Daviedoff schreef:Kort samengevat mijn mening (voor de rest laat ik me niet meer in deze discussie in): hier en daar kan er misschien een kleine wijziging gedaan worden, en uiteraard kan de uitvoering zelf ook beter (daar loopt het meeste fout), maar over het algemeen denk ik toch dat de huidige doelen op de snelwegborden volstaan.
Dat denk ik ook wel, en dat is ook een reden waarom ik niet met een eigen netwerkbenadering ben gekomen. Over het algemeen volstaan de doelen wel, op enkele kleine uitzonderingen na. Op de E42 vanaf Luik naar Duitsland worden nu nog Prüm, Trier en Saarbrücken door elkaar gebruikt, wat mij betreft wordt dat allemaal Trier, zoals de meeste borden op de E42. En op de E42 van Lille naar Doornik mag Gent er nog wel bij tot aan het knooppunt met de E403. Verder zou Brussel op de E19 vanaf Breda en op de E25 vanaf Maastricht tot Cheratte, als voortzetting van de vermeldingen op de Nederlandse A2, niet misstaan.
En wat beter kan zijn plaatsnamen in gewoon één spelling: geen Rijsel en Bergen meer, en ook geen Anvers, Gand, Trêves, Lüttich en de potsierlijke constructie Luxemb(o)urg. Plaatsnamen gewoon in de naam van de stad, ligt de stad in Franstalig gebied dan de naam in het Frans, in Nederlandstalig gebied de naam in het Nederlands. Brussel kan wat mij betreft in Vlaanderen als Brussel op de borden, in Wallonië als Bruxelles en binnen Brussel tweetalig, eigenlijk zoals het nu al is. Voor de rest moeten we af van die onzin.