Auto huren en geen creditcard

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

mhkamp
2x2 autosnelweg

Re: Auto huren en geen creditcard

Bericht door mhkamp » zo 02 dec 2012, 12:07

^^ Het voordeel is dat ik niet in Frankrijk kom, en ik meestal in 'Oost Europa' zit voor vakantie (PL, CZ). En ik redt me prima zonder creditcard. Maar als je de openingspost had gelezen stond er ook iets bij als 'persoonlijke situatie'.

Ik heb gezocht en dat wordt een hel als je zonder creditcard een auto gaat huren. Dus conclusie: Ik ga wel met eigen auto naar München....
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » ma 03 dec 2012, 11:41

Boeck536 schreef:Zelfs als student, terwijl mijn studieschuld opliep, kreeg ik de creditcard met 1000 euro limiet. Het is de gewoonste zaak van de wereld.
Ik heb als student zowel bij de Rabobank als bij de ING-Bank nooit een creditcard gekregen als student. Ik had geen BKR registratie en kreeg gewoon maandelijks studiefinanciering op m'n rekening gestort. Bovendien was ik destijds ook 18 jaar. Desalniettemin werd ik overal gewijgerd. Geen idee waarom. Ik heb zelfs een klacht aan de directie van de ING gestuurd met bewijslast, aangezien ik die creditcard nodig had voor mijn buitenland stage, maar die gaven aan dat ze niet wettelijk verplicht waren om de 'verborgen' voorwaarden prijs te geven. Er wordt kennelijk op veel meer dan alleen leeftijd, inkomen en BKR registratie gecontroleerd.

Uiteindelijk heb ik voor noodgevallen een prepaid creditcard van Moneybookers.com aangevraagd, maar daar betaal je wel 10 euro per jaar voor. En dan moet je voor een auto huren inderdaad een flinke borgsom op storten. De kaart heeft me niet zo veel gebracht, aangezien offline payments er niet mee verricht kunnen worden. Toen ik eenmaal in Duitsland een bankrekening had geopend was na Schufa controle alles geen probleem meer. M'n creditcard limiet kan ik op maximaal 3x een maandsalaris laten zetten. Super! :top:
Coen Tunnel schreef:Kijk, ik boek vaak niet meer dan wat hotelovernachtingen. Dan betaal ik bij booking.com ook geen boekingskosten.
Ik zoek soms ook wel eens een hotel via booking.com op, maar daarna zoek ik het hotel gewoon op internet en bel ik met de eigenaar en vraag om een persoonlijk aanbod. Resultaat: Vaak nog goedkoper en geen boekingskosten! :)
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

chriskrusz
autoweg

Bericht door chriskrusz » ma 03 dec 2012, 17:31

Bij Neteller kun je volgens mij gratis een prepaid mastercard krijgen.

sirdanilot
2x2 autosnelweg

Bericht door sirdanilot » ma 03 dec 2012, 18:30

Niet BKR geregistreerd en toch geen credit card ?! Belachelijk...

Mijn broer (student) heeft dus gewoon een creditcard. Ik heb er zelf nog geen nodig gehad. Uit principe zou ik er liever zo min mogelijk gebruik van maken (wij houden niet zo van op de pof leven) maar in situaties zoals vakantie, auto huren e.d. moet je soms wel. Ik zie het dan als een handig betaalmiddel, niet als een kaar waar oneindig veel geld op staat, want dat is natuurlijk gewoon niet reëel.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » ma 03 dec 2012, 18:37

Ik kreeg 'm ook toen ik student was. Weliswaar met een lagere bestedingslimiet dan nu, maar toch was het geen enkel probleem.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

tsov
verkeersader

Bericht door tsov » ma 03 dec 2012, 23:28

@Snarf: Aangezien ik bij de ING een studentenrekening had kreeg ik ook zonder rompslomp een creditcard. En ik heb 'm nog steeds, ook al is mijn studentenrekening inmiddels omgezet in een 'gewone' betaalrekening. Maf dat ze dan bij jou zo moeilijk deden. Ik had op 't moment van aanvragen eigenlijk nauwelijks vermogen en als inkomen eigenlijk alleen studiefinanciering.

chriskrusz
autoweg

Bericht door chriskrusz » di 04 dec 2012, 0:40

Ik had tijdens mijn studie nog van het creditcardbedrijf een voorstel gekregen (en aanvaard, als ze iets geven dan moet je het nemen) om de Visa creditcard (die bij mijn studentenrekening zat) uit te breiden tot een of ander belachelijk bedrag (5500 gulden, wat nu dus 2496 euro is). En een faciliteit gespreid betalen met minimum afbetaling van 2.5 procent van het uitstaande bedrag per maand (bijna niks dus).

