Ik heb een Amex via KLM Flying Blue. Maar Amex is technisch gezien geen creditcard, maar een charge card. Waar Mastercard en Visa feitelijk een transactie tussen twee bankrekeningen faciliteren, doe je met een Amex direct zaken met Amex zelf en gaat alles via het eigen systeem van Amex. Dat je via jouw bank ook Amex-kaarten kan krijgen is leuk en aardig, maar je zult dan nog steeds een contract met Amex ondertekenen om ze te machtigen voor de automatische incasso van jouw bankrekening. Jouw bank faciliteert dat dan eigenlijk niet anders dan hoe KLM voor haar klanten de Amex-kaart faciliteert, en zal dus ook niet zelf de kaarten uitgeven (dat doet Amex voor ze, misschien zelfs met een design van de bank er op net zoals ze dat voor KLM doen), in tegenstelling tot Mastercard en Visa die inderdaad door de bank zelf uitgegeven kunnen worden.SnarfFlevoland schreef: ↑di 20 sep 2022, 13:14American Express heeft vaak ook meer benefits, zoals cashback, diverse inkoop- en reisverzekeringen (o.a. volledig casco voor huurauto's) etc. Ligt er natuurlijk wel aan welke Amex-kaart je kiest, niet alle bieden dezelfde voorwaarden. Mijn huisbank geeft zelf ook Amex kaarten uit, maar in Nederland werkt Amex inderdaad niet samen met een bank.
Amex is feitelijk een gesloten systeem en een verkoper die Amex accepteert moet dus ook een apart contract met Amex hebben. Dat is minder gunstig dan Mastercard en Visa, daar staat tegenover dat de Amex-klant gemiddeld meer geld uitgeeft.
Zie ook dit artikel: https://www.merchantmaverick.com/comple ... ing-rates/
Tenzij het niet beschikbaar is op mijn locatie boek ik privé altijd via Sunny Cars. Altijd tevreden. Echt een aanrader.Sunny Cars is inderdaad een erg goede aanbieder voor huurauto's. De prijzen zijn echt fair als je bedenkt dat alles afgedekt is en je normaliter geen zorgen meer hoeft te maken aan extra kosten.