[VIDEO] Filmpjes mhkamp
Moderator: Moderatoren
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
Re: [VIDEO] Filmpjes mhkamp
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
Durashift
- expressweg
Ik had dus hetzelfde met deze werkploeg, maar dan tussen Barneveld en Wekerom, vorige week.Wesso schreef: vr 12 sep 2025, 18:07 Ha, de Ginkelse Heide. Gisteren waren ze ook nog bezig.
(..) dat geprop tussen de werkploeg (..)
Waarom is deze rijdende afzetting zo lang?
Ik zette dus ook mijn inhaalactie in bij de botsabsorder en ontdekte toen pas een lang gerekt lint van werkvoertuigen, mét een tussenruimte, die ik en mijn mede automobilisten dus moesten benutten omdat er al weer tegenverkeer kwam (dat niet waarneembaar was bij het inzetten van de actie en nee, het was niet vlák voor een bocht.)
Kijk, er staat een aankondiging van een rijdende afzetting maar dit is meer een rijdende, file, afzetting. Misschien toch een lengtebordje eronder plaatsen in dit geval, vind ik.
-
mhkamp
- 2x2 autosnelweg
"One day you will wake up and there will be no more time to do the things you have always dreamed of. Do them now.!" - Paulo Coelho
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
Durashift
- expressweg
Van de week kwam mij een 'dikke BMW' van recent modeljaar ook door rood voorbij. Inderdaad is het dan wel de vraag of het 'uit de aard van de functie is' of gewoon ordinair gedrag. Meestal herken ik toch wel of de actie door een wetsdienaar wordt uitgevoerd of niet, qua aanrijden en doorkruisen van de kruising, als het zonder optische signalen is.
-
mhkamp
- 2x2 autosnelweg
"One day you will wake up and there will be no more time to do the things you have always dreamed of. Do them now.!" - Paulo Coelho
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
mhkamp
- 2x2 autosnelweg
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
mhkamp
- 2x2 autosnelweg
De hoogtealamereing sloeg aan op de Wijkertunnel. De inspecteur kwam even de boel opmeten, maar gelukkig loos alarm.
Link
Link
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
Wat voor lading heb je dan, dat het blijkbaar niet-standaard is?
Laatst gewijzigd door Attietattie op do 25 dec 2025, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
mhkamp
- 2x2 autosnelweg
2x 45 kuub containers.

WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
Wapperend zeil? En ze worden best vaak geladen met een kop erop.
-
mhkamp
- 2x2 autosnelweg
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
Wesso
- 2x3 autosnelweg
Die werkverkeer-vrachtwagen voor je werd ook gecontroleerd? Kon ook doorrijden, dus die was het kennelijk ook niet.
-
mhkamp
- 2x2 autosnelweg
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
mhkamp
- 2x2 autosnelweg
Als dit de politie is, dan is mijn vertrouwen nu naar een dieptepunt...
Een automobilist rijd via de vluchtstrook (waarschijnlijk abuis) op verkeersplein Kooimeer de rechtsaf naar industrieterrein Alkmaar-Boekelermeer. Politie links stond er bij en keer er naar
Link
Een automobilist rijd via de vluchtstrook (waarschijnlijk abuis) op verkeersplein Kooimeer de rechtsaf naar industrieterrein Alkmaar-Boekelermeer. Politie links stond er bij en keer er naar
Link
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Ik vind dit nogal onzinnig politie-bashen.mhkamp schreef: za 24 jan 2026, 6:45 Als dit de politie is, dan is mijn vertrouwen nu naar een dieptepunt...
Ja, het mag niet. Gelet op de belijning kan ik me echter inderdaad voorstellen dat het om die reden een vergissing was. En best kans dat dit vanuit het oogpunt van de agenten niet eens goed zichtbaar was omdat de rest ook net groen had (in tegenstelling tot jij die een beter overzicht hebt vanuit jouw hogere positie). En wie weet zaten ze net even naar een melding te kijken waar ze naar onderweg waren. En tenslotte is de politie helemaal niet verplicht om achter een overtreder aan te gaan.
Kortom, je weet niet precies wat zijn zien en aan het doen zijn, daarom vind ik dat ‘vertrouwen tot het dieptepunt gedaald’ een zeer populistische uitspraak
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
Piles
- autoweg
Politie heeft weer legguh slapuh!!!
Aansteller. Er zijn 1000 redenen te bedenken waarom ze niet ingrepen.
Aansteller. Er zijn 1000 redenen te bedenken waarom ze niet ingrepen.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Maar ja, alles voor de likes 
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
Rein
- 2x4 autosnelweg
Het lijkt erop alsof mhkamp ook heeft liggen slapen, want als je hier rechts gaat, had je net zo goed de by-pass A9 - N242 aan de andere kant van het AZ stadion kunnen pakken. Dan kom je op hetzelfde punt uit, maar dit is veel korter en sneller en je komt geen VRI tegen.
