Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.
Moderator: Moderatoren
-
Durashift
- autoweg
Bericht
door Durashift » za 12 nov 2022, 2:33

over die sobere ETW inrichting.. ik zag van de week op de N740 wel een, in mijn ogen, frapante overgang tussen het wegbeheer van de provincie Overijssel en Gelderland.
https://www.google.nl/maps/@52.167721,6 ... 384!8i8192
Ik zie nu op SV dat er op het Overijsselse deel weldegelijk bermblokken naast het asfalt liggen. Ruim een jaar later dan de SV beelden zijn die bermblokken nu dus volgroeid met gras. Optisch dus een versmalling van de weg. Ik was verrast op de strook betonverharding te zien op het Gelderse deel. Geeft toch een beetje meer vertrouwen dat een stuurbeweging vergevingsgezind kan zijn.
Ik kom wel eens vaker op de binnenweggetjes bermblokken tegen die ook aardig volgroeid zijn met gras. Ik ga daar dan bewust even op rijden.. met het idee dat de banden dan het gras wat verdrukken en er dus zichtbare bermverharding blijft bestaan. Het zal een illusie zijn.. maar ach, dat is dan maar zo.

-
boe!
- 2x5 autosnelweg
Bericht
door boe! » ma 23 jan 2023, 8:19
boe! schreef: ↑wo 16 dec 2020, 15:31
De provincie Utrecht heeft een subsidie van 7,6 mln. euro (50% van de totale projectkosten) gekregen voor een aantal infrastructuurprojecten. De toegekende rijkssubsidie wordt ingezet voor de aanleg van:
- een rotonde op de kruising van de Wakkerendijk (N221) met de noordelijke toe- en afrit van de A1 in Baarn.
Dit project gaat in uitvoering.
De aanleg van de rotonde Wakkerendijk (N221) maakt deel uit van het project Poort van Baarn dat voorziet in een betere verkeersveiligheid en een betere doorstroming op de N221 in het noordwestelijke deel van Baarn. Het project Poort van Baarn verkeert nog in de studiefase en bestaat uit een aantal samenhangende wegaanpassingen op diverse locaties. De provincie Utrecht werkt in dit project nauw samen met de gemeenten Baarn en Eemnes en met Rijkswaterstaat.
De studie over de aanpak van het huidige T-kruispunt Wakkerendijk is als eerste afgerond waarbij een rotonde de beste oplossing bleek om de zichtbaarheid en de veiligheid op het kruispunt te verbeteren. Omdat er geen directe aansluiting is met de andere onderdelen van het project, kan de rotonde vooruitlopend worden aangelegd. Voorafgaande aan de aanleg van de rotonde moeten er nog diverse vergunningen worden aangevraagd en er moeten kabels en leidingen worden verlegd. Afhankelijk van de voortgang hiervan kan de provincie de rotonde in het najaar van 2023 of in het voorjaar van 2024 aanleggen.
Nieuwsbericht Provincie Utrecht