Ik heb gezocht en dat wordt een hel als je zonder creditcard een auto gaat huren. Dus conclusie: Ik ga wel met eigen auto naar München....
Moderator: Moderatoren
Ik heb als student zowel bij de Rabobank als bij de ING-Bank nooit een creditcard gekregen als student. Ik had geen BKR registratie en kreeg gewoon maandelijks studiefinanciering op m'n rekening gestort. Bovendien was ik destijds ook 18 jaar. Desalniettemin werd ik overal gewijgerd. Geen idee waarom. Ik heb zelfs een klacht aan de directie van de ING gestuurd met bewijslast, aangezien ik die creditcard nodig had voor mijn buitenland stage, maar die gaven aan dat ze niet wettelijk verplicht waren om de 'verborgen' voorwaarden prijs te geven. Er wordt kennelijk op veel meer dan alleen leeftijd, inkomen en BKR registratie gecontroleerd.Boeck536 schreef:Zelfs als student, terwijl mijn studieschuld opliep, kreeg ik de creditcard met 1000 euro limiet. Het is de gewoonste zaak van de wereld.
Ik zoek soms ook wel eens een hotel via booking.com op, maar daarna zoek ik het hotel gewoon op internet en bel ik met de eigenaar en vraag om een persoonlijk aanbod. Resultaat: Vaak nog goedkoper en geen boekingskosten!Coen Tunnel schreef:Kijk, ik boek vaak niet meer dan wat hotelovernachtingen. Dan betaal ik bij booking.com ook geen boekingskosten.
En met hoeveel rente?chriskrusz schreef:IEn een faciliteit gespreid betalen met minimum afbetaling van 2.5 procent van het uitstaande bedrag per maand (bijna niks dus).
Gewoon de creditcardrekening maandelijks laten incasseren.sirdanilot schreef:(wij houden niet zo van op de pof leven) .
Geen limiet, dus onbeperkt.Palance schreef:Geen of onbeperkt? Want hoe moet je geld uitgeven als je geen bestedingslimiet hebt?
Geen idee, het zal wel iets van 16 a 18 procent op jaarbasis zijn. Als het binnen 21 dagen na de datum op het afschrift wordt afbetaald, dan betaal ik geen rente.Vahalis schreef:En met hoeveel rente?chriskrusz schreef:IEn een faciliteit gespreid betalen met minimum afbetaling van 2.5 procent van het uitstaande bedrag per maand (bijna niks dus).
Precies. Dan is er niks aan de hand.chriskrusz schreef:Gewoon de creditcardrekening maandelijks laten incasseren.
Klopt, maar die reageren die op alle aanvragen. Ik heb die creditcard daar ook al eens aangevraagd, maar bij identiteitsbevestiging loopt het heel vaak fout. Daar staat op internet ook genoeg over geschreven. Als je lang en standvastig volhoudt, dan lukt het wel, maar ik had geen zin om daar nog uitgebreid moeite voor te doen. Ik had toch die Moneybookers MasterCard al en wilde binnen afzienbare tijd een bankrekening in Duitsland openen.chriskrusz schreef:Bij Neteller kun je volgens mij gratis een prepaid mastercard krijgen.
Ik begrijp tot op de dag van vandaag nog steeds niet, waarom ik steeds gewijgerd werd. Van de Rabobank als van de ING ben ik een redelijk trouwe en makkelijke klant geweest en kreeg altijd maandelijks studiefinanciering en bij stageperiodes ook een flinke stagevergoeding.tsov schreef:@Snarf: Aangezien ik bij de ING een studentenrekening had kreeg ik ook zonder rompslomp een creditcard. En ik heb 'm nog steeds, ook al is mijn studentenrekening inmiddels omgezet in een 'gewone' betaalrekening. Maf dat ze dan bij jou zo moeilijk deden. Ik had op 't moment van aanvragen eigenlijk nauwelijks vermogen en als inkomen eigenlijk alleen studiefinanciering.
Klopt, maar die kosten dan ook behoorlijk wat geld. Hoewel de goedkoopste kaart gratis is na een omzet van 3500 euro per jaar, moet je voor de kaarten met meer service toch behoorlijke bedragen neertellen. Bovendien worden AMEX kaarten m.i. niet zo goed geaccepteerd als MasterCard of Visa in Europa. Bovendien is geld opnemen met AMEX ook schreeuwend duur met 4% kosten, met een minimum van 5 euro. Ik kan gratis geld opnemen met m'n creditcard. En dat over de gehele wereld zonder koersopslag.chriskrusz schreef:P.S., de American Express creditcards hebben überhaupt geen bestedingslimiet.
