[VIDEO] Filmpjes mhkamp
Moderator: Moderatoren
-
Rein
- 2x4 autosnelweg
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
-
mhkamp
- 2x2 autosnelweg
Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp
"One day you will wake up and there will be no more time to do the things you have always dreamed of. Do them now.!" - Paulo Coelho
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
mhkamp
- 2x2 autosnelweg
Nog zo'n doppinda, alleen betaalt-ie waarschijnlijk ook voor de berm!mhkamp schreef: za 26 apr 2025, 7:50 Ik betaal wegenbelasting, dus zal er flink gebruik van maken óók!
Link
"One day you will wake up and there will be no more time to do the things you have always dreamed of. Do them now.!" - Paulo Coelho
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
Chris
- Moderator
Dit is wel een beetje typisch zo'n situatie met campers, dan halen ze met een klein snelheidsverschil in zodat iedereen die dacht er ook nog normaal langs te kunnen, naast de vrachtauto vast komt te zitten omdat de inhaalactie van de camper veel langer duurt.
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
Die witte bestelbus had al kunnen zien aankomen dat hij de inhaalmanoeuvre niet zou redden.
-
Jeroen
- 2x2 autosnelweg
Dat doet er uiteindelijk natuurlijk niet toe. Er was nog genoeg tijd om te anticiperen op de aflopende rijstrook. Je weet van tevoren nu eenmaal niet hoe snel de vrachtwagen of hoe snel de camper accelereert, dus hoor je defensief te handelen.Chris schreef: za 12 jul 2025, 11:48 Dit is wel een beetje typisch zo'n situatie met campers, dan halen ze met een klein snelheidsverschil in zodat iedereen die dacht er ook nog normaal langs te kunnen, naast de vrachtauto vast komt te zitten omdat de inhaalactie van de camper veel langer duurt.
-
Chris
- Moderator
Achter zo'n camper, een groot wit vlak van 2,5 bij 2,5 meter, zie je nagenoeg niks en dus ook niet wanneer die rijstrook exact afvalt, wat ook nog eens varieert per kruispunt.
Die laatste auto was natuurlijk wel veel te laat. Maar dat er een rijtje ontstaat achter zo'n treuzelende camper, zie je wel vaak.
Die laatste auto was natuurlijk wel veel te laat. Maar dat er een rijtje ontstaat achter zo'n treuzelende camper, zie je wel vaak.
-
Robbert297
- expressweg
Dat zou m.i. voldoende moeten zijn om de inhaalactie te staken.
Слава Україні
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Er staat al vrij snel na de rotonde aan beide kanten van de rijbaan een bord waar je kunt afleiden dat de linkerrijstrook afvalt. Als je te richt op een camper zit zie je dat pas op het laatst. Zit je er niet dicht op dan zie je het tijdig. In beide gevallen zou ik me afvragen of ik het wel red en voor de zekerheid gas loslaten en proberen nog tijdig naar rechts te gaan. Dan maar even geen vrachtwagen inhalen.
https://maps.app.goo.gl/kSNGmFfUD4qJ81276
https://maps.app.goo.gl/kSNGmFfUD4qJ81276
- TOEVOEGING
- Edit: Wat de vorige poster ook zegt dus
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
mhkamp
- 2x2 autosnelweg
De eerste twee rotondes zijn verkeerslichten geworden.
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
mhkamp
- 2x2 autosnelweg
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
Als je die auto een tik had gegeven, was het zonneklaar dat de bestuurder het aan zichzelf te danken had.
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
Kom. Hij/zij komt vanaf de rechter rijstrook. Ook mensen in een duurdere, nieuwere, misschien leaseauto kunnen zich vergissen he. Hij/zij gooit m duidelijk een stukkie over de stopstreep waardoor jij welgeteld een meter of 3 eerder moet stoppen. Ook met 50 ton gaat je dat lukken.
Het is echt zo dat als je een wat grotere of dikkere bak rijdt, men al meteen van het negatieve uitgaat. Ook die mensen kunnen zich vergissen he.
Het is echt zo dat als je een wat grotere of dikkere bak rijdt, men al meteen van het negatieve uitgaat. Ook die mensen kunnen zich vergissen he.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
Ik ken de zichtlijnen niet, maar ik heb een sterk vermoeden dat het daar niet aan gelegen heeft.
-
Durashift
- expressweg
Ik denk dat er weinig sprake was van schrik, dan was er wel direct getoeterd.
Nu stond je al stil en was het irritatie.
Maar goed, volgens mij heeft de Tesla rijder(ster), vergissing of niet, een verplichte rijrichtingspijl voor rechtdoor en niet voor linksaf
Waarom de VRI de linker strook al weer vlot oranje gaf en de rijstroken voor rechtdoor nog groen bleven, is ook een discussiepunt, want dan werk je dit soort gedrag in de hand, bij de lokaal bekenden.. lijkt mij.
ff op rijstrook drie kijken wat de ruimte is voor de truck .. én dan hup naar rijstrook één en je bent de eerste die bij groen de toerit op mag en je dus niet een dikke minuut kwijt bent voordat die vrachtwagen op gang is en je die voorbij kan..
Maar goed, volgens mij heeft de Tesla rijder(ster), vergissing of niet, een verplichte rijrichtingspijl voor rechtdoor en niet voor linksaf
Waarom de VRI de linker strook al weer vlot oranje gaf en de rijstroken voor rechtdoor nog groen bleven, is ook een discussiepunt, want dan werk je dit soort gedrag in de hand, bij de lokaal bekenden.. lijkt mij.
ff op rijstrook drie kijken wat de ruimte is voor de truck .. én dan hup naar rijstrook één en je bent de eerste die bij groen de toerit op mag en je dus niet een dikke minuut kwijt bent voordat die vrachtwagen op gang is en je die voorbij kan..
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
Nou, ik ga er vanuit dat de Teslarijder netjes naar links gaat, zoals de voorsorteerstrook aangeeft.Durashift schreef: za 02 aug 2025, 0:05Maar goed, volgens mij heeft de Tesla rijder(ster), vergissing of niet, een verplichte rijrichtingspijl voor rechtdoor en niet voor linksaf![]()
Als je niet meer van voosorteerstrook zou mogen wisselen, hadden ze een doorgetrokken streep moeten aanleggen. Overigens is dat wel waar je de Teslarijder op zou kunnen pakken, maar dan helemaal op het einde.Bestuurders die de rijbaan volgen zijn verplicht op een kruispunt de richting te volgen die de voorsorteerstrook waarop zij zich bevinden aangeeft.
Dit is nog wel een interessante. Misschien reed de Teslarijder wel op de linksaffer en zag het oranje worden. Hup, er ruim omheen en (helaas niet) door!Durashift schreef: za 02 aug 2025, 0:05Waarom de VRI de linker strook al weer vlot oranje gaf en de rijstroken voor rechtdoor nog groen bleven, is ook een discussiepunt, want dan werk je dit soort gedrag in de hand, bij de lokaal bekenden.. lijkt mij.
ff op rijstrook drie kijken wat de ruimte is voor de truck .. én dan hup naar rijstrook één en je bent de eerste die bij groen de toerit op mag en je dus niet een dikke minuut kwijt bent voordat die vrachtwagen op gang is en je die voorbij kan..![]()
-
mhkamp
- 2x2 autosnelweg
Nog geen minuut later stond er een politieauto van de landelijke eenheid voor het verkeerslicht van rechts (Vanuit Maastricht).waldo79 schreef: vr 01 aug 2025, 19:31 Als je die auto een tik had gegeven, was het zonneklaar dat de bestuurder het aan zichzelf te danken had.