Dat met alleen een basisbeurs als inkomen, waar ze verder ook eigenlijk niet eens naar gevraagd hebben... :nuts:

Later heb ik dat in stappen uitgebreid tot 4996 euro. Ik belde ze laatst voor iets anders en ze vroegen he wat een rare limiet wilt u het wellicht uitbreiden. Ik zei dat het niet hoefde, maar ze wilden me toch een voorstel sturen. Om uit te breiden tot 5500. En toen ik niet reageerden stuurden ze nog een herinnering. Het lijken wel straatverkopers op een souk, special deal for you my friend..

Ik gebruik die kaart regelmatig om te parkeren in parkeergarages zonder in de rij te hoeven staan om te betalen bij de automaat. En aankopen via internet, voor zover dat zonder bijbetaling kan.

chriskrusz
autoweg

Bericht door chriskrusz » di 04 dec 2012, 0:45

P.S., de American Express creditcards hebben überhaupt geen bestedingslimiet.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » di 04 dec 2012, 5:40

Geen of onbeperkt? Want hoe moet je geld uitgeven als je geen bestedingslimiet hebt?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Vahalis
autoweg

Bericht door Vahalis » di 04 dec 2012, 8:28

chriskrusz schreef:IEn een faciliteit gespreid betalen met minimum afbetaling van 2.5 procent van het uitstaande bedrag per maand (bijna niks dus).
En met hoeveel rente?

sirdanilot schreef:(wij houden niet zo van op de pof leven) .
Gewoon de creditcardrekening maandelijks laten incasseren.

chriskrusz
autoweg

Bericht door chriskrusz » di 04 dec 2012, 10:41

Palance schreef:Geen of onbeperkt? Want hoe moet je geld uitgeven als je geen bestedingslimiet hebt?
Geen limiet, dus onbeperkt.
Vahalis schreef:
chriskrusz schreef:IEn een faciliteit gespreid betalen met minimum afbetaling van 2.5 procent van het uitstaande bedrag per maand (bijna niks dus).
En met hoeveel rente?
Geen idee, het zal wel iets van 16 a 18 procent op jaarbasis zijn. Als het binnen 21 dagen na de datum op het afschrift wordt afbetaald, dan betaal ik geen rente.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » di 04 dec 2012, 10:49

chriskrusz schreef:Gewoon de creditcardrekening maandelijks laten incasseren.
Precies. Dan is er niks aan de hand. :)
chriskrusz schreef:Bij Neteller kun je volgens mij gratis een prepaid mastercard krijgen.
Klopt, maar die reageren die op alle aanvragen. Ik heb die creditcard daar ook al eens aangevraagd, maar bij identiteitsbevestiging loopt het heel vaak fout. Daar staat op internet ook genoeg over geschreven. Als je lang en standvastig volhoudt, dan lukt het wel, maar ik had geen zin om daar nog uitgebreid moeite voor te doen. Ik had toch die Moneybookers MasterCard al en wilde binnen afzienbare tijd een bankrekening in Duitsland openen.
tsov schreef:@Snarf: Aangezien ik bij de ING een studentenrekening had kreeg ik ook zonder rompslomp een creditcard. En ik heb 'm nog steeds, ook al is mijn studentenrekening inmiddels omgezet in een 'gewone' betaalrekening. Maf dat ze dan bij jou zo moeilijk deden. Ik had op 't moment van aanvragen eigenlijk nauwelijks vermogen en als inkomen eigenlijk alleen studiefinanciering.
Ik begrijp tot op de dag van vandaag nog steeds niet, waarom ik steeds gewijgerd werd. Van de Rabobank als van de ING ben ik een redelijk trouwe en makkelijke klant geweest en kreeg altijd maandelijks studiefinanciering en bij stageperiodes ook een flinke stagevergoeding.

Gelukkig is het uiteindelijk in Duitsland allemaal goed gekomen. En het beste is dat ik niks hoef te betalen voor mijn betaalrekening met bankpas en creditcard. Bovendien krijg ik ook nog rente om mijn betaalrekening over het creditsaldo op mijn creditcard. 8-)
chriskrusz schreef:P.S., de American Express creditcards hebben überhaupt geen bestedingslimiet.
Klopt, maar die kosten dan ook behoorlijk wat geld. Hoewel de goedkoopste kaart gratis is na een omzet van 3500 euro per jaar, moet je voor de kaarten met meer service toch behoorlijke bedragen neertellen. Bovendien worden AMEX kaarten m.i. niet zo goed geaccepteerd als MasterCard of Visa in Europa. Bovendien is geld opnemen met AMEX ook schreeuwend duur met 4% kosten, met een minimum van 5 euro. Ik kan gratis geld opnemen met m'n creditcard. En dat over de gehele wereld zonder koersopslag. :)
Laatst gewijzigd door SnarfFlevoland op di 04 dec 2012, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

captain007
Forumbeheerder

Bericht door captain007 » di 04 dec 2012, 10:54

chriskrusz schreef:P.S., de American Express creditcards hebben überhaupt geen bestedingslimiet.
En ze worden ook nog eens netjes maandelijks automatisch afgeschreven. Ik heb het geluk dat ik een AMEX corporate card van mijn baas heb gekregen, want het is ook nog eens ideaal bij declaraties (bijvoorbeeld bij hotelovernachtingen, parkeren, etc). Heb bij declaraties het geld al terug op mijn rekening via mijn baas, voordat AMEX het van mijn rekening heeft geschreven :) Het zijn ook eigenlijk meer chargecards dan echte creditcards. Nadeel van AMEX vind ik dan weer de wat slechtere acceptatie in Europa bij met name winkels en restaurants.
Laatst gewijzigd door captain007 op di 04 dec 2012, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

chriskrusz
autoweg

Bericht door chriskrusz » di 04 dec 2012, 10:56

SnarfFlevoland schreef:
Klopt, maar die kosten dan ook behoorlijk wat geld. Hoewel de goedkoopste kaart gratis is na een omzet van 3500 euro per jaar, moet je voor de kaarten met meer service toch behoorlijke bedragen neertellen. Bovendien worden AMEX kaarten m.i. niet zo goed geaccepteerd als MasterCard of Visa in Europa. Bovendien is geldopnemen met AMEX ook schreeuwend duur met 4% kosten, met een minimum van 5 euro.

De Flying Blue AMEX kaart (kun je krijgen bij de (gratis) frequent flyer kaart van KLM/Air France) kost je maar 35 euro per jaar.

En geld openemen met een creditcard is iets wat je sowieso never nooit moet doen want dat is altijd vreselijk duur.
Ik kan gratis geldopnemen met m'n creditcard. En dat over de gehele wereld zonder koersopslag. :)
Dat is geen eerlijke vergelijking want in Duitsland is alles goedkoper en beter, zeker in vergelijking met Nederland.

matthijsvanerven
zandpaadje

Bericht door matthijsvanerven » ma 06 mei 2013, 14:36

Het kan dus wel. http://www.9persoonsbushuren.nl heeft in de voorwaarden staan dat ze uberhaupt geen credit card accepteren.

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » ma 06 mei 2013, 15:29

^^ Ook als ik in München, Milaan of Madrid zit?

Het gaat er om dat wanneer je op vakantie gaat, een auto kunt huren zónder creditcard.

Ik lees even op de site :
De borg (met een minimum van € 500,-) dient vooraf voldaan te worden.
Alleen voor bedrijven te doen. 'Even' €500 borg betalen gaat er voor de meeste gewoon verdienende Nederlanders niet in.
Laatst gewijzigd door mhkamp op ma 06 mei 2013, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » ma 06 mei 2013, 15:35

^^Een borg van € 500,= is niet onredelijk zeker gezien de risico's die verhuurders lopen met het meegeven van auto's. Het is of een creditcard trekken of een hoger bedrag aan borg neertellen :yes:

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » ma 06 mei 2013, 16:59

mhkamp schreef:Alleen voor bedrijven te doen. 'Even' €500 borg betalen gaat er voor de meeste gewoon verdienende Nederlanders niet in.
Ik denk dat de meeste Nederlanders die zich een vakantie en een huurauto kunnen veroorloven, ook wel een borg van € 500 kunnen betalen.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » ma 06 mei 2013, 17:13

Inderdaad. Het Nibud raadt aan om als alleenstaande al een buffer van € 3.500 te hebben, en meer voor gezinnen. Als je geen 500 euro ruimte hebt is het misschien niet verstandig om een lange reis in het buitenland te maken.

arne671
zandpaadje

Bericht door arne671 » za 17 sep 2022, 11:37

In Las Vegas bij alamo kon je vorig jaar huren zonder cc als je de borg cash betaalde.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » ma 19 sep 2022, 10:03

^^
Dan zal je waarschijnlijk een nieuwe debitkaart nodig hebben, die direct van Mastercard of Visa wordt uitgegeven. De vaak gebruikte Maestro en Vpay kaarten zijn binnenkort geschiedenis. Desalniettemin letten de nodige autoverhuurders alsnog ook bij Mastercard en Visa erop dat het echte creditcards zijn. Of ze weigeren een debitkaart aan te nemen of ze blokeren dan de borg van je bankrekening. Dat is niet bepaald prettig.

Piles
autoweg

Bericht door Piles » ma 19 sep 2022, 11:25

^^ Dit is een topic uit 2013, dus niet erg actueel meer...

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » ma 19 sep 2022, 12:00

^^
I know, de reactie was gericht op de nieuw geposte ervaring. Misschien lezen hier andere mensen mee en hebben eventueel baat bij een update. ;)

Alex52889
verkeersader

Bericht door Alex52889 » ma 19 sep 2022, 22:45

En een tip voor mensen die nu tegen eenzelfde probleem aanlopen:

Revolut is een bank die je als creditcard (visa) gebruikt, maar eigenlijk een bankrekening is.

Het begon in Engeland, door de brexit verhuisd naar Duitsland daar is de moedermaatschappij die hen overnam failliet gegaan en sindsdien zitten ze in Litouwen hoofdvestiging.

Kun je gewoon opwaarderen met IDEAL, en de tegenpartij (pin transactie) ziet 'm als visa. Kostte mij niks, weet niet of ze nu wel kosten rekenen voor de kaart.

Overigens wat ook fijn is met Revolut je kunt veel verschillende munteenheden aanzetten en ook dit is alleen tegen de wisselkoers zonder extra kosten, muv weekend.

Ik raad het erg aan.
het ligt niet aan het voertuig, maar aan de bestuurder.

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » ma 19 sep 2022, 22:53

^^ En als het fout gaat met die bank kan je met 20 miljoen anderen aankloppen bij de centrale bank van Litouwen om aanspraak te maken op het Litouwse depositogarantiestelsel…..

Succes verzekerd. #icesave

sanderl
autoweg

Bericht door sanderl » di 20 sep 2022, 11:06

Ik heb ook een Revolut kaart, kost inderdaad niets. Ik gebruik hem eigenlijk alleen in het buitenland omdat ze zeer gunstige wisselkoersen hanteren. En ik zet er kleine bedragen op dus ik loop geen enkel risico. Echt een ideaal product. Volgens mij wordt die alleen niet geaccepteerd bij autohuur omdat het een prepaid-kaart is. Daar kun je wel altijd een Amex-kaart voor gebruiken bijvoorbeeld, heb nog wel een linkje voor korting in de aanbieding ;) .

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » di 20 sep 2022, 11:46

Sunny Cars heeft nog wel wat opties om een auto te huren zonder creditcard:

https://www.sunnycars.nl/creditcards-en ... card-nodig
https://www.sunnycars.nl/services/geen- ... evantLinks

Ofwel je boekt een auto waarvoor geen borgsom nodig is, ofwel je betaalt de borg contant of met pinpas. Sunny Cars hanteert all-in prijzen, dus zonder bijkomende kosten.

