geelhoed schreef:Serieus?
Die twee zien op verschillende delen van de weg, bijten elkaar helemaal niet.
De reden dat het op de foto staat is het onderbord.
Het onderbord max. 15 min.? En je hebt gelijk dat ze betrekking hebben op verschillende delen van de weg, maar dan had zou ik de voorkeur geven aan parkeerzone. Want afgaande op de foto is het niet echt duidelijk waar de nu betrekking op heeft.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht.Freek de Jonge
Bedankt voor je drie opmerkingen. De Handelsweg was een soort van maatregel die niet ondersteund werd door een verkeersbesluit. We gaan dit bord weghalen. Bij alle toegangswegen binnen Ridderkerk gaan we bij de komborden aangeven dat het conform een artikel in de APV niet toegestaan is met grote voertuigen te parkeren. Uitzonderingen hierop zijn aangewezen parkeerplaatsen. De Handelsweg valt hier niet onder waardoor het overdag mogelijk blijft te parkeren op de daarvoor aangelegde parkeerstroken.
Bedankt alvast,
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.
Let op overstekende ouderen, en niet toeteren denk aan de buren, ik zie daar wel praktisch nut van.
Dit bord zou je prima kunnen neerzetten op plaatsen waar het terras aan de overzijde van de weg gelegen is. Dat komt toch nog tamelijk vaak voor in Nederland.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
Omdat de huidige situatie rondom het verbieden van het parkeren op parkeergelegenheden best wel hilarisch is, met zelfbrouw zoneborden van gemeentes rondom het parkeren van vrachtwagens en bussen, en het gebruik van bord E4 met een tekst eronder welke de betekenis van het bord omdraait (en dus niet zonder onderbord juist geinterpreteert kan worden voor de situatie.) bij het tijdelijk opheffen van parkeervakken.
Dat kan beter dacht ik, en rekeninghoudende met NEN 3381 en zelfs met het Verdrag van Wenen, is het eindresultaat dan ook het volgende bord:
Betekenis: Verboden te parkeren in de daartoe bestemde weggedeeltes.
Door het met een blauwe achtergrond te doen, ziet het er wat verwarrend uit. Je kan het ook op de Amerikaanse manier doen, die ik persoonlijk duidelijker vind:
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...
Blauwe achtergrond is juist geheel in lijn met E1 , E2 , E3 en het verdrag van wenen, welke een rond bord, met een rode rand, en een blauwe achtergrond voorschrijft voor parkeerbeperkingen.
Mandelsoft schreef:Door het met een blauwe achtergrond te doen, ziet het er wat verwarrend uit. Je kan het ook op de Amerikaanse manier doen, die ik persoonlijk duidelijker vind: