Het eerste wat mij opvalt is dat je in plaats van licht aan het eind van de tunnel, hier vooral licht aan het begin van de tunnel hebt. Kolere, wat een bak licht! De komt toch van pas denk ik.
Ik betwijfel dat dat 'echt' tunneldoseren is, zullen die verkeerslichten aan de zuidkant wel zijn vanwege die korte invoegstrook.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
keokiracer schreef:Ik betwijfel dat dat 'echt' tunneldoseren is, zullen die verkeerslichten aan de zuidkant wel zijn vanwege die korte invoegstrook.
Velsertunnel heeft geen invoegen maar samenvoegen; normaal gesproken is de standaardsituatie rechterstrook hoofdrijbaan afkruisen, en linkerstrook toerit afkruisen. Bij grote drukte wordt gedoseerd, maar dan met 2 stroken van beide kanten. Verkeerslichten met maar één strook komt eigenlijk alleen maar voor als er een strook in de tunnel zelf is afgesloten. Daarom vond ik het vreemd om een VRI-waarschuwing te zien in combinatie met een afvallende rijstrook.
Je ziet dat het hele systeem van tunneldoseren grotere files oplevert dan bij een systeem zonder tunneldosering. Even los van de storing die er was aan de doseerlichten.
We moeten toch echt eens af van dat doseren, het geeft meer problemen dan dat het oplost.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Het valt allemaal de doorgeslagen veiligheidscultuur te verwijten.
De huidige ventilatiesystemen in tunnels zijn zo gebouwd dat in het geval van brand de rook etc vanaf achteraan de tunnel naar voren wordt geblazen. Verkeer en personen die zich achter de brandende auto bevinden zijn daarmee relatief veilig in het geval van een tunnelbrand. Verkeer dat verderop in de tunnel, voorbij de plek waar de brand woedt, rijdt, kan onder normale omstandigheden gewoon doorrijden en is daarmee normaal gesproken allang de tunnel uit voordat rook en vuur in hun buurt kan komen. Dit kan wel eens een probleem zijn/worden wanneer zij de tunnel niet uit kunnen, omdat er een dikke file voorbij de tunnel staat. In zo'n situatie zouden er bij een tunnelbrand veel doden en gewonden kunnen vallen.
Blijkbaar wil men het risico niet (langer) accepteren dat dit scenario zich voordoet, ook al is de kans hierop miniem. Wat is de immers de kans op alleen al een forse tunnelbrand. En wat is vervolgens de kans dat er precies op dat moment een zodanige file is dat verkeer dat zich voor de brandhaard bevindt niet binnen een korte tijd alsnog de tunnel uit kan rijden.
Ik ben er net in noordelijke richting doorheen gekomen. Ziet er goed uit en de verlichting valt inderdaad mee. Voor de ingang is na de open dag nog een gigantisch vorkbord geplaatst op een nog gigantischere mast.
Een woordvoerster gaf vanmorgen op de radio aan een stuk minder hoogtemeldingen te verwachten vanwege de hogere doorrijhoogte. Dit wekt de suggestie dat de 'lat' nu hoger ligt dan voorheen.
Nog een paar foto's uit de tijd dat de Velserstunnel langer dicht was (en kennelijk Velserstunnel heette).
Sommige zullen wel dubbelop zijn met foto's van anderen.
Velserstunnel dus...
Is dit tegenwoordig een geldig verkeersbord?
Bord in de vluchtruimte. Ik moest echt goed kijken wat er hier bedoeld wordt. Waarom zit er in iedere auto maar 1 persoon bijvoorbeeld? Staan ze in een file?
Ik ben begonnen aan er verzameling indirectewegnummerfoto's. Maar dat is verder off-topic.
Rein schreef:Een woordvoerster gaf vanmorgen op de radio aan een stuk minder hoogtemeldingen te verwachten vanwege de hogere doorrijhoogte. Dit wekt de suggestie dat de 'lat' nu hoger ligt dan voorheen.
Door die paar extra centimeters denkt elke vrachtwagenchauffeur er makkelijk doorheen te kunnen kachelen...
Spellingsvauten op borden blijven altijd op de lachspieren werken.
harry schreef:Ik ben begonnen aan er verzameling indirectewegnummerfoto's.
Na de meet ben ik er meer op gaan letten en bij m'n ritje van de week richting de Velsertunnel (binnendoor via de S102/N202) van de week kwam ik er in ieder geval al aardig wat indirecte nummers tegen rond de aansluiting A10/S102 (zonder haakjes). Hoop indirecte A5'jes en enkele S-nummers.
boe! schreef:Op welke hoogte staat de meetapparatuur afgesteld? Als dat hetzelfde is als voorheen, dan heb je in theorie een gelijk aantal hoogtemeldingen.
Ik kwam dit oude lijstje tegen. Er is in de velsertunnel dus 12 cm bijgekomen sinds dien: