Vanmiddag eens opgelet..

Wat is er mis met gele borden?
Dat permanente inhaalverbod voor vrachtwagens is zeker tegelijk met de gewichtsbeperking ingesteld? Althans, vlak voor de brug is het verbod tussen 6-19 uur overplakt.
Moderator: Moderatoren
Vanmiddag eens opgelet..
Nee, de kop is misleidend. In het artikel staat ook "wordt per direct ontmanteld".Alfa schreef: ↑zo 04 dec 2022, 21:59
De glazen kap schijnt al volledig verwijderd te zijn: https://www.trouw.nl/binnenland/opvalle ... ~bd29d4c1/.
Het perron richting Utrecht is wel bereikbaar via poortjes bij de Zuidweg: Zuidweg
IIVQ schreef: ↑ma 05 dec 2022, 8:49
Het perron richting Utrecht is wel bereikbaar via poortjes bij de Zuidweg: Zuidweg
https://maps.app.goo.gl/rYmUD7soMrH61wCH8
Er komt een noodbrug over het deel van de A12. Het spoor- en de Zuidweg deel krijgen extra ondersteuning.Schelpenpaadje schreef: ↑ma 05 dec 2022, 9:12 Allemaal creatieve oplossingen, maar wat is er mis met een 'gewone' noodbrug ter hoogte van het station?
(..)
Als dat zo gebeurd is, dan vind ik het totaal onbegrijpelijk dat dit door de infrabeheerder is goedgekeurd.PeterSchoeber schreef: ↑do 08 dec 2022, 17:08 Ik denk eerder dat de fietsbruggen er later "tegenaan geplakt" zijn gelet op het feit dat de stalen liggers voor de houten brug tegen het beton zijn aangebout. Kan zijn dat dit is gebeurd nadat de brug was ontworpen maar anders zou je toch verwachten dat er voor een andere oplossing was gekozen.
Dit is echt heel slecht. Ik vrees dat de brug jaren op de risicolijst heeft gestaan en wellicht tussen de gemeente en ProRail te lang de verantwoordelijkheid is afgeschoven, totdat de inspecteur het genoeg vond en sluiting heeft gevorderd. De laatste tijd merk ik wel dat er veel actiever wordt opgetreden als er tekortkomingen zijn die de veiligheid in gevaar brengen.De houten dekdelen van de fietsbruggen zijn aangetast door houtrot. Dit zorgt dat de brug niet betrouwbaar meer is. Daarnaast kunnen we niet beoordelen of de liggers ook aangetast zijn. Om dit te kunnen beoordelen moeten we de dekdelen verwijderen. De liggers zijn de houtenonderdelen waar de dekdelen op vastgemaakt zijn.
Ja maar zeker ook nee. Neem de HSL waar in het topic hierover wordt gesproken. De HSL is ontworpen en gemaakt volgens het ontwerp en voldoet
Ook hier zie je weer dat er geen enkele expertise bij kleinere gemeentes zit, anders was dit toch al veel eerder aan het licht gekomen?