Durashift schreef: ↑zo 25 jun 2023, 22:22
Ben ik niet helemaal met je eens: als chauffeur neem je ook dit risico: overig verkeer heeft niet altijd door wat jij, als chauffeur, van plan bent. Chauffeurs onderling weten dit vaak al wel (volgens mij moest jij hetzelfde gaan doen, gezien jullie gelijke vertrekadres?).
Ik moest linksaf.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.
mhkamp schreef: ↑za 24 jun 2023, 5:31
Voor chauffeurs uit bepaalde landen heb ik als NL-chauffeur bepaalde vooroordelen.
Daar staan Nederlandse chauffeurs om bekend.
mhkamp schreef: ↑za 24 jun 2023, 5:31 Hier weer zo'n bevestigend vooroordeel. (...)
Pjotr weet het even niet.
Pjotr weet wel hoe hij jou kan helpen met je Nederlands: hij vermoedt dat je hier 'bevestigd vooroordeel' of 'vooroordeelbevestigende situatie' bedoelt.
Pjotr is overigens erg benieuwd welk vooroordeel jij hier bevestigd ziet; er zijn er meerdere, en uit je bijdrage blijkt niet welke het is.
tja, had die Auris haast of per abuis de verkeerde rijstrook gekozen en was dit een mogelijkheid om te herstellen, al was het dan niet volgens de verkeersregels? Even die CVT intrappen en je bent weg, daar heb jij weinig last van toch?
Als die Q4/5? rijder bij de firma werkt waar jij vandaan kwam.. vind ik dat wel kwalijker.. omdat er vast allerlei (veiligheids)regeltjes zijn waar men aan zich dient te houden als bezoeker/klant/leverancier.
Durashift schreef: ↑zo 27 aug 2023, 13:40 tja, had die Auris haast of per abuis de verkeerde rijstrook gekozen en was dit een mogelijkheid om te herstellen, al was het dan niet volgens de verkeersregels? Even die CVT intrappen en je bent weg, daar heb jij weinig last van toch?
Dat geloof jij? Dit was een bewuste inhaalactie. Niet te zien op de camera, maar de richtingaanwijzer stond naar links in plaats van rechts. Jij was het toevallig niet, gezien de reactie?
Durashift schreef: ↑zo 27 aug 2023, 13:40Als die Q4/5? rijder bij de firma werkt waar jij vandaan kwam.. vind ik dat wel kwalijker.. omdat er vast allerlei (veiligheids)regeltjes zijn waar men aan zich dient te houden als bezoeker/klant/leverancier.
Gelukkig werk ik daar niet, zal vast zo'n één of andere hele dure vertegenwoordiger zijn die net iets te lang daar heeft gezeten en snel op weg moest.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.
Durashift schreef: ↑zo 27 aug 2023, 13:40 tja, had die Auris haast of per abuis de verkeerde rijstrook gekozen en was dit een mogelijkheid om te herstellen, al was het dan niet volgens de verkeersregels? Even die CVT intrappen en je bent weg, daar heb jij weinig last van toch?
Dat geloof jij? Dit was een bewuste inhaalactie. Niet te zien op de camera, maar de richtingaanwijzer stond naar links in plaats van rechts.
Ja, want als ik een fout maak en ineens merk dat ik de verkeerde afslag neem dan blijf ik rechts knipperen terwijl ik naar links wil.
Hij zwaait zelfs nog sorry.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
mhkamp schreef: ↑za 24 jun 2023, 5:31
Voor chauffeurs uit bepaalde landen heb ik als NL-chauffeur bepaalde vooroordelen.
Daar staan Nederlandse chauffeurs om bekend.
mhkamp schreef: ↑za 24 jun 2023, 5:31 Hier weer zo'n bevestigend vooroordeel. (...)
Pjotr weet het even niet.
Pjotr weet wel hoe hij jou kan helpen met je Nederlands: hij vermoedt dat je hier 'bevestigd vooroordeel' of 'vooroordeelbevestigende situatie' bedoelt.
Pjotr is overigens erg benieuwd welk vooroordeel jij hier bevestigd ziet; er zijn er meerdere, en uit je bijdrage blijkt niet welke het is.
Vooroordelen of niet: soms is het gewoon gebaseerd op een ruime ervaring. Iedere chauffeur rijdt wel eens ergens verkeerd, maar dan accepteer je dat je ergens een stuk extra moet rijden en ga je niet dit soort levensgevaarlijke capriolen uithalen.
Dat geloof jij? Dit was een bewuste inhaalactie. Niet te zien op de camera, maar de richtingaanwijzer stond naar links in plaats van rechts.
