[N303] Harderwijk - Voorthuizen
Moderator: Moderatoren
-
- 2x5 autosnelweg
Re: [N303] Rondweg Voorthuizen
Wauw, gewoon VRI-kruispunten in plaats van rotondes. Gelderland begint het te leren. 

-
- Moderator
Momenteel rijden er 11.000 tot 14.000 voertuigen door Voorthuizen. Zonder rondweg zal dat in 2020 oplopen tot 17.000 tot 25.000 voertuigen per etmaal.
Huidige problemen op de N303 in Voorthuizen;
* oversteekbaarheid. De drukke weg is moeilijk over te steken voor voetgangers en fietsers vanwege de intensieve verkeersstroom
* leefbaarheid. Druk verkeer en vrachtverkeer vlak langs bebouwing. Geluidsoverlast en trillingen van zwaar verkeer.
* doorstroming. Intensief verkeer in combinatie met tal van erfaansluitingen. Plus landbouwverkeer.
Fietsverkeer is wel vrij goed geregeld, er zijn vrijliggende fietspaden aan beide zijden van de weg.
Het gemodelleerde gebruik van de rondweg is 11.000 - 16.000 voertuigen per etmaal. De rondweg kost € 23 miljoen.
Huidige problemen op de N303 in Voorthuizen;
* oversteekbaarheid. De drukke weg is moeilijk over te steken voor voetgangers en fietsers vanwege de intensieve verkeersstroom
* leefbaarheid. Druk verkeer en vrachtverkeer vlak langs bebouwing. Geluidsoverlast en trillingen van zwaar verkeer.
* doorstroming. Intensief verkeer in combinatie met tal van erfaansluitingen. Plus landbouwverkeer.
Fietsverkeer is wel vrij goed geregeld, er zijn vrijliggende fietspaden aan beide zijden van de weg.
Het gemodelleerde gebruik van de rondweg is 11.000 - 16.000 voertuigen per etmaal. De rondweg kost € 23 miljoen.
-
- 4x3 autosnelweg
Kortom: die rondweg heeft echt een meerwaarde vanuit leefbaarheid en verkeersveiligheid 

-
- 2x2 autosnelweg
Zijn er trouwens ook nog rondwegen gepland voor Putten en Ermelo? De N303 gaat ook dwars door die dorpen met het nodige verkeer.
-
- Moderator
Er is een 7 jaar oud topic over een mogelijke rondweg van de N303 bij Putten:
http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php? ... 0&start=30
Ik heb er echter sindsdien niks meer van gehoord. De N303 is een vervelende weg. Vanaf de A28 tot voorbij Putten rij je bijna continu in de bebouwde kom.
Putten en Ermelo zijn overigens ook slecht naar de A28 toe ontsloten. Je kan wel de aansluitingen Strand Horst en Strand Nulde gebruiken, maar dat wordt niet bewegwijzerd en het is allemaal zone 60 vol met drempels.
http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php? ... 0&start=30
Ik heb er echter sindsdien niks meer van gehoord. De N303 is een vervelende weg. Vanaf de A28 tot voorbij Putten rij je bijna continu in de bebouwde kom.
Putten en Ermelo zijn overigens ook slecht naar de A28 toe ontsloten. Je kan wel de aansluitingen Strand Horst en Strand Nulde gebruiken, maar dat wordt niet bewegwijzerd en het is allemaal zone 60 vol met drempels.
-
- Moderator
Die rondweg Putten gaat niet door, althans zo dacht ik begrepen te hebben van een oud-collega die daar woont.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- 2x3 autosnelweg
Ik denk dat een betere verbinding naar de A28 uit Putten al veel zou helpen.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
-
- Secretaris
Jammer dat de A28 zo ver van Ermelo en Putten is aangelegd. Hij loopt daar vooral langs het niets en laat twee aanzienlijke plaatsen links liggen.
Een naar Nijkerk doorgetrokken A30 zal voor Putten ook weinig soelaas bieden; voor Ermelo wordt het al interessanter. De A30 doortrekken naar Strand Nulde is dan al een beter idee, maar dan is een eventuele A30 Almere - Nijkerk een niet erg logische verbinding meer.
Een naar Nijkerk doorgetrokken A30 zal voor Putten ook weinig soelaas bieden; voor Ermelo wordt het al interessanter. De A30 doortrekken naar Strand Nulde is dan al een beter idee, maar dan is een eventuele A30 Almere - Nijkerk een niet erg logische verbinding meer.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- 2x5 autosnelweg
De weg naar Putten valt nog wel mee, daar kan je redelijk doorrijden.Chris schreef:Putten en Ermelo zijn overigens ook slecht naar de A28 toe ontsloten. Je kan wel de aansluitingen Strand Horst en Strand Nulde gebruiken, maar dat wordt niet bewegwijzerd en het is allemaal zone 60 vol met drempels.
-
- autoweg
Toevallig gisteren over de N303 gereden van de A28 naar voorthuizen.
Ik moest net voor voorthuizen zijn, maar ik heb er letterlijk 30 minuten over gedaan om er te komen en dat met maar 16km te rijden.
Dit moet echt wel de slechtst aangelegde N-weg van nederland zijn.
Nooit zo verbaasd over een provinciale weg.
Ik moest net voor voorthuizen zijn, maar ik heb er letterlijk 30 minuten over gedaan om er te komen en dat met maar 16km te rijden.
Dit moet echt wel de slechtst aangelegde N-weg van nederland zijn.
Nooit zo verbaasd over een provinciale weg.
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.
-
- expressweg

-
- autoweg
Die weg rijd allicht een stuk beter door.
En ik vermoed dat hij qua capaciteit prima is gebouwd.
En ik vermoed dat hij qua capaciteit prima is gebouwd.
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
-
- Moderator
Woensdag doet de Raad van State uitspraak over de noordelijke rondweg Voorthuizen. Dit is dus niet de rondweg van N303 zelf, maar de aansluitende gemeentelijke rondweg tussen de N303 en N344.

Gemeente Barneveld schreef:De realisering van de westelijke omleiding om Voorthuizen heeft met name effect op het noord-zuid verkeer (Putten-Voorthuizen-A1 en v.v.). Daarmee wordt het oost-west verkeer (Terschuur-Voorthuizen-Garderen/Stroe) nog steeds niet ontlast. De gemeente Barneveld vindt het belangrijk om het doorgaande verkeer om het centrum heen te leiden. Daarom investeert de gemeente in een extra weg tussen de Apeldoornsestraat en de nieuwe N303. Deze weg, de Noordelijke Rondweg (ten noorden van de nieuwe wijk Blankensgoed) houdt het doorgaande verkeer uit het centrum. De weg wordt betaald door de gemeente Barneveld. Het stuk tussen de Rubensstraat en de rondweg N303 om Voorthuizen wordt betaald door de gemeente Barneveld en de provincie Gelderland.

-
- Hoofdmoderator
Wat een raar alignement zeg! Niet mooi vloeiende bocht maar erg wiebelig. Of het moet expres zijn, maar het lijkt mij niet echt goed ontworpen...
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- expressweg
-
- 2x5 autosnelweg
-
- Moderator
De beroepen tegen de noordelijke rondweg Voorthuizen zijn ongegrond verklaard
http://www.raadvanstate.nl/uitspraken/z ... y_only=&q=

http://www.raadvanstate.nl/uitspraken/z ... y_only=&q=
-
- Moderator
Re: [N303] Rondweg Putten
De route van de N303 is schijnbaar recent omgelegd bij Putten. De N303 loopt nu op de bewegwijzering over de zuidelijke rondweg en de N798. Op de westelijke rondweg staat de N798 op de hectometerpaaltjes en N303 op de bewegwijzering.
Ik kwam vanaf Voorthuizen en bij Putten wordt je dan volgens de bewegwijzering gewoon rond Putten geleid, maar schijnbaar vonden ze het toch nodig om de richting Harderwijk/Ermelo met extra tijdelijke gele bewegwijzering aan te geven vanwege werkzaamheden in Putten zelf. Die tijdelijke borden volgden gewoon exact dezelfde route als de bewegwijzerde route van de N303.
De N303 loopt nu zo rond Putten:

