Het is een fietsSNELWEG, dus het minste wat je mag verwachten is een verhoogde middenberm. Als dat financieel niet haalbaar is, zou ik toch ten minste een dubbele doorgetrokken streep in het midden verwachten.
Maar verder moet je ook niet te luchtig over allerlei andere kwalijke zaken heenstappen:
-Boven op de tunnel zijn er geen hekken geplaatst. Iemand met kwade bedoelingen zou hier zomaar stenen naar beneden kunnen gooien. Misschien zelfs wel een hele trein. Die hekken moeten er dus komen.
-Aan het einde van de tunnel heb je een bocht, met een gebrek aan doorzicht. Ik zou zeggen dat de tunnel daar verbreed moet worden, en sowieso natuurlijk de maximumsnelheid verlaagd. Eventueel zou een doseerlicht bij het begin van de tunnel ook een optie zijn.
-Dan fiets je de hele tijd over een weg met witte muren, zonder enige variatie: iedereen begrijpt dat zoiets tot polderblindheid zal leiden. Als oplossing denk ik eraan om de plaatselijke probleemjeugd hier in te zetten om (gesubsidieerd) de muren onder te kliederen met graffiti, zodat zij hun culturele boodschap hier kunnen uitdragen op het publieke domein.
-Verder kan het natuurlijk niet zo zijn dat er in deze tunnel geen matrixborden hangen. Die moeten er zeker komen, en wellicht is dit een mooie proeftuin om op kleinschalige wijze deze borden ietwat te ontwikkelen, zodat ze anno 2014 (nog) meer kunnen tonen dan alleen een pijl en kruis en een paar getallen.
Het is eigenlijk belachelijk dat de Fietsersbond het zomaar toelaat dat er zo wordt gesold met de veiligheid van de gemiddelde fietser op dit punt.