Ja, de verwijzingen naar Groningen die er nu nog staan rond Utrecht zullen gaan verdwijnen.Peter schreef: ↑di 02 aug 2022, 12:15Ik denk dat Groningen hier helemaal verdwijnt op termijn, net als bij Hoevelaken en de hele A28 ten zuiden van Hattemerbroek.
Ook bij de A27xA1 wordt je vanuit het zuiden nog steeds naar Hoevelaken gestuurd dacht ik. De A27 tussen Hilversum en Utrecht is behalve bij stremmingen of mensen uit Hilversum een rare route om naar Groningen te gaan.
Dat het er stond was de oude logica dat de A28 rechtstreeks (nou ja: met een Totso) naar Groningen gaat en de A27 vroeger niet tot de A6 doorliep.
Groningen is nu wel (A4)-A9-A1-A6-A7 natuurlijk.
Mar ik snap je opmerking niet dat de A27 vanaf Utrecht een rare route zou zijn om naar Groningen te gaan. Van

Dat de A27 vroeger niet tot de A6 doorliep kan niet een argument zijn om het nu niet te willen aangeven.
Voor wat betreft je opmerking "Ook bij de A27xA1 wordt je vanuit het zuiden nog steeds naar Hoevelaken gestuurd dacht ik.": bij

Er is zeker voor beiden wat te zeggen, maar in mijn optiek overschaduwt Enschede Hengelo duidelijk. Maar je andere conclusie deel ik: ook met de netwerkdoelensystematiek is het systeem niet helemaal opnieuw uitgevonden, maar is er ook geprobeerd bepaalde in het verleden gemaakte keuzes in het systeem te laten passen (Hengelo als netwerkdoel) of uitzonderingen te maken (Den Haag op de A12).Teetje schreef: ↑di 02 aug 2022, 12:29In het verleden werden natuurlijk heel andere keuzes gemaakt m.b.t. lange-afstandsdoelen. Nijmegen vanuit Eindhoven was logisch omdat de oude weg (voor de A50) in Nijmegen eindigde. Vanuit 's-Hertogenbosch geredeneerd hetzelfde verhaal. Rechtvaardigt dat echter in het huidige netwerk dezelfde keuze te maken?
Vanuit Rotterdam werd in de jaren '60 geredeneerd: Arnhem via Utrecht en Nijmegen als doel op RW15. Arnhem op de A15 volgde pas voorbij Tiel op de borden.
En zo zullen er ongetwijfeld nog meer voorbeelden te bedenken zijn. Leeuwarden vanaf Amsterdam kent een soortgelijke ontstaansgeschiedenis.
M.b.t. de vraag Hengelo of Enschede is er natuurlijk voor beiden wat te zeggen. Enschede, omdat het de grootste van de twee is, Hengelo omdat het in de oksel van de A1-A35 ligt en dus een belangrijk beslismoment aankondigt: blijven we in Twente of gaan we Duitsland in.
Metz-Nancy werkt ook omdat het twee heel korte plaatsnamen zijn. Dat is met Hengelo-Enschede al minder het geval. Toch maar weer het plan voor Twentestad uit de kast trekken dus.Voor mij is Hengelo-Enschede een NL-variant van het Franse koppel Metz-Nancy en zou w.m.b. prima zo bewegwijzerd mogen worden.