Jawel, van 2:07 tot en met minuut 2:14 zie ik de knipperlicht in de linker spiegel knipperen. Beter toch dat er aangegeven wordt wat de bedoeling is?
keokiracer schreef: ↑zo 27 aug 2023, 15:56 (..)
Hm, dát zie ik er dan niet in, de linker arm van de bestuurder komt niet het raam uit, eerder een beetje halfslachtig het stuur beetpakken, naar mijn waarneming. Ik zou ook niet bedanken als er direct een toeter klinkt.
keokiracer schreef: ↑zo 27 aug 2023, 15:56 (..)
Hm, dát zie ik er dan niet in, de linker arm van de bestuurder komt niet het raam uit,
Bij het wisselen van rijstrook kijkt hij en steekt hij zijn rechterhand op.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Jeroen schreef: ↑zo 27 aug 2023, 21:16
Iedere chauffeur rijdt wel eens ergens verkeerd, maar dan accepteer je dat je ergens een stuk extra moet rijden en ga je niet dit soort levensgevaarlijke capriolen uithalen.
Uiteraard, dat staat buiten kijf, en dat heb ik ook niet weersproken.
Sterker nog, het is niet eens benoemd in de begeleidende tekst bij het filmpje. Als dat wel was gebeurd had dat al een heel andere toonzetting opgeleverd.
BAB61 richting Noord bij Bingen. Een chauffeur uit een bepaald land heeft zijn parkeertijd er op zitten en voegt in: Link
Een voertuig draait hier. Mag dat?
Link
De klapper van (begin) van de week:
Link
WeFo Lidnummer 0010.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Attietattie schreef: ↑vr 29 sep 2023, 20:05
Die collega kon jou niet zien, toen ie besloot op te rijden. Dus dat kan je m amper kwalijk nemen.
Je kan 'm wel kwalijk nemen dat hij voor zo'n plek voor zijn rust gekozen heeft.. alhoewel dat misschien ook een oorzaak heeft van niet beschikbare plekken elders.. Ík denk weleens dat chauffeurs uit dergelijke landen iets te vaak met het besef van hun thuislanden rijden.. waar het wellicht een stuk minder druk is en je misschien wat makkelijker langs de weg kan stilstaan en er weer op rijden in de provincie.
Durashift schreef: ↑za 30 sep 2023, 7:00
Je kan 'm wel kwalijk nemen dat hij voor zo'n plek voor zijn rust gekozen heeft.. alhoewel dat misschien ook een oorzaak heeft van niet beschikbare plekken elders.. Ík denk weleens dat chauffeurs uit dergelijke landen iets te vaak met het besef van hun thuislanden rijden.. waar het wellicht een stuk minder druk is en je misschien wat makkelijker langs de weg kan stilstaan en er weer op rijden in de provincie.
Dat dus. Terwijl iets van 5 kilometer verderop Hünsruck-Ost is.
Durashift schreef: ↑za 30 sep 2023, 7:00
Verlichting grotendeels kapot.. dat werd 'even' langs de trailerreparateur, ongepland, denk ik?
Dat valt je nog vies tegen. Verlichting, bumper en door de klap ook nog een klein stukje van de H balk (chassis zelf) krom. Schade is nu al gegokt €3000. En nee, niet langs de trailer service, maar dat doen we zelf, tenzij het echt een ingewikkeld dingetje is.
Zou ongeveer 20 kmh zijn geweest.
WeFo Lidnummer 0010.
Absoluut niet. Maar er worden hier aannames gedaan, wat die gast in een kwaad daglicht zet, terwijl er misschien geen enkele keus was.
Zelf krijg ik ook regelmatig getoeter om mijn oren als ik iemand hulp verleen. En dat is niet om me te complimenteren hoor. Dat frustreert me. Net alsof ik ervoor kies om voor de lol een weg te blokkeren.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
mhkamp schreef: ↑za 30 sep 2023, 9:48 Ik durf die aanname stellig te beweren. Die gast heeft daar pauze gehouden terwijl er 10km terug een veilige parking was. Of misschien 20km terug.
O en de kans dat-ie daar door een bevooroordeelde Polizei aan de kant is gezet bijvoorbeeld is zeker 0?
nou, als dat zo was dan had de Polizei hem wel even een vrije invoeg kunnen geven, denk ik dan.
Ja, er kan pech met de auto geweest zijn.. of hij heeft die andere chauffeur geholpen.. maar dat stond er allemaal vrij aardig in de ruststand uit, vind ik.