Hartelijk dank voor al die jaren foto-updates!
[A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
Moderator: Moderatoren
-
Kaaiman
- Secretaris
- Berichten: 18190
- Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
- Locatie: Hoogeveen
Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
En de Koef-wisselbeker voor de meest projectgetrouwe fotograaf gaat naar... Captain007!
Hartelijk dank voor al die jaren foto-updates!
Hartelijk dank voor al die jaren foto-updates!
🇳🇱🇪🇺
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 43259
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
- Locatie: Friesland
Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
Ja in zeven jaar is er best veel verkeer bijgekomen zo te zien. Het wordt bijna een beetje "opa vertelt"..., ooit was het een verademing om Amersfoort voorbij te zijn met de auto vanuit de Randstad - dan werd het rustig. Dat is allang niet meer zo...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
captain007
- Forumbeheerder
- Berichten: 8940
- Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
- Locatie: Beneden-Leeuwen
Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 43259
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
- Locatie: Friesland
Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
Wat je zegt is logisch, ik rij daar nooit door de week en in de weekenden is het natuurlijk rustiger. Echter ik vind de A 50 nu ook op zondag vervelend druk. Niet echt file maar wel harmonica-effecten.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Steyn_E
- autoweg
- Berichten: 1785
- Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40
Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
Het wordt toch wel tijd om de A50 tussen Paalgraven en Bankhoef (of Ewijk) te verbreden, de Maasbrug verwerkt inmiddels meer dan 96000 mvt/etm. Zoveel reed er volgens mij in de oude situatie ook ongeveer over de Tacitusbrug, alleen dan met spitsstroken.
-
captain007
- Forumbeheerder
- Berichten: 8940
- Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
- Locatie: Beneden-Leeuwen
Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
-
Basjuh1981
- autoweg
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
- Locatie: Den Haag
Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
Dan heb je het wel over een jaar of 25 à 30 geleden. Ik hoor het mijn vader nog zeggenVinny schreef:Ja in zeven jaar is er best veel verkeer bijgekomen zo te zien. Het wordt bijna een beetje "opa vertelt"..., ooit was het een verademing om Amersfoort voorbij te zijn met de auto vanuit de Randstad - dan werd het rustig. Dat is allang niet meer zo...
-
Jackbauer1350
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 8284
- Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
- Locatie: Wijdemeren
Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
De A50 mag helemaal tot Eindhoven wel naar 2x3 heb ik het idee.
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
- Berichten: 33783
- Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
- Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣
Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
-
Rogier
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 5553
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54
Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
Ook Zwolle - Epe mag men op 2 x 3 brengen. Vooral, omdat dit gedeelte op de komst van een 3de rijstrook voorbereid is.
-
Schelpenpaadje
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 6736
- Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54
Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
"Omdat het kan" lijkt me geen hoofdargument, maar ook op dit wegdeel zou 2x3 het rijden een stuk vlotter en prettiger maken. Gezien de reeds uitgevoerde en in de toekomst nog te verwachten uitbreidingen op de N50 en A28 zou het niet heel vreemd zijn het hele stuk Hattemerbroek - Waterberg aan te pakken.
-
captain007
- Forumbeheerder
- Berichten: 8940
- Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
- Locatie: Beneden-Leeuwen
Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
Vandaag zag ik dat richting het noorden de kantelwalsen net na knooppunt Ewijk voor de verandering niet meer in de grijze stand stonden. Nu stonden deze in de stand gedraaid, waarbij beide panelen dezelfde bestemmingen weergeven. Ben benieuwd of ze dit langer volhouden of hier snel weer op terugkomen.
-
omaylie
- polderweggetje
- Berichten: 29
- Lid geworden op: wo 28 okt 2015, 20:41
Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
-
Rogier
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 5553
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54
Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
Overigens ben ik benieuwd wanneer men het traject deel KNP Valburg - KNP Grijsoord een aantal (stevige) asfaltreparaties gaat uitvoeren. De kwaliteit van het asfalt is op sommige plekken maar matig en dat voor ZOAB dat nog geen 7 jaar oud is.
-
captain007
- Forumbeheerder
- Berichten: 8940
- Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
- Locatie: Beneden-Leeuwen
Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
Overigens zie ik ook zuidelijker bij knooppunt Ewijk slechte stukken. Rijstrook 3 en 4 zitten richting het zuiden ter hoogte van het viaduct Koningstraat vol diepe zonken die daar ook niet horen.