En ze worden ook nog eens netjes maandelijks automatisch afgeschreven. Ik heb het geluk dat ik een AMEX corporate card van mijn baas heb gekregen, want het is ook nog eens ideaal bij declaraties (bijvoorbeeld bij hotelovernachtingen, parkeren, etc). Heb bij declaraties het geld al terug op mijn rekening via mijn baas, voordat AMEX het van mijn rekening heeft geschrevenchriskrusz schreef:P.S., de American Express creditcards hebben überhaupt geen bestedingslimiet.
SnarfFlevoland schreef:Klopt, maar die kosten dan ook behoorlijk wat geld. Hoewel de goedkoopste kaart gratis is na een omzet van 3500 euro per jaar, moet je voor de kaarten met meer service toch behoorlijke bedragen neertellen. Bovendien worden AMEX kaarten m.i. niet zo goed geaccepteerd als MasterCard of Visa in Europa. Bovendien is geldopnemen met AMEX ook schreeuwend duur met 4% kosten, met een minimum van 5 euro.chriskrusz schreef:P.S., de American Express creditcards hebben überhaupt geen bestedingslimiet.
Dat is geen eerlijke vergelijking want in Duitsland is alles goedkoper en beter, zeker in vergelijking met Nederland.Ik kan gratis geldopnemen met m'n creditcard. En dat over de gehele wereld zonder koersopslag.
Alleen voor bedrijven te doen. 'Even' €500 borg betalen gaat er voor de meeste gewoon verdienende Nederlanders niet in.De borg (met een minimum van € 500,-) dient vooraf voldaan te worden.
Ik denk dat de meeste Nederlanders die zich een vakantie en een huurauto kunnen veroorloven, ook wel een borg van € 500 kunnen betalen.mhkamp schreef:Alleen voor bedrijven te doen. 'Even' €500 borg betalen gaat er voor de meeste gewoon verdienende Nederlanders niet in.
Het enige dat iemand echt kan tegenhouden om een creditcard aan te vragen, is een negatieve BKR-registratie of bijna geen inkomsten. Anders is een creditcard met een limiet van € 1000 eigenlijk altijd wel via de eigen bank te krijgen, meestal MasterCard. Sommige banken bieden (ook) Visa aan, bij Rabobank zit dat alleen in de duurdere pakketten.sanderl schreef: ↑di 20 sep 2022, 11:06 Ik heb ook een Revolut kaart, kost inderdaad niets. Ik gebruik hem eigenlijk alleen in het buitenland omdat ze zeer gunstige wisselkoersen hanteren. En ik zet er kleine bedragen op dus ik loop geen enkel risico. Echt een ideaal product. Volgens mij wordt die alleen niet geaccepteerd bij autohuur omdat het een prepaid-kaart is. Daar kun je wel altijd een Amex-kaart voor gebruiken bijvoorbeeld, heb nog wel een linkje voor korting in de aanbieding.
Sunny Cars is inderdaad een erg goede aanbieder voor huurauto's. De prijzen zijn echt fair als je bedenkt dat alles afgedekt is en je normaliter geen zorgen meer hoeft te maken aan extra kosten.Coen Tunnel schreef: ↑di 20 sep 2022, 11:46 Sunny Cars heeft nog wel wat opties om een auto te huren zonder creditcard:
Waarom is dat in Nederland eigenlijk zo? In veel andere landen die ik ken is Visa niets bijzonderder als Mastercard. Alleen Amex (en voor de echte liefhebbers Diners Club) zijn wat 'exclusiever'.Coen Tunnel schreef: ↑di 20 sep 2022, 11:46 Sommige banken bieden (ook) Visa aan, bij Rabobank zit dat alleen in de duurdere pakketten.
Eens. Revolut gebruik ik uitsluitend om gratis vreemde valuta te wisselen, maar ik maak het daarna gelijk weer over naar m'n huisbank. Revolut schijnt ook binnenkomend geld van derden zomaar te blokkeren en willen eerst bewijzen zien, waar het geld vandaan komt om witwassen etc. te voorkomen. Absoluut geen rekening voor dagelijks gebruik, laat staan je vermogen er te parkeren.
Been there, done that. Gelukkig was ik toen te lui om al mn spaargeld er heen te verhuizen (moest ik nog doen). Dus lang gewacht om mn initiële inleg a 100 euro terug te krijgen