[N270] Helmond - Well (A270 - N271)
Moderator: Moderatoren
-
- Hoofdmoderator
Re: [N270] Helmond - Well (A270 - N271)
Dat past denk ik alleen met een maximumsnelheid van 50 km/h.
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- autoweg
Als ik naar dat plaatje kijk dan zet ik er ook vraagtekens bij wat hier bedacht is.
De aansluiting met het industrieterrein, inderdaad waarom? Het is niet alsof dat zo'n groot terrein is, Gamma, Praxis en een paar bedden- en vloerenboeren. En dat ook met verkeerslichten en niet met een rotonde.
Waarom de rotonde bij het viaduct weghalen en er verkeerslichten voor in de plaats zetten? Zo verschrikkelijk druk is het daar ook weer niet. Maak dan een ovatonde die beide aansluitingen omvat of zo.
De aansluiting met het industrieterrein, inderdaad waarom? Het is niet alsof dat zo'n groot terrein is, Gamma, Praxis en een paar bedden- en vloerenboeren. En dat ook met verkeerslichten en niet met een rotonde.
Waarom de rotonde bij het viaduct weghalen en er verkeerslichten voor in de plaats zetten? Zo verschrikkelijk druk is het daar ook weer niet. Maak dan een ovatonde die beide aansluitingen omvat of zo.
-
- autoweg
Ik zou zeggen dat 3 rijstroken het maximum is. Mogelijk is dit viaduct ooit aangelegd voor 1 rijbaan autosnelweg, het is wel opvallend breed voor een 1x2 weg.Jackbauer1350 schreef: ↑di 03 mei 2022, 13:20 Op het huidige viaduct van de N270 zou 1x4 op kunnen, wellicht dat een barrier als middenscheiding ook nog zou passen
![]()
-
- autoweg
Dat is het viaduct over het spoor bij Oostrum ook. Ik denk voorbereid op autowegstatus met een vluchtstrook erbij.
-
- Wegnummerfotograaf
Misschien is het dat zelfs echt geweest, voordat het duurzaam veilig werd gedegradeerd.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
-
- autoweg
Dat zou zomaar eens zo geweest kunnen zijn ja
Van rooynet.nl, een
als je vanuit Deurne de afslag Leunen naar de Zuivelweg neemt. Maar ik denk dat de autowegstatus al lang geleden is afgenomen. Zou me niet verbazen als dat in de jaren 80 al was (in dezelfde beweging waarmee ook de N277 tussen Helden en Kessel gedegradeerd werd).
De berm is zo te zien gravel.
Verder heb ik geen foto's van de weg gevonden, wel een paar van de aanleg.

Van rooynet.nl, een

De berm is zo te zien gravel.
Verder heb ik geen foto's van de weg gevonden, wel een paar van de aanleg.

-
- Moderator

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- expressweg
Kijk eens even onder het viaduct in de visualizer.harry schreef: ↑di 03 mei 2022, 12:58Ik zie daar nergens opstelstroken waar maar 2 auto's passen. Waar loopt die Leunseweg?sven_engelen schreef: ↑di 03 mei 2022, 12:47 waarom zijn de opstelstroken op de Leunseweg zo kort? Daar kunnen hooguit 2 auto's zich opstellen en dan zie ie ie ie ie vol.
Om er maar even een beeld bij te vormen
Svenlo
-
- expressweg
En zelfs dat is niet nodig. Dat Industrieterrein is prima bereikbaar via de Leunseweg.Egbert schreef: ↑di 03 mei 2022, 14:08 Als ik naar dat plaatje kijk dan zet ik er ook vraagtekens bij wat hier bedacht is.
Daar kan ik me enigszins nog iets bij voorstellen omdat die aansluiting in de spits nog wel eens vol kan lopen. Maar de terugslag is dusdanig weinig dat verkeerslichten nou niet bepaald noodzakelijk zijn.
Svenlo
-
- Moderator
Provincie Noord-Brabant schreef: Onthulling bouwbord N270 Deurne - Limburgse grens
Afgelopen maandag onthulde gedeputeerde Suzanne Otters – Bruijnen samen met Helm Verhees (demissionair wethouder Deurne) en Ton van Oosterhout (directeur Strukton Civiel) het bouwbord voor de reconstructie aan de N270 Deurne – Limburgse grens.
De provincie en de gemeente Deurne richten de N270 tussen Deurne en de grens met Limburg opnieuw in om de veiligheid, doorstroming en leefbaarheid op en rond de weg te verbeteren.
Maatregelen
Naast het onderhoud aan de weg zullen er ook maatregelen getroffen worden om de weg veiliger te maken voor zowel auto’s als fietsers.
* Het maken van 3 kruispunten ter hoogte van de Oude Graaf/Riet en Nachtegaalweg en een bij de Limburgse grens. De kruispunten worden voorzien van verkeerslichten.
* Het veiliger maken van de weg door alle erfaansluitingen te verwijderen en parallelwegen aan te leggen.
* Het verbeteren van de fietsvoorzieningen.
* Het uitvoeren van onderhoud van de hoofdrijbaan van de N270.
* Het versterken van landschappelijke inpassing.Het vernieuwen van openbare verlichting en bewegwijzering.
En door het gebruik van stil asfalt, het plaatsen van geluidsschermen en het saneren van het geluid bij enkele woningen is er veel aandacht voor leefbaarheid.
Planning
Provincie Noord-Brabant heeft ervoor gekozen om dit project als een Best-Value project in de markt te zetten om hiermee de opdrachtnemer, Strukton Civiel, zo veel mogelijk ruimte voor haar expertise te geven in het plan van aanpak. De uitvoering van de reconstructie start begin 2023.
-
- 2x2 autosnelweg

