live was. Wel een paar slapeloze nachten van gehad, want het was eigenlijk een schending van de geheimhoudingsplichtmarcel schreef:Er zitten ook plaatjes in, o.a. screenshots van ons interne tool (Vinny zal het zich wel herinneren)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
marcel
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 5920
- Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
- Locatie: Adliswil CH
Re: Google Earth & Maps
Toen we dat boek kregen werd ook o.a. 'Ground Truth' en 'atlas' bekend in de buitenwereld en verschenen er dit soort artikelen:
https://www.cnet.com/pictures/how-googl ... -pictures/
https://www.cnet.com/pictures/how-googl ... -pictures/
-
JuwaA35
- dorpsstraat
- Berichten: 247
- Lid geworden op: ma 12 feb 2024, 17:18
- Locatie: Twente
Re: Google Earth & Maps
Is het jullie niet opgevallen dat Google Maps soms nog wat verouderd is t.o.v. spoorweginfrastructuur? Bijvoorbeeld de inmiddels opgeheven en verdwenen Lijn 848 bij Hengelo (t.b.v. AkzoNobel) staat gewoon nog op Google Maps ingetekend, inclusief alle zijlijnen ervan. Echter, OpenStreetMap geeft netjes duidelijk aan waar en waarom die spoorlijn is verdwenen: https://www.openstreetmap.org/way/486997156
Zo zie je ook dat Google Maps niet gemaakt is om spoorlijneninfrastructuur te bekijken, ik hoop dat de doorsnee burger dat ook weet. Men gebruikt daarvoor beter OpenStreetMap, of nog beter: OpenRailwayMap
Zo zie je ook dat Google Maps niet gemaakt is om spoorlijneninfrastructuur te bekijken, ik hoop dat de doorsnee burger dat ook weet. Men gebruikt daarvoor beter OpenStreetMap, of nog beter: OpenRailwayMap
-
Egbert
- expressweg
- Berichten: 3358
- Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10
Re: Google Earth & Maps
De slechte zichtbaarheid van spoorwegen is de reden dat ik google maps nooit voor iets met spoor gebruik.
Überhaupt het vrijwel ontbrekende onderscheid tussen verschillende soorten wegen is de reden dat ik Google maps zo min mogelijk gebruik.
Überhaupt het vrijwel ontbrekende onderscheid tussen verschillende soorten wegen is de reden dat ik Google maps zo min mogelijk gebruik.
-
JuwaA35
- dorpsstraat
- Berichten: 247
- Lid geworden op: ma 12 feb 2024, 17:18
- Locatie: Twente
Re: Google Earth & Maps
-
Joshua
- autoweg
- Berichten: 1510
- Lid geworden op: di 24 okt 2023, 20:34
- Locatie: WAL. , BELG.
Re: Google Earth & Maps
Ik heb er een account op en natuurlijk actief(, vooral in Wallonië). Via StreetComplete, vul ik tijdens mijn wandelingen altijd de enquetes: soort type wegdek(kwaliteit), voetpad, fietspad en nog meer.
Ik heb bijvoorbeeld de volgende zaken er aan geüpdatet/toegevoegd:
- Belgische autosnelwegnamen
- Bereikbare wegnummers/bestemmingen
Ik heb bijvoorbeeld de volgende zaken er aan geüpdatet/toegevoegd:
- Belgische autosnelwegnamen
- Bereikbare wegnummers/bestemmingen
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
-
JuwaA35
- dorpsstraat
- Berichten: 247
- Lid geworden op: ma 12 feb 2024, 17:18
- Locatie: Twente
Re: Google Earth & Maps
Sorry, off topic.
- TOEVOEGING
- Je was me net voor
