mhkamp schreef: ↑vr 17 mar 2023, 14:34
Vanwege werkzaamheden op de kruispunt Merwedeweg - Moezelweg is de Merwedweg dicht. (..) maar wel op de afrit Merwedeweg waardoor je er via Rijnweg omgeleid wordt. En ja, met de hoge brandstofprijzen moet je op de kleintjes letten:
(..)
(..) Het zou me niet verbazen als die spookrijders verrast werden door te weinig/onduidelijke informatie.
(..)
Ik denk dat die automobilisten dan wel wat weifelend op het kruisingsvlak zouden staan.. deze nemen toch vrij geroutineerd de bocht rechtsaf.. en op die Enyaq als laatste schrikt niemand ook van de combinatie van MHKamp. Dit is bewust. Denk nog niet eens vanwege de kosten.. meer dat men nog probeert om op tijd op het werk te zijn?
~~~~~~~~~~~~~~~
Wil je er wat aan doen: zet het op Dumpert en men gaat wel roepen dat de wetshandhavers even mee moeten kijken..
Het ziet er inderdaad erg stoïcijns uit. Maar zelfs al zouden het supertrouwe havenarbeiders zijn, dat maakt het niet minder fout en riskant. Ik zou het van harte toejuichen als de wetshandhavers er een kijkje gaan nemen.
Gebeurt daar vrij regelmatig. Veel vrachtverkeer en automobilisten die net een vrachtwagen verder willen.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Geef eens extra gas bij rood, zong Freek de Jonge toch in 1997? Link
Met 20 ton aan vloeistof doe je wat rustiger aan in de file. Blijkbaar zijn er nog altijd gekken die graag naar hun werk willen.
Door deze stupide actie wordt de noodrem van de vrachtwagen geactiveerd en mijn vloeistof op de hobbel. Dat verklaart even later de 'bang'.
Link
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.
Ik vroeg me vooral af of die trein nou nog gekomen is, want het duurt ook wel érg lang. En dat lokt wel een beetje zulk gedrag uit (zeker als dit dagelijkse gang van zaken is en je er bekend mee bent)...
Is dat alleen een langzaam industrielijntje of knallen ze ook volle vaart langs?
Het praat niks goed, maar ik kan me voorstellen dat je als local weet dat het lang duurt voor de trein komt en dat de trein langzaam gaat en je dus tijd hebt om te kijken.
Ik snap het wel van die locals, en als het geen locals zijn ook. Na een dikke 2 minuten zonder enig teken van een aantuffende trein zou ik ook (voorzichtig) oversteken. Komt er überhaupt nog iets, zou ik me vanzelf afvragen, of is het een storing? Je wil daar toch niet tot sint-juttemis blijven wachten. Zeker niet als je gezien het tijdstip nog op tijd op je werk wilt komen.
Laatst gewijzigd door Wesso op do 27 apr 2023, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij is dit België en heeft die wagen een Portugees kenteken. Dat is amper nog een local te noemen
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
duikgek89 schreef: ↑do 27 apr 2023, 16:51 Dat is kort door de bocht, als hij daar een deel van het jaar werkt...
Ik denk dat wij een ander idee hebben van wat een local is.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
duikgek89 schreef: ↑do 27 apr 2023, 16:51 Dat is kort door de bocht, als hij daar een deel van het jaar werkt...
Ik denk dat wij een ander idee hebben van wat een local is.
Ik snap wat je bedoelt. Ik koos de verkeerde term. Ik bedoelde iemand met lokale kennis, maar hoewel een gastarbeider/expat er elke dag langs kunnen komen en dus lokale kennis kunnen hebben, is het inderdaad niet correct om die groep als "local" te bestempelen.
Niet in Nederland, maar in Düren, D: Link
Kansloze actie dit. Ik had zelf de weg al goeddeels verspert zodat achteropkomend verkeer er niet langs kon. Let ook op het gebaar van de man rechts.
Link
WeFo Lidnummer 0010.
mhkamp schreef: ↑za 06 mei 2023, 7:17
Kansloze actie dit. Ik had zelf de weg al goeddeels verspert zodat achteropkomend verkeer er niet langs kon. Let ook op het gebaar van de man rechts.
Werkelijk waar geen seconde geduld, kansloos inderdaad.
Link
Van 85km/h naar 0 in enkele seconden. Oorzaak : Luchtslang knapte van de koppeling af. Deze heb ik provisorisch gerepareerd en kon mijn weg vervolgen.
WeFo Lidnummer 0010.
Ik heb het ook eens meegemaakt. Je schrikt je helemaal het leplazerus. Sindsdien ben ik ook extra huiverig met aankoppelen met trailers die veel lucht lekken.
Voor chauffeurs uit bepaalde landen heb ik als NL-chauffeur bepaalde vooroordelen. Mede doordat ik vaak op de weg zie en soms rare verkeerssituaties heb meegemaakt voordat ik deze dashcam afgelopen winter aanschafte.
Hier weer zo'n bevestigend vooroordeel. De versie duurt wat lang, maar om even een compleet plaatje te geven: Het beginpunt is knooppunt Ridderkerk-Zuid (splitsing A15 richting Gorinchem) en Pjotr weet het even niet. Met als gevolg dat hij op het laatste moment terug de A15 HRB richting Europoort op wil. Mede doordat ik ruim 25ton olie achter in mijn mik heb is er niet getoeterd. Veiligheid staat voorop en dan is het zaak de meuk heel te houden. Een vrachtwagenchauffeur achter mij heeft wel zijn ongenoegen kenbaar gemaakt door flink te seinen. Link
WeFo Lidnummer 0010.
Link
Ben ik niet helemaal met je eens: als chauffeur neem je ook dit risico: overig verkeer heeft niet altijd door wat jij, als chauffeur, van plan bent. Chauffeurs onderling weten dit vaak al wel (volgens mij moest jij hetzelfde gaan doen, gezien jullie gelijke vertrekadres?).
Ik had het van de week ook.. voor mij een trekker-oplegger die, met de alarmlichten aan een bocht naar links maakte, een weg waar ik ook in moest. Ik had ook niet direct door dat hij rechtdoor de weg + fietspad terug wilde oversteken om bij een adres voor de losdeur te komen. Ik had in dit geval genoeg afstand gehouden en kon dus stoppen.. maar ik dacht wel bij mijzelf: ohw.. jij wilt dus recht achteruit.. ipv de weg richting Veenendaal-Oost te volgen.
Het was een smal pad, dat geef ik toe, dus de combinatie op links trekken van de weg en dan van de hand af erin rijden vergt een uitdaging... (wat ik dus had verwacht door het gebruik van de alarmlichten.. -d8 dus een moment later dat hij deze vergeten was uit te zetten, wat mij nog weleens overkomt helaas- ) maar dan had er ook nog een ommetje over het industrieterrein gemaakt kunnen worden.. en dan had de chauffeur vanaf zijn eigen kant erin kunnen draaien.. Maar goed, deze keuze van recht achteruit was wel het makkelijkst én doet de banden het minst slijten.