Wil ik mij bij aansluiten.Rogier schreef:Mooie foto's en hopelijk hebben jullie het leuk gehad.

Bovenop reed ik ook weleens, is wel een leuk weggetje daar bij die volkstuintjes langs.

Moderator: Moderatoren
Wil ik mij bij aansluiten.Rogier schreef:Mooie foto's en hopelijk hebben jullie het leuk gehad.
Ik ben benieuwd waar Attietattie die andere gezien heeft.Palance schreef:Afrit 2b??
Is dit de eerste afrit in Nederland met een b als suffix?
Zoiets is er op de A15 ook: 29, 30a, 30.harry schreef:Ik had trouwens ook 2a en 2b andersom verwacht. Vanuit het zuiden loopt de nummering op, en de volgorde is nu: 1, 2b, 2a (ook al zitten 2b en 2a eigenlijk op 1 plek).
Afrit 23a op de A12 is er een.keokiracer schreef:Zoals? Er zijn inderdaad een hoop afritten met een suffix, maar dat is eigenlijk altijd afrit X + afrit Xa, niet afrit Xa en afrit Xb.
Er staan nog veel meer foto's in mijn Flickr album. Ook anderen hebben vermoedelijk fraaie series gemaakt.GuteFahrt schreef:Wil ik mij bij aansluiten.Rogier schreef:Mooie foto's en hopelijk hebben jullie het leuk gehad.Puike fotoserie, Rein!
![]()
En bij calamiteiten neem ik aan. Mooie serie ook!captain007 schreef:Aan de wanden zijn kleine LED armaturen geplaatst en grote. De grote zullen wel gebruikt worden bij werkzaamheden
harry schreef:Richting zuiden liggen er twee rechtsaf-lusjes die blijven bestaan: U69 en U70. Verkeer van noord naar zuid kan dan via de knooppunten Beverwijk en Velsen omrijden.
Richting noorden kan dit niet, want de tijdelijke linksaf-lussen in de knooppunten zullen verdwijnen.
Daarom zal er bij een calamiteit altijd 1 tunnelbuis richting noorden gebruikt worden, terwijl het verkeer richting zuiden moet omrijden.
RWS schreef:Werkzaamheden voor openstelling Velsertunnel van start
Rijkswaterstaat start vrijdagavond 13 januari 2017 om 20.00 uur met werkzaamheden op de A22 en de N208 ter hoogte van de Velsertunnel én de A9. Deze werkzaamheden zijn nodig om de openstelling van de Velsertunnel op 16 januari voor de ochtendspits mogelijk te maken.
De werkzaamheden betreffen onder meer het weghalen van 2 tijdelijke verbindingswegen aan de zuidkant van de tunnel (A22 en N208), omdat deze de toegang tot de tunnel blokkeren. Tot in het voorjaar is Rijkswaterstaat geregeld bezig met herstel van het oorspronkelijke wegennet rondom de Velsertunnel. Om de werkzaamheden uit te kunnen voeren, vinden er verschillende afsluitingen van wegen plaats tot en met 19 januari:
N208 gehele weekend afgesloten vanaf Velserbroek
Op vrijdag 13 januari sluit Rijkswaterstaat vanaf 20.00 uur de N208 af richting Velsertunnel vanaf de toerit Velserbroek om de 2 tijdelijke verbindingswegen (keerlussen) direct ten zuiden van de Velsertunnel te verwijderen. Het verkeer richting Alkmaar rijdt dan om via Haarlem en knooppunt Rottepolderplein. IJmuiden blijft bereikbaar via de gemeentelijke wegen en via de A9/A22. Deze situatie duurt tot de openstelling van de Velsertunnel.
Zaterdagnacht 14 januari A9/Beverwijk-Oost afgesloten
Op zaterdag 14 januari is de toe- en afrit A9/Beverwijk-Oost in beide richtingen afgesloten tussen 23.00 en 05.00 uur. Ook de calamiteitenboog van de A22 naar de A9 is afgesloten. Het verkeer wordt omgeleid via Heemskerk.
Zondagnacht 15 januari knooppunt Beverwijk en Velsen (deels) afgesloten
Op zondag 15 januari is het knooppunt Beverwijk 1 nacht afgesloten tussen 20.00 en 05.00 uur. Beverwijk en de A9 blijven bereikbaar via de toe- en afrit A9/Beverwijk-Oost. In knooppunt Velsen wordt de tijdelijke verbindingsweg (keerlus) van de A22 naar de A9 definitief afgesloten en is ook de calamiteitenboog dicht. Verkeer vanuit IJmuiden naar de Wijkertunnel en andersom, rijdt via knooppunt Rottepolderplein.