-
- 2x5 autosnelweg
De meest westelijke ongelijkvloerse kruising valt buiten het project. De oostelijke aansluiting valt net wel/net niet binnen het project. Alleen de hoofdrijbaan wordt voorzien van nieuw asfalt, met de op- en afritten wordt niets gedaan.
-
- autoweg
Goede zaak dat alle erfaansluitingen/toegangen verdwijnen en vervangen worden door een parallelweg. Zal de verkeersveiligheid een boel vergroten.
Met vriendelijke groet,
Peter Schoeber uit Remmerden
Peter Schoeber uit Remmerden
-
- autoweg
Vernieuwing N270 loopt vertraging op door stikstofonderzoek
Originele artikel van "het dagblad" (ED) achter betaalmuur: https://www.ed.nl/deurne/weer-tegenvall ... ~a5cafdad/Het aanpakken van de N270 tussen Deurne en Venray loopt opnieuw vertraging op. Het stikstofonderzoek gaat nog enkele weken in beslag nemen.
Volgens het dagblad moet er eerst worden berekend of de natuur in de Peel te veel lijdt onder stikstof die bij de aanlegwerkzaamheden vrijkomt. De voorbereidende werkzaamheden gaan wel door.
-
- Moderator
https://s2c.mercell.com/today/29809
Er is een aanbesteding gestart voor de reconstructie van de N270 bij Venray, ten westen en oosten van de aansluiting op de A73. In de documenten is ook een ontwerptekening te zien, die vanwege het detail, niet zo zinvol is om hier te kopiëren, je kan hem beter zelf openen.
De meest opvallende wijziging is de verruiming van de toe/afrit van de A73 aan de westkant van de aansluiting. De verbindingswegen worden opgeschoven naar het westen. Daarvoor moet ook de 'Baggerweg' verlegd worden. Ook komt er een nieuwe fietstunnel onder de N270.
De reconstructie van de N270 zelf is kleinschalig. Op het viaduct over de A73 komen 2 rijstroken richting oosten. De rotonde met 'De Germaan' ten oosten van de A73 wordt vervangen door verkeerslichten. Er komt ook een tweede rijstrook tussen de A73 en die nieuwe VRI.
Er is een aanbesteding gestart voor de reconstructie van de N270 bij Venray, ten westen en oosten van de aansluiting op de A73. In de documenten is ook een ontwerptekening te zien, die vanwege het detail, niet zo zinvol is om hier te kopiëren, je kan hem beter zelf openen.
De meest opvallende wijziging is de verruiming van de toe/afrit van de A73 aan de westkant van de aansluiting. De verbindingswegen worden opgeschoven naar het westen. Daarvoor moet ook de 'Baggerweg' verlegd worden. Ook komt er een nieuwe fietstunnel onder de N270.
De reconstructie van de N270 zelf is kleinschalig. Op het viaduct over de A73 komen 2 rijstroken richting oosten. De rotonde met 'De Germaan' ten oosten van de A73 wordt vervangen door verkeerslichten. Er komt ook een tweede rijstrook tussen de A73 en die nieuwe VRI.
-
- autoweg
Ik ben benieuwd of dat de drukte bij de rotonde met De Germaan gaat verlichten, dat is in de spits een erg druk punt.
Het vergroten van de boogstraal van de afrit is wel nuttig. Dat is nu een vrij krap bochtje.
En het is jammer dat ze bij de rotonde geen fietstunnel maken. Maar dat zal wel niet passen met de beek.
Het vergroten van de boogstraal van de afrit is wel nuttig. Dat is nu een vrij krap bochtje.
En het is jammer dat ze bij de rotonde geen fietstunnel maken. Maar dat zal wel niet passen met de beek.