Ik heb een tip: koop de Xtand Go, heb ik zelf ook en werkt perfect als stabiele zuignaphouder. Bij a-mac.nl kost hij € 14,95 (ook geschikt voor andere smartphones dan iPhone).
Moderator: Moderatoren
Dan vraag ik me toch af: waarom zijn dashcams anno 2016 nog niet zo slim om alleen het onderste deel van het beeld te gebruiken voor het instellen van de belichting?Attietattie schreef:Hier een mooi filmpje van het effect van hoe je je cam richt.
Vanwege de verkeersdrukte in deze streek, zijn treintjes op de snelweg een populair lokaal fenomeen.Snelwegfreak schreef:Mijn God, wat een linksplakkerij. Vreselijk om naar te kijken, bijna niemand houdt daar fatsoenlijk rechts. Zelfs jij niet, Wimpie. Een Wegenforummer zou toch beter moeten weten
Nu ook mét testmateriaal.Wouter N14 schreef:Ik zag trouwens laatst dat de Action een dashcam heeft voor 15 euro. Ben ergens wel benieuwd naar de kwaliteit
Dat lijkt mij ook logisch ja, dan moet je ook de complete capaciteit van de weg gebruiken.Wimpie25 schreef:Vanwege de verkeersdrukte in deze streek, zijn treintjes op de snelweg een populair lokaal fenomeen.
Het filmpje is wel wat misleidend over de snelheid van het verkeer, pas bij Holsbeek gaat het richting de 120, op de E40 ben ik zelden boven de 90 geweest. De Belgische wegcode stelt trouwens duidelijk dat bij hoge verkeersdrukte, de verplichtingen tot rechts aanhouden en links inhalen vervallen.
Was een aanbieding bij de Blokker Outlet. Laatste dag, -50%.Attietattie schreef:Welke?
Ik zou willen dat nummerplaten op een video te lezen zijn - dat doet deze zeker niet - of heb ik een gekke wens.Wesso schreef:Nu ook mét testmateriaal.Wouter N14 schreef:Ik zag trouwens laatst dat de Action een dashcam heeft voor 15 euro. Ben ergens wel benieuwd naar de kwaliteit
Link
Hierin is ondertussen wel wat veranderd, volgens de ANWB website. Zo staat voor Spanje tegenwoordig ''ten zeerste afgeraden''.Jackbauer1350 schreef:Hoe zit het hier eigenlijk mee?
Dashcam verboden
Het gebruik van een dashcam (dashboard camera) is verboden in België, Frankrijk, Oostenrijk, Portugal en Luxemburg.
Het gebruik is wel toegestaan in de volgende landen:
Duitsland, Groot-Brittannië, Italië, Noorwegen (de bestuurder mag door het gebruik niet worden afgeleid), Spanje, Zweden en Zwitserland (alleen als het zicht niet wordt belemmerd). Het gebruik wordt afgeraden voor Denemarken en Zwitserland.
ANWB.nl
Dashcams verboden in Oostenrijk en Portugal
07 januari 2014 - Zowel in Oostenrijk als in Portugal is het opnemen van beelden met dashboardcamera’s (dashcams) in de auto verboden.
De boetes voor het gebruik van een dashcam zijn hoog: in Portugal kan het u 500 tot 2500 euro kosten en in Oostenrijk maar liefst 10.000 euro.
ANWB.nl
In België heb ik enkele stukken gefilmd en niet eens met specifiek een dashcam maar met een normale handycam, die valt nog wel meer op.
Frankrijk etc ben ik nog niet geweest.
En ik stuur 'm weer terug. Blijkt gewoon een VGA chip in te zitten die upscaled. Dit in tegenstelling waar ze mee adverteren dat er dus een échte full HD chip in zit.Robonus schreef:Ik heb gister voor €88 deze dual dashcam besteld:
http://www.beveiligingsshop.com/index.p ... 50&lang=nl
Er zijn hier een paar mensen met heel veel ervaring met dashcams. Dat moet je gebruiken. Jouw geschetste probleem is namelijk iets wat heel gebruikelijk is in de wereld der dashcams.Robonus schreef:En ik stuur 'm weer terug. Blijkt gewoon een VGA chip in te zitten die upscaled. Dit in tegenstelling waar ze mee adverteren dat er dus een échte full HD chip in zit.