[B][N002][VIDEO] E314-Diest
Moderator: Moderatoren
-
- 2x2 autosnelweg
[B][N002][VIDEO] E314-Diest
Een filmpje van de N2 van ongeveer het knooppunt met de E314 tot achter Diest, hoogzomer
[youtube]rT4hdI-R8AU[/youtube]
[youtube]rT4hdI-R8AU[/youtube]
Laatst gewijzigd door Coen Tunnel op wo 04 sep 2013, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tag aangepast
Reden: Tag aangepast
-
- expressweg
-
- 2x2 autosnelweg
-
- 2x3 autosnelweg
Re: [B][N2][VIDEO]
Eentje met een goed wegdeksirdanilot schreef:Welke weg in België is níet typisch Belgisch?

Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- 2x2 autosnelweg
Re: [B][N2][VIDEO]
Als je goed rondkijkt merk je dat die ééncijferige N-wegen er vaak minder goed bijliggen dan de rest van de gewestwegen. In de rest van het wegennet is de laaste jaren enorm geinvesteerd geweest met mooie resultaten tot gevolg. Over een paar jaar zou dat in de reeks wegen N1 tot de N9 - diegene daarvan die in Vlaanderen liggen - ook zo moeten zijn.
Laatst gewijzigd door Wimpie25 op do 05 sep 2013, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- stadsweg
Re: [B][N002][VIDEO] E314-Diest

De N-wegen hebben de grootste onderhoudsachterstand.
De bedoeling van huidig minister Crevits is eerst te investeren in het wegwerken van de zwarte punten, investeren in de onderhoudsachterstand van de snelwegen en het wegwerken van de missing-links.
Daarna zullen de achterstanden op de gewestwegen worden weggewerkt. Maar dan spreken we al snel over een jaar of 10...
Maar, we gaan de goede kant op. :
-
- autoweg

Er wordt toch kort door de bocht gegaan hoor:
De N1 Brussel - Antwerpen vind ik persoonlijk in goede tot heel goede staat.
De N2 en N3 zijn inderdaad in mindere staat.
De N4, N5 zijn in handen van het Waals gewest
De N8, deel Brussel-Ninove bvb is in prima staat. Het deel Ieper-Veurne bvb is in veel slechtere staat (maar daar staat heraanleg gepland).
De N9 is op de verschillende plaatsen in perfecte staat (SV beeld verouderd!).
Voor de Nx0 wegen kan dezelfde resumé gemaakt worden...

Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be
www.vanityplates.be
-
- 2x2 autosnelweg

N1 heeft al het meeste metamorfoses ondergaan, is ook veel minder rechtlijnig dan de andere Nx'en.
N8 bij Brussel is ça va maar kent dessalnietemin een sterk verouderde inrichting. De gehele wegenis mag een flinke opknapbeurt krijgen (staat gepland). Fietsvoorzieningen aanleggen zoals verschillende fietsbelangengroepen declameren hoeft abosluut niet. De weg is daar niet voor gemaakt en dient er kort gezegd ook niet voor. Het pajottenland (als ik mij niet vergis) kent veel mooiere fietswegen en -routes.
De N4 & N5 lopen wél een stuk door Vlaanderen maar er valt daar niet echt iets op aan te merken, ze liggen er ordentelijk bij.