Ik kwam vanaf Voorthuizen en bij Putten wordt je dan volgens de bewegwijzering gewoon rond Putten geleid, maar schijnbaar vonden ze het toch nodig om de richting Harderwijk/Ermelo met extra tijdelijke gele bewegwijzering aan te geven vanwege werkzaamheden in Putten zelf. Die tijdelijke borden volgden gewoon exact dezelfde route als de bewegwijzerde route van de N303.
De N303 loopt nu zo rond Putten:

-
- 2x5 autosnelweg
Recent is in dit geval meer dan een jaar geleden en waarschijnlijk al aangepast in de periode 2010 - 2011 toen er werkzaamheden zijn uitgevoerd aan de N303.Chris schreef:De route van de N303 is schijnbaar recent omgelegd bij Putten.
-
- Moderator
Ik kom daar niet zo vaak. Ik baseerde mijn "recent" vooral op het feit dat ze het nodig vonden de bestemming Harderwijk met gele borden om Putten heen te leiden. Je zou denken dat ze dat alleen doen als de route zo nieuw is dat mensen niet automatisch de bewegwijzering volgen. En het feit dat de N798 nog op de hmpaaltjes stond.
-
- Wegnummerfotograaf
Re: [N303] rondweg Putten
Je kunt het zo nakijken op http://wegnummers.autosnelwegen.nl/wege ... .html#x303:
Rond 2011 is de N303 door Putten omgeleid. Deels via de N798, die zijn oude nummer vooralsnog heeft behouden op de hm-bordjes.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- 2x5 autosnelweg
De volgende stap in het proces is gezet. Het hele artikel via de link.
Provincie Gelderland schreef:Met een ruime meerderheid steunden op 17 december Provinciale Staten het voorstel om een westelijke rondweg om Voorthuizen aan te leggen.
-
- Secretaris
Re: [N303] rondweg Putten
Ik zie dat er ten westen van Putten een soort val alternatieve rondweg is/wordt aangelegd, die volgens mij deels over het tracé van de ooit geplande N303 loopt. Het gaat om de weg Henslare. Deze wordt volgens Ruimtelijkeplannen.nl nog in noordelijke richting verlengd naar het station Putten.
-
- Moderator
Woensdag doet de Raad van State uitspraak voer het inpassingsplan van de rondweg van Voorthuizen (de westelijke rondweg N303).
-
- Moderator
Alle beroepen zijn ongegrond verklaard. De rondweg kan daarmee aangelegd worden. 

-
- 2x5 autosnelweg
De Provincie Gelderland is van plan een onteigeningsprocedure op te starten tegen een aantal grondeigenaren die weigeren hun grond over te dragen aan de Provincie. Het onderwerp wordt 11 mei besproken in een Provinciale commissie.
-
- 2x3 autosnelweg
Wordt dit nu rechtstreeks aangesloten op de A30?
-
- 2x3 autosnelweg

Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- 2x3 autosnelweg
Ah, ik kwam tijdens het scrollen al een hoop geneuzel van mezelf tegen, zodat ik de openingspost niet gehaald had. 
Maar goed, op zich lijkt dit wel een afdoende oplossing. Voor doorgaand verkeer is de route door Putten en Ermelo toch niet interessant.

Maar goed, op zich lijkt dit wel een afdoende oplossing. Voor doorgaand verkeer is de route door Putten en Ermelo toch niet interessant.
-
- Secretaris
Nieuwsbrief september 2016: https://www.gelderland.nl/bestanden/Doc ... tember.pdf
De plannen zijn nu eindelijk definitief, de benodigde onteigeningsprocedures zijn eindelijk gestart, er worden eindelijk enige voorbereidende werkzaamheden getroffen, zodat het werk medio 2017 eindelijk kan worden aanbesteed, de werkzaamheden in 2018 eindelijk kunnen beginnen en de rondweg eind 2018 eindelijk klaar kan zijn.
Ik stel voor de weg het Slakkenspoor te noemen na zoveel jaren vertraging.
De plannen zijn nu eindelijk definitief, de benodigde onteigeningsprocedures zijn eindelijk gestart, er worden eindelijk enige voorbereidende werkzaamheden getroffen, zodat het werk medio 2017 eindelijk kan worden aanbesteed, de werkzaamheden in 2018 eindelijk kunnen beginnen en de rondweg eind 2018 eindelijk klaar kan zijn.

Ik stel voor de weg het Slakkenspoor te noemen na zoveel jaren vertraging.