Maandagnacht 16 januari knooppunt Velsen afgesloten
Op maandag 16 januari is knooppunt Velsen afgesloten tussen 21.00 en 05.00 uur. Verkeer vanaf Rottepolderplein met bestemming IJmuiden en andersom rijdt dan via de Wijkertunnel, de aansluiting Beverwijk-Oost en de Velsertunnel.
Woensdagnacht 18 januari A22 tussen Beverwijk en knooppunt Beverwijk afgesloten
Op woensdag 18 januari is de A22 tussen 21.00 en 05.00 uur afgesloten tussen Beverwijk en knooppunt Beverwijk. Verkeer richting Alkmaar rijdt naar de A9 via de toerit Beverwijk-Oost.
Verkeer moet rekening houden met een langere reistijd. Gele borden geven de omleidingsroutes aan.
Verbindingswegen
Op het moment dat de Velsertunnel open gaat, zijn alle tijdelijke verbindingswegen (keerlussen) afgesloten. De calamiteitenbogen worden vanaf dan alleen gebruikt bij calamiteiten en onderhoud in de Velsertunnel. De 3e rijstrook in de Wijkertunnel is teruggebracht tot vluchtstrook. Op maandag 16 januari is knooppunt Beverwijk nog beperkt beschikbaar in noordelijke richting. Hierdoor krijgt verkeer op de A22 richting Alkmaar te maken met hinder in de avondspits.
Weersafhankelijk
Het moment van opening is afhankelijk van het weer. Bij slechte weersomstandigheden schuift de openingsdatum op omdat de werkzaamheden dan uitgesteld moeten worden. Meer informatie vindt u op de projectpagina A22: renovatie Velsertunnel.
Daar kom ik nietkeokiracer schreef:De A7 alleen al kent er een stuk of 5 met 'a' als suffix.
RTVNH schreef:Het is nog maar de vraag of de Velsertunnel maandagochtend open kan. "Door het weer van het komende weekend kan het nog wel eens spannend worden of we maandag halen", aldus regiomanager van Rijkswaterstaat Ilker Taner.
Het Haarlems Dagbad heeft de ANWB gevraagd welke gevolgen de afsluiting van de Velsertunnel qua files heeft gehad. In de ochtendspits viel de filelast wel mee volgens de ANWB. De avondspits daarentegen leverde plek vier op in de avondspits-toptien. Wat dat betreft had de afsluiting van de Velsertunnel toch wel behoorlijke implicaties, zeker als in ogenschouw wordt genomen dat de gevolgen zich uitstrekten tot op de ring van Amsterdam en dus ook voor vertraging zorgde voor automobilisten die niet eens in de buurt van de Velsertunnel moesten zijn.Willem (op 21 december 2016) schreef:Uiteindelijk heb ik het idee dat het met de extra filevorming wel is meegevallen.
haarlemsdagblad.nl schreef: [...]
,,De langdurige afsluiting van de Velsertunnel heeft niet geleid tot enorme verkeersproblemen op de A9 en op de wegen in de IJmond’’, meldt Arnoud Broekhuis van ANWB Verkeersinformatie.
[...]
Volgens de ANWB nam de filezwaarte aan de noordkant van de Wijkertunnel in de ochtendspits met ongeveer tien procent toe. [...]
In de avondspits verliep de doorstroming noordwaarts echter fors minder. Het knelpunt tussen Badhoevedorp-Velsen haalde plek vier in de avondspits-toptien. [...] De langste file stond op de A9 Amstelveen richting Alkmaar op 8 november. ,,Om kwart voor zes was de file van knooppunt Holendrecht tot knooppunt Velsen 35 kilometer lang. De oorzaak was regen’’, aldus Broekhuis.
In veel andere gevallen ontstonden de grote files na ongevallen of meerdere ongevallen na elkaar. Op woensdag 16 november bijvoorbeeld. Rond drie uur gebeurde er een ongeluk op de A9 voor de Wijkertunnel richting Alkmaar. Daarbij waren een vrachtwagen, een busje, een kleine toerbus en meerdere personenwagens betrokken.
[...]
Ook op 7 november levert een probleem op de A9 forse vertraging op, ook op de ring A10. ,,Er was zand weggespoeld onder het wegdek waardoor het fundament onder het asfalt was verzwakt’’, weet Broekhuis. ,,Dat leverde twintig kilometer file op en ook forse vertragingen rond Amsterdam.”
[...]