-
Rogier
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 5553
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54
Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
lijkt mij reden genoeg om Heijmans terug te roepen om de boel te herstellen, er vanuit gaande dat de standaard van 7 jaar garantie bij dit project van toepassing is.
-
sven_engelen
- expressweg
- Berichten: 4323
- Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
- Locatie: Venlo
Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
Dat zou toch minstens 10-20 jaar mee moeten gaan! 
Svenlo
https://svene.nl/
https://svene.nl/
-
Naturist
- expressweg
- Berichten: 3512
- Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
- Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch
Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
Zonken en en spoorvorming zou kunnen duiden op verzakkingen als gevolg van onvoldoende inklinken. Maar ook een verkeerde afwatering kan grondverzet veroorzaken.
Weet je zeker dat het geen kuilen zijn door scheef gereden stootplaten? Dat zijn die platen onder het wegdek tussen brugdeel en aardebaan.
Weet je zeker dat het geen kuilen zijn door scheef gereden stootplaten? Dat zijn die platen onder het wegdek tussen brugdeel en aardebaan.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen.
N ° de membre 40
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen.
N ° de membre 40
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
- Berichten: 22112
- Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
Inklinken is toch niet nodig op een klei-achtige of zanderige ondergrond?Zonken en en spoorvorming zou kunnen duiden op verzakkingen als gevolg van onvoldoende inklinken
-
Naturist
- expressweg
- Berichten: 3512
- Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
- Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch
Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
Wat daar aangebracht is hoeft dat toch niet te zijn? Er is een aardebaan aangelegd om naar de hoogte van de brug te komen, en als daar niet goed afgewaterd is, spoelt er aarde weg.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen.
N ° de membre 40
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen.
N ° de membre 40
-
Rogier
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 5553
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54
Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
Deze verzakkingen komen op veel meer plekken voor en zijn vooral in de rijstroken geconcentreerd.
Dat is doorgaans een zeer groot teken dat de verharding aan het bezwijken is.
Dat is doorgaans een zeer groot teken dat de verharding aan het bezwijken is.
-
Temlin
- dorpsstraat
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 23:09
Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
Vandaag fietste ik over de Rijnbrug en in beide richtingen was er een snelheidsbeperking van 90 km/h i.v.m. spoorvorming.
-
nederland24
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
- Locatie: Breda
Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
Wordt er eigenlijk vaak gecontroleerd als er een tijdelijke snelheidsverlaging is door spoorvorming. Mijn ervaring is dat veel automobilisten hun snelheid niet verminderen.
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
- Berichten: 33783
- Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
- Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣
Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
Ik heb daar nog nooit controle op gezien. Volgens mij is het meer dat de wegbeheerder zich daarmee indekt tegen claims bij schade of ongevallen.
-
Hajo
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 9856
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
- Locatie: Zeist
Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
Een volk dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel
-
Schelpenpaadje
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 6736
- Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54
Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
Je hebt je wel aan die snelheid gehouden mag ik hopen?Temlin schreef:Vandaag fietste ik over de Rijnbrug en in beide richtingen was er een snelheidsbeperking van 90 km/h i.v.m. spoorvorming.
-
sven_engelen
- expressweg
- Berichten: 4323
- Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
- Locatie: Venlo
Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
Ik hou me zelden aan zo'n maximumsnelheid. Snelheden van 90 of 100 op de snelweg zit ik altijd met 10-15km/h boven (op de teller). Dat is op de GPS dan ongeveer 4 tot 8 km te hard. Word ik geflitst gaat er 4km correctie vanaf en hoef ik maar voor 4km te hard te betalen. Ik kan het voorkomen maar als ik een flitser zie gaat bij mij automatisch de voet van het pedaal dusja 
Svenlo
https://svene.nl/
https://svene.nl/
-
Kaaiman
- Secretaris
- Berichten: 18190
- Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
- Locatie: Hoogeveen
Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
🇳🇱🇪🇺
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
sven_engelen
- expressweg
- Berichten: 4323
- Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
- Locatie: Venlo
-
praatpaal
- autoweg
- Berichten: 1299
- Lid geworden op: wo 11 mei 2005, 18:10
- Locatie: Rotterdam
Aanlichting Brug Ewijk - Re: [A050] KP Grijsoord-Ewijk: verbreding naar 2x3 / 2x4
Waarom wordt de Tacitusbrug van Ewijk niet meer verlicht zoals vroeger wel werd gedaan? Zo'n willekeurige brug in Polen doet het wat dat betreft een stuk beter.


wie op de wegenwacht, wacht het langst