Ik dacht net hetzelfde.Km357 schreef:Een verbazingwekkend faire regeling in mijn ogen.
Maar helaas snappen de bange dozen van de club "ik rij standaard onder de Vmax want dan gaan ze me zeker niet flitsen" dat niet...
Moderator: Moderatoren
Ik dacht net hetzelfde.Km357 schreef:Een verbazingwekkend faire regeling in mijn ogen.
Ik dacht dat jij een reserve-Belg wasChrysa schreef:Nu is die marge in het nieuws, dus ik hoop dat in ieder geval een paar mensen nu doorhebben dat ze wel op de Vmax kunnen rijden.
Nou moet ik wel zeggen dat in Vlaanderen voor mij als buitenlander vaak niet duidelijk is of ik ergens 50 of 70 mag, omdat veel 70-wegen er ook uitzien alsof ze bibeko liggen en dus 50 zijn. Dan wil ik nog wel eens remmen voor een flitser, sorry iedereen!
Alfa schreef:Betekent dat dat de 6%-marge afgeschaft is boven de 100 per uur? Want flitsen vanaf 129 lijkt me meer dan 6%. Vroeger kon men geflitst worden vanaf 128 per uur. En wat als de maximumsnelheid 100 of 110 is?
Maar vergis u niet, de nieuwe regels zijn wel degelijk een verstrenging, want de meeste politiezones flitsen toleranter dan de gekende 6km/u - 6%-regel. De regel strikter toepassen betekent dus een verstrenging: http://www.knack.be/nieuws/1-politiezon ... 42009.html
EDIT: hier een uitgebreider artikel met meerdere snelheden: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170901_03047299.
Daarvoor rij ik niet genoeg onnodig op de middelste strook.duikgek89 schreef: Ik dacht dat jij een reserve-Belg was![]()
Gezien er vandaag terug een artikel in de pers verscheen i.v.m. de correctiemarges, heb ik de omzendbrief van het Collège van procureurs-generaal er eens bijgenomen. Verrassend genoeg stel ik vast dat de correctiemarge op autosnelwegen wel degelijk is opgetrokken tot 129 per uur ipv 128. voor alle gemeten snelheden onder de 100 km/h per uur verandert er niets en blijft een marge van 6 km/h in voege. Bij een Vmax van 100, 110 en 120 per uur wordt de marge verhoogd met 1 km/h. De marges van 6km/h en 6 % blijven behouden. Zo te zien worden de marges boven de 100 km/h nu naar beneden afgerond. Enkele voorbeelden aan de hand van de tabel: bij 107 is de gemeten snelheid na correctie 100,58, bij 118 is dat 110,92 en bij 120 heb je 120.32 na correctie.Alfa schreef:Betekent dat dat de 6%-marge afgeschaft is boven de 100 per uur? Want flitsen vanaf 129 lijkt me meer dan 6%. Vroeger kon men geflitst worden vanaf 128 per uur. En wat als de maximumsnelheid 100 of 110 is?
Van mij mogen ze nog ruimer, maar ik ga niet klagen over de nieuwe regeling. Lijkt me fair.Snelwegfreak schreef:Dat zijn zeer ruime flitsmarges...
Hoe vaak worden de boetes in België verhoogd? In NL gaat dat ieder jaar onder het mom van inflatiecorrectieLambo19 schreef:![]()
Het is wel zo dat all verkeersboetes per 1 mei zijn verhoogd met 5%.
Lambo19 schreef:Als het aan Tobback ligt wordt de snelheid op de ganse beperkt tot 50 km/h.
50 is gewoon het tempo dat de gemiddelde 79-jarige op de Leuvense ring rijdt.Coen Tunnel schreef:In Nederland kan een 79-jarige ook geen burgemeester zijn.
De kleur van een burgemeester heeft in België relatief veel invloed op het beleid. De gemeentepolitiek is altijd gelinkt aan de "grote" politiek. De burgemeesters van de grootste steden zijn belangrijke en invloedrijke figuren, die vaak op het nationale toneel meespelen. Er wordt niets voor niets gezegd dat de echte premier van België op het Schoon Verdiep zit in Antwerpen.Coen Tunnel schreef:Dwaze uitspraken die niet onderbouwd worden met feitelijke argumenten. Ook opvallend dat een burgemeester zich zo uitlaat over iets dat toch een zaak is van de politieke partijen, in Nederland zou dat toch minder gauw gebeuren omdat een burgemeester hier (ondanks dat de burgemeester vaak lid is van een politieke partij) vooral wordt gezien als iemand die boven de partijen staat. Maar misschien is dat een cultuurverschil. In Nederland kan een 79-jarige ook geen burgemeester zijn.
In NL moet een burgemeester in de gemeente wonen die hij bestuurt.jdb2 schreef:Ander verschil met NL is dat in België de burgemeester in de plaats moet wonen die hij bestuurd.
Dat je als burgemeester dichter bij de bevolking staat heeft eigenlijk als enig gevolg dat je van meer "vriendjes" steekpenningen kan ontvangen om je macht verder uit te breiden/behouden. Stel je als NL'er écht niet te veel voor bij de eerlijkheid van Belgische burgemeesters van kleinere dorpjes.Willem schreef:In België zijn gemeenten kleiner, zodat je als burgemeester veel dichter bij de bevolking staat. In Nederland zijn sommige gemeenten halve provincies (qua oppervlak) en dan staat alles veel meer op afstand.
Dan heb ik dit verward met iets anders denk ik. Misschien dat in Nederland een burgemeester pas verhuisd nadat hij verkozen is, terwijl in België men verwacht dat zelfs een kandidaat-burgemeester in de desbetreffende stad woont?Basjuh1981 schreef:In NL moet een burgemeester in de gemeente wonen die hij bestuurt.jdb2 schreef:Ander verschil met NL is dat in België de burgemeester in de plaats moet wonen die hij bestuurd.
Dat laatste lijkt mij toch logisch dat je in de gemeente/stad woont waar je burgemeester bent.jdb2 schreef: Ander verschil met NL is dat in België de burgemeester in de plaats moet wonen die hij bestuurd. In NL word burgemeester meer opgevat als een managementfunctie.