Of dit beschikbaar is hangt wel van de bestemming af, het wordt niet overal aangeboden. En je moet het minimaal vijf dagen vantevoren regelen.
sanderl schreef: di 20 sep 2022, 11:06 Ik heb ook een Revolut kaart, kost inderdaad niets. Ik gebruik hem eigenlijk alleen in het buitenland omdat ze zeer gunstige wisselkoersen hanteren. En ik zet er kleine bedragen op dus ik loop geen enkel risico. Echt een ideaal product. Volgens mij wordt die alleen niet geaccepteerd bij autohuur omdat het een prepaid-kaart is. Daar kun je wel altijd een Amex-kaart voor gebruiken bijvoorbeeld, heb nog wel een linkje voor korting in de aanbieding ;) .
Het enige dat iemand echt kan tegenhouden om een creditcard aan te vragen, is een negatieve BKR-registratie of bijna geen inkomsten. Anders is een creditcard met een limiet van € 1000 eigenlijk altijd wel via de eigen bank te krijgen, meestal MasterCard. Sommige banken bieden (ook) Visa aan, bij Rabobank zit dat alleen in de duurdere pakketten.

Creditcards kun je als je ANWB-lid bent ook via de ANWB regelen.

American Express staat los van banken en moet je altijd bij American Express zelf aanvragen; voor wie (gratis) lid is van KLM Flying Blue kan het gunstig zijn om zo'n kaart te nemen omdat je dan extra XP en miles spaart. De acceptatie van American Express is zeker buiten de VS minder, maar voor autohuur is het nooit een probleem, ik ben nog nooit een autoverhuurder tegengekomen waar American Express niet werd geaccepteerd.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » di 20 sep 2022, 13:14

^^
American Express heeft vaak ook meer benefits, zoals cashback, diverse inkoop- en reisverzekeringen (o.a. volledig casco voor huurauto's) etc. Ligt er natuurlijk wel aan welke Amex-kaart je kiest, niet alle bieden dezelfde voorwaarden. Mijn huisbank geeft zelf ook Amex kaarten uit, maar in Nederland werkt Amex inderdaad niet samen met een bank.
Coen Tunnel schreef: di 20 sep 2022, 11:46 Sunny Cars heeft nog wel wat opties om een auto te huren zonder creditcard:
Sunny Cars is inderdaad een erg goede aanbieder voor huurauto's. De prijzen zijn echt fair als je bedenkt dat alles afgedekt is en je normaliter geen zorgen meer hoeft te maken aan extra kosten.
Coen Tunnel schreef: di 20 sep 2022, 11:46 Sommige banken bieden (ook) Visa aan, bij Rabobank zit dat alleen in de duurdere pakketten.
Waarom is dat in Nederland eigenlijk zo? In veel andere landen die ik ken is Visa niets bijzonderder als Mastercard. Alleen Amex (en voor de echte liefhebbers Diners Club) zijn wat 'exclusiever'.
Rein schreef: ma 19 sep 2022, 22:53 En als het fout gaat met die bank kan je met 20 miljoen anderen aankloppen bij de centrale bank van Litouwen om aanspraak te maken op het Litouwse depositogarantiestelsel…
Eens. Revolut gebruik ik uitsluitend om gratis vreemde valuta te wisselen, maar ik maak het daarna gelijk weer over naar m'n huisbank. Revolut schijnt ook binnenkomend geld van derden zomaar te blokkeren en willen eerst bewijzen zien, waar het geld vandaan komt om witwassen etc. te voorkomen. Absoluut geen rekening voor dagelijks gebruik, laat staan je vermogen er te parkeren.

Piles
autoweg

Bericht door Piles » di 20 sep 2022, 15:08

Rein schreef: ma 19 sep 2022, 22:53 Succes verzekerd. #icesave
Been there, done that. Gelukkig was ik toen te lui om al mn spaargeld er heen te verhuizen (moest ik nog doen). Dus lang gewacht om mn initiële inleg a 100 euro terug te krijgen :lol: Maar wel van geleerd...

Piles
autoweg

Bericht door Piles » di 20 sep 2022, 16:30