En dan ook nog eens een die nog nooit eerder gebruikt is.

Moderator: Moderatoren
Dat was inderdaad het vorige N-nummer dat alleen over gemeentelijke wegen liep.Coen Tunnel schreef: ↑vr 15 mei 2020, 13:53 - Drachtsterweg/Aldlânsdyk/Anne Vondelingweg in Leeuwarden (was ooit als N358 bewegwijzerd)
De bewegwijzering op de A59 wordt vervangen met de Gebiedsontwikkeling Oostelijke Langstraat. Het nummer N601 zit al wel in de ontworpen borden voor dat project.
Of het Belgische systeem invoeren, dus een R-nummer aan een Ring toekennen.
Het belangrijkste probleem dat ik er mee heb is dat het suggereert dat de Ring en het bijgevoegde nummer ook echt bij elkaar horen. Dat is in de praktijk zelden zo. De bekendste is natuurlijk de ringweg van Amsterdam - dat is ook in het dagelijks spraakgebruik de 'Ring A 10'.Dat is dan ook gelijk het nadeel van dat nieuwe systeem van Ring-aanduidingen, dat geïntroduceerd is met NBA, dat er eigenlijk altijd een wegnummer benodigd is.
Het hoeft niet per se, maar het vereist wat meer 'afwijken' dan men lief is, gok ik. Ook een RING-spoel is niet erg populair, dan lijkt de ouderwetse aanduiding in een wit veld toch de voorkeur te hebben.
Bij de afrit Den Haag-Zuid zou het volledig bewegwijzeren van zowel de afrit als de verzorgingsplaats voor te veel informatie op het bord zorgen. Er is dus informatie geschrapt (zo is Wateringen naar een volgbord verhuist), waaronder dus de extra ringaanduiding.Wouter N14 schreef: ↑vr 15 mei 2020, 20:07 Ik was toch nog even benieuwd hiernaar. Klopt het nou of niet?
Klopt dit dan ook (niet)? Om hier maar even over de ongelukkige doelenkeuze te zwijgen.Wouter N14 schreef: ↑vr 15 mei 2020, 20:07 Ik was toch nog even benieuwd hiernaar. Klopt het nou of niet?