Overigens is de wegrinrichting c.q. de belijning op dit punt inderdaad enigszins verwarrend of onduidelijk en zie je daar continu voertuigen over de betreffende strook gaan. Als de politie daarvoor zou gaan bekeuren, dan zijn ze nog wel even bezig.
-
mhkamp
- 2x2 autosnelweg
Dat had ik ook, ik kwam er op het laatste moment achter dat ik even naar links moest, maar zo vlak voor het begin van de puntstuk en met een vrachtwagen is nogal lomp... Vandaar deze actie.
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
Durashift
- expressweg
Aan de remlichten van 'de overtreder' te zien had deze de politieauto wél in de gaten?
Ik zou trouwens blij zijn dat de hermandad niet ingreep..want dan had het verkeer gestokt (áls er al voldoende automobilisten opletten) en kon jij in de remmen en weer opnieuw met optrekken beginnen. Nu kon je gewoon in één keer vaart maken.
Ik zou trouwens blij zijn dat de hermandad niet ingreep..want dan had het verkeer gestokt (áls er al voldoende automobilisten opletten) en kon jij in de remmen en weer opnieuw met optrekken beginnen. Nu kon je gewoon in één keer vaart maken.
-
Hajo
- 2x3 autosnelweg
@mhkamp: De politie ging er niet achteraan omdat je (en het andere verkeer) op dat moment groen kreeg. Het is dan te gevaarlijk om tussen het verkeer door te slalommen om achter de overtreder aan te gaan, ook met licht en geluid (OLG).
OLG veroorzaakt vaak een schrikreactie. Dat hier meteen inzetten had ertoe geleid dat het net optrekkende verkeer ineens op de rem had moeten trappen. Gezien de hoeveelheid verkeer was dat te gevaarlijk en had dat tot aanrijdingen kunnen leiden.
Misschien zijn de agenten erin geslaagd het kenteken van de overtreder te noteren. Die wordt dan op kenteken bekeurd. Of de agenten zijn er, zodra dat veilig mogelijk was, alsnog achteraan gegaan voor een staandehouding.
Ter info: de boete voor onnodig over de vluchtstrook rijden bedraagt maar liefst € 479 (dat is inclusief € 9 administratiekosten).
OLG veroorzaakt vaak een schrikreactie. Dat hier meteen inzetten had ertoe geleid dat het net optrekkende verkeer ineens op de rem had moeten trappen. Gezien de hoeveelheid verkeer was dat te gevaarlijk en had dat tot aanrijdingen kunnen leiden.
Misschien zijn de agenten erin geslaagd het kenteken van de overtreder te noteren. Die wordt dan op kenteken bekeurd. Of de agenten zijn er, zodra dat veilig mogelijk was, alsnog achteraan gegaan voor een staandehouding.
Ter info: de boete voor onnodig over de vluchtstrook rijden bedraagt maar liefst € 479 (dat is inclusief € 9 administratiekosten).
Een volk dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel
-
Rein
- 2x4 autosnelweg
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
Je bedoelt OGS: optische en geluidssignalen.
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
Hajo
- 2x3 autosnelweg
Ik ken de situatie daar niet, dus wat je hier zegt is zeker terecht. Daarom zal de politie dan waarschijnlijk niet hebben opgetreden.Rein schreef: zo 25 jan 2026, 11:46Allemaal hypothetisch, want ik denk dat de kans zeer klein is dat de politie in dit soort gevallen achter de overtreder aangaat. Zoals ik al aangaf is de situatie daar door o.a. de markering wat verwarrend, ook omdat de vluchtstrook 'legaal' gebruikt mag worden voor automobilisten op weg naar het bezoekersvak van het AZ stadion, en komt het zeer veel voor dat daar een 'verdwaalde' automobilist rijdt. Weinigen zullen daar bewust over de stukje vluchtstrook rijden en het zou niets toevoegen om hen te beboeten.
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
-
Hajo
- 2x3 autosnelweg
-
djiwie
- stadsweg
Je bracht je vorige theorie al behoorlijk stellig ("De politie ging er niet achteraan ...") terwijl er allerlei redenen te bedenken zijn waarom het de agenten niet eens opgevallen is. En ook nu ben je weer erg stellig overtuigd van je uitleg. Terwijl jij (en iedereen hier) niet weet òf ze het hebben gezien, en als ze het al hebben gezien wat dan hun afweging was (andere melding, teveel verkeer, niet gevaarlijk genoeg, etc.)
-
Hajo
- 2x3 autosnelweg
Misschien heb ik het dan niet duidelijk genoeg genoteerd. Ik gaf een toelichting op de vraag waarom de politie er niet achteraan ging. De redenen die ik noemde kunnen wel degelijk kloppen. Dit, omdat je tijdens je opleiding dit soort situaties traint, net als met OGS door rood rijden.
Ik bedoelde het zeker niet stellig, in die zin is het ook speculatie. Net zoals jouw bewering dat de agenten het misschien niet hebben gezien.