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
-
duikgek89
- 2x3 autosnelweg
Een eind omrijden en energie verkwisten, strikt voor een regel die bedoeld was om file-mijden via weefvakken te tackelen is ook veel beter natuurlijk dan gewoon van rijstrook wisselen waar dat nog prima kan. Het was niet optimaal maar om van zo'n bagatel nou over de zeik te raken...Durashift schreef: za 02 aug 2025, 0:05Maar goed, volgens mij heeft de Tesla rijder(ster), vergissing of niet, een verplichte rijrichtingspijl voor rechtdoor en niet voor linksaf![]()
En als iemand bewust een vrachtwagen zo voorbij jaagt... Het is niet goed, maar ik snap het wel. Hoe irritant het Nederlandse wegennet soms is en hoe vaak we kunnen zien dat tegenwoordig veel chauffeurs overal schijt aan hebben als het hun zo uitkomt... Dat dan ook nog recht proberen te lullen met dom gelul...
Als automobilist: Overal waar je voor zit heb je geen last meer van, en je kunt je kans maar beter benutten om ergens voor te zitten want later lukt dat misschien niet meer omdat de infrastructuur beperkt is of er weer eens een stel sukkels denken dat het prima is om met hun vrachtwagen de hele weg dicht te rijden met kansloze inhaalacties zonder voorrang te verlenen en zonder snelheidsverschil terwijl het super druk is op de weg en een inhaalverbod van kracht is...
En nee, vrachtwagenchauffeurs zijn niet de enige groep die belangrijk is om te zorgen dat er wat op de schappen ligt. En nee, afgaande op de bedrijven, kentekens en het soort werk zijn dat zeker niet alleen maar MOE-Landers.
Ik heb mijn CE en in mijn studietijd ook het nodige gereden naast mijn studie. Mijn opa was internationaal chauffeur. Ik had respect en begrip voor wat het betekend en heb vaak genoeg vrachtwagens ruimte gegeven,... maar het wangedrag heeft inmiddels zulke proporties aangenomen dat ik daar minder en minder zin in heb. En de goeden zijn daar de dupe van.
-
Robbert297
- expressweg
Na twee weken in de Balkan te hebben gereden, stelt dit niets voor. 
Слава Україні
-
mhkamp
- 2x2 autosnelweg
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
mhkamp
- 2x2 autosnelweg
POV hoe een Volvo vrachtwagen een noodstop maakt.
Dit gebeurde op de N65 Vught richting Tilburg. Een Frans gekentekende auto kwam vanuit het benzinestation. Ik naar links om deze invoegruimte te geven. Vervolgens blijft hij naast me rijden dus kon ik niet naar rechts. Hij geeft gas en gaat voor me rijden. Zie de rest in de beelden....
Link
Luistert zeker Snollebollekes
Link
Sja... Link
Dit gebeurde op de N65 Vught richting Tilburg. Een Frans gekentekende auto kwam vanuit het benzinestation. Ik naar links om deze invoegruimte te geven. Vervolgens blijft hij naast me rijden dus kon ik niet naar rechts. Hij geeft gas en gaat voor me rijden. Zie de rest in de beelden....
Link
Luistert zeker Snollebollekes
Sja... Link
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
mhkamp
- 2x2 autosnelweg
Ik wil er snel nog voorlangs maar laat wel die fietser voor die geen voorrang heeft....
Link
Geniet deze motorrijder van het leven of wil hij juiste een einde aan zijn leven maken?
Link
Link
Geniet deze motorrijder van het leven of wil hij juiste een einde aan zijn leven maken?
Link
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
Dáár onterecht voorrang geven terwijl je wéét wat er in je binnenspiegel zit... 
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
-
mhkamp
- 2x2 autosnelweg
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
mhkamp
- 2x2 autosnelweg
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
Wesso
- 2x3 autosnelweg
Ha, de Ginkelse Heide. Gisteren waren ze ook nog bezig.
Maar in jouw filmpje gaat echt alles fout met dat geprop tussen de werkploeg
Maar in jouw filmpje gaat echt alles fout met dat geprop tussen de werkploeg